Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Nauka/Technologie więcej

Azja stawia na napęd wodorowy

Azja stawia na napęd wodorowy

6 koncernów azjatyckich chce zaprojektować, zbudować i zorganizować produkcję i rynek zbytu dla dostawczaków o napędzie wodorowym.

Podczas gdy w Polsce odbyła się premiera pierwszego polskiego elektrykac, 6 koncernów azjatyckich chce zaprojektować, zbudować i zorganizować produkcję i rynek zbytu dla dostawczaków o napędzie wodorowym. W tym celu Toyota zawiązała konsorcjum z pięcioma chińskimi koncernami , informuje Komputer Świat. Koszt inwestycji to ponad 5 miliardów jenów.

 Jak czytamy na portalu, w Chinach, w wyniku porozumienia firm Toyota, FAW, Dongfeng Motor Corporation (DFM), Guangzhou Automobile Group (GAC GROUP), Beijing Automotive Group (BAIC GROUP) oraz SinoHytec, powstanie ośrodek badawczo-rozwojowy pod postacią spółki joint venture United Fuel Cell System R&D.

Nowa spółka zostanie zarejestrowana w Pekinie jeszcze w tym roku. Początkowo zatrudni około 50 osób, a do 2023 roku zespół zostanie zwiększony do 100 pracowników. Toyota będzie miała 65 proc. udziałów, 15 proc. spółki będzie należało do SinoHytec i po 5 proc. do pozostałych partnerów.

-Doświadczenie w tworzeniu napędów wodorowych wniesie Toyota oraz SinoHytec, a pozostałe firmy - w zakresie znajomości lokalnego rynku oraz możliwości w zakresie projektowanie, oraz produkcji samochodów. Wspólnie mają się zaś skupić na opracowaniu, atrakcyjnych dla chińskich klientów i dostosowanych do lokalnych przepisów, elektrycznych samochodów dostawczych o napędzie wodorowym, wykorzystującym ogniwa paliwowe – informuje portal.

Takie podejście skróci czas projektowania i wdrażania do produkcji nowych samochodów na wodór i pozwoli na szybkie wprowadzenie na chiński rynek bogatej, zróżnicowanej gamy bezemisyjnych aut dostawczych. Firmie chodzi bowiem o to, aby wodorowe samochody użytkowe stały się dla chińskich klientów flotowych przystępną, korzystną alternatywą wobec pojazdów spalinowych, co z kolei wpłynie pozytywnie na obniżenie emisji CO2 i ograniczenia zanieczyszczenia powietrza w miastach.

Na całym świecie rozumiemy już, że wodór to ważny składnik strategii oszczędzania energii, redukcji emisji CO2 i przechodzenia na alternatywne źródła energii. W branży motoryzacyjnej ogniwa paliwowe stanowią kluczowe rozwiązanie dla bezemisyjnego transportu. Chiny mają ogromne zasoby produkcji energii, do których można wprowadzić technologie wodorowe, a chiński rynek jest ogromny. Dlatego rosną oczekiwania względem rozwoju branży wodorowej, stymulowanego odpowiednimi przepisami i strategiami rządowymi. Jestem przekonany, że nowa firma doprowadzi do powstania otwartego, nastawionego na współpracę rynku wodorowego, generującego coraz bardziej zaawansowane technologie oraz łatwo dostępną infrastrukturę – powiedział Zhang Guoqiang, prezes SinoHytec.

Jak podaje Interia, Chiny to zdecydowanie największy rynek samochodowy na świecie, z roczną sprzedażą w okolicach 28 milionów aut. Władze Państwa Środka planują, że do 2030 roku na drogach tego kraju pojawi się ponad milion pojazdów na ogniwa paliwowe. Obecnie jest ich około 1500 i w większości są to autobusy.

-Zwolennicy wodoru podkreślają, że jest to wyjątkowo czyste paliwo, które w ogniwach paliwowych bezpośrednio wytwarza prąd w reakcji z tlenem, czego produktem ubocznym jest czysta woda. Zaletą tego gazu jest również to, że można go wytwarzać na kilka sposobów z użyciem energii odnawialnej, w tym z wody, metanu czy odpadów. Pozbawiona surowców Japonia widzi w wodorze sposób na zapewnienie krajowi bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienie się od zewnętrznych dostawców paliw kopalnych – czytamy w Interii.

