Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Nauka/Technologie więcej

Azja stawia na napęd wodorowy

Azja stawia na napęd wodorowy

6 koncernów azjatyckich chce zaprojektować, zbudować i zorganizować produkcję i rynek zbytu dla dostawczaków o napędzie wodorowym.

Podczas gdy w Polsce odbyła się premiera pierwszego polskiego elektrykac, 6 koncernów azjatyckich chce zaprojektować, zbudować i zorganizować produkcję i rynek zbytu dla dostawczaków o napędzie wodorowym. W tym celu Toyota zawiązała konsorcjum z pięcioma chińskimi koncernami , informuje Komputer Świat. Koszt inwestycji to ponad 5 miliardów jenów.

 Jak czytamy na portalu, w Chinach, w wyniku porozumienia firm Toyota, FAW, Dongfeng Motor Corporation (DFM), Guangzhou Automobile Group (GAC GROUP), Beijing Automotive Group (BAIC GROUP) oraz SinoHytec, powstanie ośrodek badawczo-rozwojowy pod postacią spółki joint venture United Fuel Cell System R&D.

Nowa spółka zostanie zarejestrowana w Pekinie jeszcze w tym roku. Początkowo zatrudni około 50 osób, a do 2023 roku zespół zostanie zwiększony do 100 pracowników. Toyota będzie miała 65 proc. udziałów, 15 proc. spółki będzie należało do SinoHytec i po 5 proc. do pozostałych partnerów.

-Doświadczenie w tworzeniu napędów wodorowych wniesie Toyota oraz SinoHytec, a pozostałe firmy - w zakresie znajomości lokalnego rynku oraz możliwości w zakresie projektowanie, oraz produkcji samochodów. Wspólnie mają się zaś skupić na opracowaniu, atrakcyjnych dla chińskich klientów i dostosowanych do lokalnych przepisów, elektrycznych samochodów dostawczych o napędzie wodorowym, wykorzystującym ogniwa paliwowe – informuje portal.

Takie podejście skróci czas projektowania i wdrażania do produkcji nowych samochodów na wodór i pozwoli na szybkie wprowadzenie na chiński rynek bogatej, zróżnicowanej gamy bezemisyjnych aut dostawczych. Firmie chodzi bowiem o to, aby wodorowe samochody użytkowe stały się dla chińskich klientów flotowych przystępną, korzystną alternatywą wobec pojazdów spalinowych, co z kolei wpłynie pozytywnie na obniżenie emisji CO2 i ograniczenia zanieczyszczenia powietrza w miastach.

Na całym świecie rozumiemy już, że wodór to ważny składnik strategii oszczędzania energii, redukcji emisji CO2 i przechodzenia na alternatywne źródła energii. W branży motoryzacyjnej ogniwa paliwowe stanowią kluczowe rozwiązanie dla bezemisyjnego transportu. Chiny mają ogromne zasoby produkcji energii, do których można wprowadzić technologie wodorowe, a chiński rynek jest ogromny. Dlatego rosną oczekiwania względem rozwoju branży wodorowej, stymulowanego odpowiednimi przepisami i strategiami rządowymi. Jestem przekonany, że nowa firma doprowadzi do powstania otwartego, nastawionego na współpracę rynku wodorowego, generującego coraz bardziej zaawansowane technologie oraz łatwo dostępną infrastrukturę – powiedział Zhang Guoqiang, prezes SinoHytec.

Jak podaje Interia, Chiny to zdecydowanie największy rynek samochodowy na świecie, z roczną sprzedażą w okolicach 28 milionów aut. Władze Państwa Środka planują, że do 2030 roku na drogach tego kraju pojawi się ponad milion pojazdów na ogniwa paliwowe. Obecnie jest ich około 1500 i w większości są to autobusy.

-Zwolennicy wodoru podkreślają, że jest to wyjątkowo czyste paliwo, które w ogniwach paliwowych bezpośrednio wytwarza prąd w reakcji z tlenem, czego produktem ubocznym jest czysta woda. Zaletą tego gazu jest również to, że można go wytwarzać na kilka sposobów z użyciem energii odnawialnej, w tym z wody, metanu czy odpadów. Pozbawiona surowców Japonia widzi w wodorze sposób na zapewnienie krajowi bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienie się od zewnętrznych dostawców paliw kopalnych – czytamy w Interii.

