Doprawdy nie wiem, dlaczego Fiatowcy w FAP sprawiają tyle kłopotów dyrektorom, przecież ONI są każdy na swój sposób jak swój chłop?
Na przykład ratują dziurę budżetową poprzez wspomaganie akcyzy na alkohol.
Czy jakikolwiek monter jest w stanie wypić tyle ile dyrektorzy pijali na tzw. spotkaniach integracyjnych z niektórymi związkowcami???
No, a akcyza z tytoniu? Kto w Fiacie wypala tyle papierosów, co dyrektor "Dymek”?
Gdyby nie jego zaangażowanie we wdychanie nikotyny, to, kto by dawał młodym pracownikom przykład jak można kilkaset złotych puścić z dymem dla podwyżki podatku akcyzowego?
Potem się dziwicie, że on nie myśli o podwyżkach płac, gdy tak dba o wpływy Skarbu Państwa z akcyzy na papierosy?
Dlaczego ludzie nie lubią REPO?
Przecież, gdy się im odpowie na wszystkie pytania..., To oni okażą uznanie takiemu pracownikowi, a nawet ma szanse awansować?
Ale czy po takim awansie ma się czyste sumienie?
PROBLEM JEDNAK TKWI W PYTANIACH, których dotąd nie zadano!
ZADAM DZISIAJ Pierwszą serię pytań zarówno dyrektorom jak i liderom wszystkich bez wyjątku działających w Fiat Auto Poland Związków Zawodowych.
Aby nikt nie oskarżył mnie o niedocenianie dyrektorów zacznę od pytań do Zarządu FAP:
1. Ile spotkań integracyjnych dyrekcji FAP z niektórymi związkowcami odbyło się od 1993do 2008 roku, w jakich lokalach ( a może był też pałacyk), na czyj koszt i ile wypito od wieczora do następnego rana butelekPrzeróżnych trunków alkoholowych?
2. Co kryje się pod pojęciem handlowo-marketingowym: „Samochody dla dziennikarzy" i proszę podać ile w każdym roku ( od 1993r) przeznaczano samochodów na ten "reklamowy cel" oraz wymienić nazwiska dziennikarzy albo nazwy redakcji, które z tej "inicjatywy" korzystały
3. Czy Fiat Turyn lub FAP zapraszał w latach 1993-2009 jakichkolwiek dziennikarzy na koszt firmy na salon Fiata w Turynie lub w Paryżu? Czy pokrywano koszty podróży i pobytu dziennikarzy?
4. Czy FAP pokrywał w latach 1993-2008 koszty przelotów samolotami jakichkolwiek związkowców? Jeśli tak to proszę podać nazwiska delegatów i nazwy wyróżnionych związków zawodowych.
5. Komu w latach 1993-2009 spoza pracowników FAP przydzielano tzw. "Samochody do testowania" i kto płacił za serwis i za benzynę?
Odpowiedzi proszę zamieścić w najbliższym numerze
"Fiat wokół nas"
Teraz pytania do liderów związków zawodowych:
1. Kto z liderów związkowych lub działaczy oddelegowanych uczestniczył w spotkaniach integracyjnych z dyrekcją w latach 1993-2008? Jeśli tam był, to czy pił podczas tych spotkań alkohol?
2. Ilu pracowników etatowych jest w każdym ze związków zawodowych?
3. Ile razy w poprzedniej i obecnej kadencji, poszczególni oddelegowani otrzymali przeszeregowania indywidualne od pracodawcy i jakie jest obecne wynagrodzenie brutto szefów poszczególnych związków zawodowych? p>
4. Ile razy w poprzedniej i obecnej kadencji i którzy liderzy związkowi otrzymali delegacją służbową od pracodawcy na wyjazd za granicę i kto płacił koszty przelotów i pobytu?
5. Czy ktokolwiek z liderów związkowych korzystał z samochodów stanowiących własność FAP w celu wyjazdu na delegację krajową w celach związkowych?
Na pytania proszę odpowiedzieć na pierwszych stronach pism związkowych autoryzowanych logo-konkretnego związku zawodowego. Odpowiedzi te powinny być jeszcze przed referendum, aby załoga wiedziała, komu należy zaufać.
NIECH ŻYJE ODNOWIONA SOLIDARNOŚĆ WALCZĄCA
NIEPOKORNY
Źródło: mail pracowniczy przysłany do redakcji bloga, autor: "Niepokorny".
Zamieścił Wajcha.