Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Nauka/Technologie więcej

Azja stawia na napęd wodorowy

Azja stawia na napęd wodorowy

6 koncernów azjatyckich chce zaprojektować, zbudować i zorganizować produkcję i rynek zbytu dla dostawczaków o napędzie wodorowym.

Podczas gdy w Polsce odbyła się premiera pierwszego polskiego elektrykac, 6 koncernów azjatyckich chce zaprojektować, zbudować i zorganizować produkcję i rynek zbytu dla dostawczaków o napędzie wodorowym. W tym celu Toyota zawiązała konsorcjum z pięcioma chińskimi koncernami , informuje Komputer Świat. Koszt inwestycji to ponad 5 miliardów jenów.

 Jak czytamy na portalu, w Chinach, w wyniku porozumienia firm Toyota, FAW, Dongfeng Motor Corporation (DFM), Guangzhou Automobile Group (GAC GROUP), Beijing Automotive Group (BAIC GROUP) oraz SinoHytec, powstanie ośrodek badawczo-rozwojowy pod postacią spółki joint venture United Fuel Cell System R&D.

Nowa spółka zostanie zarejestrowana w Pekinie jeszcze w tym roku. Początkowo zatrudni około 50 osób, a do 2023 roku zespół zostanie zwiększony do 100 pracowników. Toyota będzie miała 65 proc. udziałów, 15 proc. spółki będzie należało do SinoHytec i po 5 proc. do pozostałych partnerów.

-Doświadczenie w tworzeniu napędów wodorowych wniesie Toyota oraz SinoHytec, a pozostałe firmy - w zakresie znajomości lokalnego rynku oraz możliwości w zakresie projektowanie, oraz produkcji samochodów. Wspólnie mają się zaś skupić na opracowaniu, atrakcyjnych dla chińskich klientów i dostosowanych do lokalnych przepisów, elektrycznych samochodów dostawczych o napędzie wodorowym, wykorzystującym ogniwa paliwowe – informuje portal.

Takie podejście skróci czas projektowania i wdrażania do produkcji nowych samochodów na wodór i pozwoli na szybkie wprowadzenie na chiński rynek bogatej, zróżnicowanej gamy bezemisyjnych aut dostawczych. Firmie chodzi bowiem o to, aby wodorowe samochody użytkowe stały się dla chińskich klientów flotowych przystępną, korzystną alternatywą wobec pojazdów spalinowych, co z kolei wpłynie pozytywnie na obniżenie emisji CO2 i ograniczenia zanieczyszczenia powietrza w miastach.

Na całym świecie rozumiemy już, że wodór to ważny składnik strategii oszczędzania energii, redukcji emisji CO2 i przechodzenia na alternatywne źródła energii. W branży motoryzacyjnej ogniwa paliwowe stanowią kluczowe rozwiązanie dla bezemisyjnego transportu. Chiny mają ogromne zasoby produkcji energii, do których można wprowadzić technologie wodorowe, a chiński rynek jest ogromny. Dlatego rosną oczekiwania względem rozwoju branży wodorowej, stymulowanego odpowiednimi przepisami i strategiami rządowymi. Jestem przekonany, że nowa firma doprowadzi do powstania otwartego, nastawionego na współpracę rynku wodorowego, generującego coraz bardziej zaawansowane technologie oraz łatwo dostępną infrastrukturę – powiedział Zhang Guoqiang, prezes SinoHytec.

Jak podaje Interia, Chiny to zdecydowanie największy rynek samochodowy na świecie, z roczną sprzedażą w okolicach 28 milionów aut. Władze Państwa Środka planują, że do 2030 roku na drogach tego kraju pojawi się ponad milion pojazdów na ogniwa paliwowe. Obecnie jest ich około 1500 i w większości są to autobusy.

-Zwolennicy wodoru podkreślają, że jest to wyjątkowo czyste paliwo, które w ogniwach paliwowych bezpośrednio wytwarza prąd w reakcji z tlenem, czego produktem ubocznym jest czysta woda. Zaletą tego gazu jest również to, że można go wytwarzać na kilka sposobów z użyciem energii odnawialnej, w tym z wody, metanu czy odpadów. Pozbawiona surowców Japonia widzi w wodorze sposób na zapewnienie krajowi bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienie się od zewnętrznych dostawców paliw kopalnych – czytamy w Interii.

