Fiata zapowiada, że pełna własność fabryki oznacza lepsze wykorzystanie jej możliwości. Włosi planują uruchomić w Bielsku jeszcze w tym roku produkcję dwucylindrowego benzynowego silnika 900 ccm, który ma zadebiutować w modelu Fiat 500 (testy drogowe Fiata 500 z tym małym silnikiem już trwają). Zakład będzie też w dalszym ciągu wytwarzał silnik Diesla 1.3 dla różnych modeli Fiata i GM pozostając pod zarządem Fiat Powertrain Technologies.
General Motors dalej pomimo rozwodu będzie montować sprawdzony silnik 1.3 w popularnych modelach samochodów takich jak Opel/Vauxhall: Astra i Corsa oraz Meriva i Agila.
Fiat wyposaża w oszczędne i wydajne silniki z Bielska modele samochodów: Punto, Panda i 500 oraz Idea i Doblo. Diesel (nazywany u Fiata Multijet) stosowany jest również w Alfie Romeo MiTo i w Lanciach: Ypsilon oraz Musa.
GM dalej pozostaje współwłaścicielem technologii produkcji i zastosowanej w dieslach Multijet 1.3 i 1.9.
Wajcha
Źródło: AutomotiveNews.