Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Jak marnujemy pieniądze na innowacyjność

Co jakiś czas widzę wywiad z przedstawicielem administracji publicznej, który chwali się jak administracja wspaniale wspiera innowacyjność polskich firm.

Jak marnujemy pieniądze na innowacyjność
I faktycznie, mogę wskazać nieliczne instytucje, które zrozumiały jak to należy robić i mają dobre wyniki. Ale w skali całego kraju to po prostu nie działa. Będę to dokumentował co poniedziałek przez następne kilka tygodni  poniedziałkowych wydaniach Rzeczpospolitej, w dodatku Dobra firma, omawiając ranking Global Innovation Index.

W dzisiejszej Rzepie jest mój tekst pt. Polska marnuje środki na innowacyjność. Polska jest ulokowana na 110 miejscu na świecie, wśród 140 analizowanych krajów pod względem efektywności wykorzystywania środków na innowacyjność.

Co z tym można zrobić? Jest jedna prosta reguła, którą trzeba zastosować. Należy wspierać szczególnie mocno te działania, które prowadzą do skutecznego zdobywania przez polskie firmy rynków zagranicznych. Właśnie taka innowacyjność modeli biznesowych, zorientowana na rynki międzynarodowe, zasługuje na szczególne wsparcie, za pomocą polityki podatkowej, grantów etc.

Jak to zrobić? Wskazówki są mojej najnowszej książce pt. Go Global!, w której prezentuję wywiady z jedenastoma właścicielami polskich firm, które zdobyły rynki międzynarodowe.

www.rybinski.eu
Data:
Kategoria: Gospodarka

Krzysztof Rybiński

Economy of the XXI century - https://www.mpolska24.pl/blog/economy-of-the-xxi-century

Professor Krzysztof Rybinski holds MA in computer sciences, and Ph.D. in economics. He has an extensive professional background. He worked as software engineer in Tokyo, director of the Soros Foundation programs in CEE, a consultant to the World Bank. He was chief economist and managing director at commercial banks. In 2004, he was appointed the Deputy Governor of the National Bank of Poland by the President of Poland and performed this function for four years until 2008. He was in charge of research, foreign exchange reserves management, payment systems, cash circulation management, monetary statistics and international relations. Under his supervision National Bank of Poland changed its investment strategy which resulted in additional one billion dollars profit for Poland. In 2004-2005, he was member of the EU Economic and Financial Committee, and in 2007-2008 a member of the Polish Financial Services Authority. In 2007-2008 he served as a World Bank alternate governor for Poland. He was also member of the supervisory boards of several financial sector companies (2008-2009) and Partner in Ernst & Young Poland (2008-2010). Since 2010, he has been Professor and President of Vistula University in Warsaw, which offers education to students from more than 30 countries. In 2012 he launched the investment fund called EUROGEDDON, its investment strategy assumes deepening financial crisis in the Eurozone. The fund launch was covered by Financial Times and CNN International.

Krzysztof Rybinski was economic advisor to several Polish governments. In the last few years he was a coauthor of country higher education strategy, e-government strategy and intellectual capital strategy.

Krzysztof Rybinski is author of numerous refereed papers in economics and (co) author of several books. In March 2012 ranking he was ranked the fourth best Polish economist by number of scientific citations. In October 2012 he received the business award of most respected Polish economist. He has also contributed hundreds of articles on economics and financial markets to Polish newspapers. He published in The Wall Street Journal, Financial Times and The Economist. He was the first senior central banker in the world to have started a popular and often quoted by media economic blog www.rybinski.eu already in 2006.

Komentarze 1 skomentuj »

Nie wiem czy innowacyjność to otwieranie się na nowe rynki, pewnie trochę tak. Oczywiście przyszłość polskich firm to export, bez dwóch zdań i mamy ku temu potencjał. Innowacyjny to jednak znaczy przełomowy np. produkt. Innowacyjne może być też zdobywanie klienta. Samo zdobywanie klientów za granicą to żadna innowacja, to rzecz normalna wśród rozwiniętych krajów.

Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.