Argumentem za samochodami na wodór jest także możliwość przejechania kilkuset kilometrów na jednym tankowaniu (podobnie jak autem spalinowym) niezależnie od temperatury powietrza, podczas gdy zasięg przeciętnego samochodu na baterie jest mało zadowalający i zmniejsza się w czasie mrozu. Dodatkową komplikacją jest ładowanie akumulatora, które w przypadku BEV trwa przynajmniej kilkadziesiąt minut, przy kilkuminutowym tankowaniu zbiornika wodoru czy baku paliwa.

Komentarze 1 skomentuj »

Azja bardzo pewnie i prężnie się rozwija. Stawia natomiast na technologię, która pochodzi od nich samych. Napędzają swoją gospodarkę. Kupując w sklepach takich jak [https://www.belveder.com.pl/sklep/styl-vintage/] mamy szansę na podniesienie jakości, ale także docenienie osób i działalności w naszym obszarze. To bardzo ważne abyśmy się wspierali.

Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.

mBlogi więcej

  • Avatar

    Cywilizacja przełamuje bariery natury!

    Roz­wój cy­wi­li­za­cji to pro­ces cią­głe­go oszu­ki­wa­nia, prze­ła­my­wa­nia, okieł­zny­wa­nia i pa­cy­fi­ko­wa­nia na­tu­ry — za­rów­no tej wo­kół nas, jak i tej tkwią­cej w nas sa­my­ch, czy­li

  • Avatar

    Paśniki...

  • Avatar

    Co lepsze: islam czy elgebetyzm?

    Na­pi­sa­łem wie­le no­tek blo­go­wy­ch i wpi­sów na X ostrze­ga­ją­cy­ch przed is­la­mi­za­cją, przed woj­ną hy­bry­do­wą, star­ciem cy­wi­li­za­cji. Na za­cho­dzie Eu­ro­py nie­uchron­nie po­wsta­ną

  • Avatar

    BIĆ KURWY I ZŁODZIEJI W ZŁOWROGIM CIENIU RAFAŁA ZIEMKIEWICZA W STULECIE ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI POLSKI.

    KURWY

  • Avatar

    ŻYDOWSCY MORDERCY ŻYD ÓW

    ZBRODNIE

  • Avatar

    ŻYDOWSCY MORDERCY POLAK ÓW

    ZBRODNIE

  • Avatar

    Grenlandia jest do sprzedania!

    W 1916 ro­ku Da­nia sprze­da­ła USA swo­je ko­lo­nie na Ka­ra­iba­ch – Duń­skie In­die Za­chod­nie, zna­ne dziś ja­ko Ame­ry­kań­skie Wy­spy Dzie­wi­cze. Ja­kie by­ły te­go po­wo­dy? Wy­spy mia­ły

  • Avatar

    Oszustwa inwestycyjne

    Kamila, odkąd pamięta ciężko pracowała. Wychodziła z jednej pracy by iść do drugiej, a po pracy odbierała dziecko od rodziców, robiła kolację i kładła córkę spać. Kamila nie miała wyjścia, szybko zaszła w ciążę z partnerem,

  • Avatar

    Hoppe - libertariański monarchista

    Hans-Her­mann Hop­pe je­st li­ber­ta­riań­skim mo­nar­chi­stą. To nie zna­czy, że po­pie­ra mo­nar­chię w po­sta­ci au­to­ry­tar­ne­go pań­stwa. Ja­ko anar­cho­ka­pi­ta­li­sta sprze­ci­wia się każ­de­mu

  • Avatar

    Matematyczno - fizyczny wzór...

  • Avatar

    NAJSTARSZA KRONIKA POLSKA I JEJ AUTOR ANONIM TZW.IWO GALL

    IWO GALL

  • Avatar

    Personalizowane legowiska dla piesków – styl i wygoda w jednym

    Właściciele psów coraz częściej poszukują rozwiązań, które nie tylko zapewnią ich pupilom wygodę, ale także będą estetycznie dopasowane do wnętrza domu. Personalizowane legowiska łączą te dwie cechy, oferując zarówno

  • Avatar

    Czy wojny są konieczne?

    Współ­za­wod­nic­two, kon­ku­ren­cja czy ry­wa­li­za­cja mo­gą od­by­wać się po­ko­jo­wo na wol­nym ryn­ku. Krwa­wa woj­na nie je­st do te­go po­trzeb­na. Za­mia­st nisz­czyć ko­goś si­łą czy od­bie­rać mu

Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.