Argumentem za samochodami na wodór jest także możliwość przejechania kilkuset kilometrów na jednym tankowaniu (podobnie jak autem spalinowym) niezależnie od temperatury powietrza, podczas gdy zasięg przeciętnego samochodu na baterie jest mało zadowalający i zmniejsza się w czasie mrozu. Dodatkową komplikacją jest ładowanie akumulatora, które w przypadku BEV trwa przynajmniej kilkadziesiąt minut, przy kilkuminutowym tankowaniu zbiornika wodoru czy baku paliwa.

Komentarze 1 skomentuj »

Azja bardzo pewnie i prężnie się rozwija. Stawia natomiast na technologię, która pochodzi od nich samych. Napędzają swoją gospodarkę. Kupując w sklepach takich jak [https://www.belveder.com.pl/sklep/styl-vintage/] mamy szansę na podniesienie jakości, ale także docenienie osób i działalności w naszym obszarze. To bardzo ważne abyśmy się wspierali.

Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.

mBlogi więcej

  • Avatar

    HUNGARY’S ECONOMY STRUGGLES AMID RISING CORRUPTION

    As Hungary’s corruption problem deepens, it is the economy and its citizens who continue to bear the brunt of these scandals, with the country’s international standing taking a significant hit.

  • Avatar

    SZKODA, ŻE CIEBIE MATKA NIE WYSKROBAŁA - HASŁO WYBORCZE ZJEDNOCZONEJ LEWICY

    WYSKROBANKA

  • Avatar

    Konkurencyjna aluzja...

  • Avatar

    BOGURODZICA DZIEWICA BOGIEM SŁAWIENA MARYJA

    BOGURODZICA

  • Avatar

    HUNGARY, RUSSIA AND THE DRUZHBA OIL PIPELINE: WHO IS REALLY TO BLAME?

    The recent statement by Hungarian Foreign Minister Peter Szijjarto about the attack on the infrastructure of the Druzhba oil pipeline caused a strong reaction. Budapest rushed to call it an “attack on sovereignty,” but are there any grounds for

  • Avatar

    RUSSIA AND THE UNITED STATES OF AMERICA

    Recent initiatives by U.S. President Donald Trump to end the war in Ukraine through dialogue, rather than through Russia’s defeat on the battlefield, present Moscow with a unique opportunity to break free from its strategic deadlock. While Russia

  • Avatar

    Transhumanizm statku Tezeusza

    Ostat­ni ne­an­der­tal­czyk ist­niał i wie­dział, że je­st ostat­ni spo­śród wszyst­ki­ch ne­an­der­tal­czy­ków, któ­ry­ch znał, ale nie był świa­do­my, że je­st w ogó­le ostat­ni. Wszyst­kie in­ne ga­tun­ki

  • Avatar

    Oda do miłości - terapia szokowa

  • Avatar

    RUSSIA AND THE USA: PARTNERSHIP FOR MONEY

    D.Trump’s initiatives to end the war not because of Russia’s defeat on the battlefield, but because of dialogue, give Russia a great opportunity to get out of the strategic impasse. Despite the demonstration of confidence in their forces, Moscow

  • Avatar

    BITWA WARSZAWSKA - CUD NAD WISŁĄ KRÓLOWEJ POLSKI - NAJŚWIĘTSZEJ MARYJI PANNY

    CUD NAD WISŁĄ

  • Avatar

    Paranoja aborcji!

    Zdro­wie psy­chicz­ne i fi­zycz­ne to dwie róż­ne kwe­stie, ale tyl­ko jed­no z ni­ch je­st obiek­tyw­nie mie­rzal­ne i pod­da­ją­ce się na­uko­wej oce­nie. W przy­pad­ku zdro­wia fi­zycz­ne­go ma­my kon­kret­ne

  • Avatar

    1 MARCA DZIEŃ PAMIĘCI ŻOŁNIERZY NIEZŁOMNYCH

    AK

  • Avatar

    RUSSIA’S COUNTER-OFFENSIVE STRATEGY

    Our sources in the Kremlin report that the Presidential Administration of Russia is overwhelmed with glee anticipating approaching victory. This has been caused by the resumption of a Russian American dialogue, coming from telephone calls between

Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.