Argumentem za samochodami na wodór jest także możliwość przejechania kilkuset kilometrów na jednym tankowaniu (podobnie jak autem spalinowym) niezależnie od temperatury powietrza, podczas gdy zasięg przeciętnego samochodu na baterie jest mało zadowalający i zmniejsza się w czasie mrozu. Dodatkową komplikacją jest ładowanie akumulatora, które w przypadku BEV trwa przynajmniej kilkadziesiąt minut, przy kilkuminutowym tankowaniu zbiornika wodoru czy baku paliwa.

Komentarze 1 skomentuj »

Azja bardzo pewnie i prężnie się rozwija. Stawia natomiast na technologię, która pochodzi od nich samych. Napędzają swoją gospodarkę. Kupując w sklepach takich jak [https://www.belveder.com.pl/sklep/styl-vintage/] mamy szansę na podniesienie jakości, ale także docenienie osób i działalności w naszym obszarze. To bardzo ważne abyśmy się wspierali.

Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.

mBlogi więcej

  • Avatar

    Master. 60

    Dlaczego urzędnicy nie mówią ludzkim głosem?

  • Avatar

    Why Geneva Will Not Become a "New Yalta". U.S. Establishment Stands Consolidated on Russia Issue

    WEG endeavours to analyse Geneva's Biden-Putin summit preceding events and a manner in which both sides have approached this day. The reasons for which we do not consider the meeting of two powers become a "new Yalta" are set out in this

  • Avatar

    Jakie pierścionki są modne w 2021 roku?

    Trend to rzecz, która zmienia się z roku na rok, czasem może być zależna od sezonu przez co ewoluuje częściej. Jednakże, czasem można zauważyć w nim wiele skrajności, podobieństw, czy też inspiracji sprzed lat. Nie inaczej bywa w

  • Avatar

    Czym są baterie słoneczne?

    Z roku na rok zainteresowanie fotowoltaika rośnie. Coraz częściej można napotkać się na zestawy paneli fotowoltaicznych w Internecie czy mediach. Wszystko za sprawą rozwijającej się techniki, ale też pogorszenia stanu naszego środowiska.

  • Avatar

    Dziwidło olbrzymie. Naturalna chluba kapitalizmu!

    Dziś w nocy rozkwitło dziwidło olbrzymie (dziwidło, a nie dziwadło!). To jest zjawisko porównywalne z zaćmieniem Słońca – bo się zdarza raz na kilkanaście lat.

  • Avatar

    Ameryka na niebezpiecznym zakręcie...

    Obama jest globalistycznym marksistą o którym marzył Lejba Leon Lew Bronstein Trocky, Altiero Spinelli, czy Herbert Marcuse (twórca krytycznej teorii rasowej - CRT). W pewnym sensie Obama jest nieśmiałym Leninem naszych czasów. Jedynie czego

  • Avatar

    Master. 59

    Zanim powiesz "Śmierć frajerom", sprawdź czy sam nie jesteś frajerem.

  • Avatar

    Pierwszy żołnierz Polski w NATO

    Pierwszy Polski Żołnierz, który wstąpił do NATO. Przez komunistów i innych zdrajców Wolnej Polski w tym przez sowieckie sieroty zostawione nam w spadku po sowieckich kacapach, nazwany przez te miernoty zdrajcą, co u Wolnych Polaków

  • Avatar

    ŻYDZI W ARMII HITLERA

    USTAWY NORYMBERSKIE

  • Avatar

    Belarus – "gray zone" in the center of Europe

    "Lukashenko has balls oaf steel, I respect him!” Nothing new here, it might seem. Anyone could express affection for any political leaders and voice support for them in any way, including rather extravagant ones. But in this case, things are

  • Avatar

    LGBT to demoralizacja zboczenie czy moda. Jakie wartości i dla kogo są kierowane?

    „Jeżeli ktoś zastanawiał się, w którą stronę zmierza Koalicja Europejska, to już teraz nie ma wątpliwości. Przedstawicielki trzech partii, wchodzących w jej skład, zorganizowały konferencję prasową, na której… udzieliły poparcia

  • Avatar

    Westerplatte czeka na godne upamiętnienie

    Ten materiał dedykuję tym dla których nawet symboliczny powrót Gdańska do Niemiec (obecne władze z nadania PO) stał się jakoby powinnością a wręcz symbolem władzy którą sprawują – ku przestrodze !.

  • Avatar

    Master. 58

    Sataniści na motorach to groźny widok.

Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.