Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Nowa 5-drzwiowa Lancia Ypsilon – esencja luksusu i technologii

Z okazji 25 urodzin historycznej Lancii Y, w Genewie debiutuje nowa Lancia Ypsilon. Model ten wejdzie do sprzedaży na głównych rynkach europejskich od czerwca, zaś od września pod marką Chrysler w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Czwarta edycja modelu cieszącego się wielkim powodzeniem (sprzedaż ponad 1,5 miliona egzemplarzy) jest autentyczną esencją luksusu, technologii i mocy. Nowy model po raz pierwszy proponowany jest w wersji pięciodrzwiowej, zdolnej zapewnić jeszcze wyższy komfort wielbicielom uroku, technologicznej doskonałości i wyjątkowej stylistyki Lancii.

Perfekcyjna synteza wyszukanego stylu i zawartości nowej Lancii Ypsilon przejmuje podstawowe cechy poprzednich wersji, na które składała się wyjątkowa osobowość, uwodząca swoim pięknem i elegancją, do których dochodzi awangardowa technologia w zakresie silników i komfortu. Wyjątkowość aut wiąże się z ograniczeniem emisji i zużycia paliwa - dzięki takim technologiom, jak TwinAir, Multijet II i Start&Stop. Unikalność oferty polega też na zapewnieniu niespotykanej wygody wewnątrz auta. Na unikalny charakter auta składają się też takie elementy wyposażenia, jak Blue&Me–TomTom LIVE, system Smart fuel, innowacyjny układ Magic Parking, przednie światła ksenonowe i tylne światła z diodami LED.

Nowy mini okręt flagowy Lancii, autentyczny symbol indywidualności i uroku, niezmiennie fascynuje swoim zadziornym, wyszukanym stylem i niekonwencjonalną klasą. Ale też jednocześnie rośnie – staje się bardziej dojrzały i uniwersalny. Ten wyrafinowany strój „Made in Italy” kryje całą zawartość pojazdu zbudowanego po to, aby zająć czołowe miejsce w ważnym segmencie ekskluzywnych aut kompaktowych. Pomimo 5-drzwiowego nadwozia, jego długość wynosi zaledwie 3,84 metra – co odpowiada najnowszym tendencjom na rynku (ta wersja nadwozia składa się na dwie trzecie segmentu B) i wymogom szerszej niż dotychczas grupy klientów docelowych, obejmującej młodych mężczyzn i młode rodziny. Nowa Lancia Ypsilon wyróżnia się właśnie pod względem jakości, komfortu i wykorzystania wnętrza. Po zajęciu miejsca we wnętrzu, można wyraźnie rozpoznać wyrafinowany charakter materiałów i zestawienia barw, dbałość o szczegóły i liczne możliwości personalizacji.

Celem nowej Lancii Ypsilon jest zatem zajęcie pozycji alternatywy dla samochodu miejskiego klasy premium, dostępnego dla wszystkich w całej Europie. Nowa Lancia Ypsilon została stworzona dla wymagającej klienteli, która lubi się wyróżniać, a jednocześnie poszukującej przyjemności i komfortu w regularnie użytkowanym pojeździe. Nie można również zapominać, że obecnie sam produkt nie jest jedynym argumentem premium, wzbudzającym pożądanie potencjalnego klienta. Z tego powodu marka opracowała istotne nowości związane ze sprzedażą i obsługą posprzedażną, służące zaspokojeniu pragnień, potrzeb, gustów i aspiracji wielu różnych klientów. Przykładem będzie wydłużenie gwarancji opracowane przez spółkę FGA Capital. Wielką nowością tego rozwiązania jest długość okresu gwarancji pojazdu od 36 do 96 miesięcy, brak limitu przebiegu oraz charakter pakietu: ubezpieczenie bumper to bumper (od zderzaka do zderzaka), czyli ochrona całego samochodu.

Niezwykłe bogactwo proponowanego projektu podkreśla ponadto gama nowej Lancii Ypsilon - szeroka i różnorodna już w momencie premiery. Dzięki trzem silnikom, siedemnastu eleganckim wersjom kolorystyki nadwozia (w tym czterem dwubarwnym bicolore oraz trzem poziomom wyposażenia Silver, Gold i Platinum), z których wszystkie mają za cel zaoferowanie klientowi wysokiej wartości dodanej, wyrafinowana i innowacyjna wersja pięciodrzwiowa włoskiego auta staje u podstaw nowej gamy Lancii. W ten sposób harmonijnie współistnieje wyszukana stylistyka, bogactwo zawartości i troska o klienta.

Styl: tradycja w obliczu przyszłości

Cytaty odwołujące się do przeszłości, poddane przemyślanej nowoczesnej interpretacji – oto oryginalny styl nowej Lancii Ypsilon, objawiającej po raz kolejny swój silny, niekonwencjonalny charakter. Wartości elegancji i wyrafinowania, odziedziczone po jej najstarszych poprzedniczkach, zostały opracowane od nowa, otwierając się na nowe tendencje i konsolidując niekonwencjonalne rozwiązania.

Jeśli zatem na zewnątrz o charakterze pojazdu stanowi jego fascynujący styl, w jego wnętrzu elegancja i innowacja znajdują idealne miejsce, w którym może współistnieć wykonana z rzemieślniczą dbałością tapicerka, niezmiennie wyróżniająca pojazdy Lancii, oraz najbardziej zaawansowane rozwiązania z zakresu designu. Owocem tego związku jest niepowtarzalna klasa Lancii, która podobnie jak najlepsze luksusowe włoskie wyroby, łączy w sobie doskonałość stylu z awangardową technologią. To właśnie włoskie motywy stylistyczne nadają wyrobom „Made in Italy” cechy wyjątkowych przedmiotów. Tak dzieje się z modnymi ubraniami i akcesoriami i tak staje się z doskonałym samochodem. W istocie pojazd ten jest rezultatem wspaniałego procesu, przebłysku stylistycznej intuicji, przetworzonego w świetle wyników badań nowych tendencji w gustach i pojawiających się potrzeb klientów, przewidywań trendów rynkowych oraz modeli konkurencji. Powstaje zatem w oparciu o skomplikowany przepis, który zostaje poddany próbie najsurowszego sędziego: czasu.

Nadwozie: oryginalność i innowacja

Pomimo kompaktowego charakteru, nadwozie nowej Lancii Ypsilon ma dynamiczny wygląd. Tym razem proporcje i linie mas rozgrywają bryły w odmienny sposób, mimo że zostały rozmieszczone w odległościach bardzo zbliżonych do poprzedniej Lancii Ypsilon. W porównaniu z nią, pomimo prawie niezmienionego rozstawu osi, widoczne są różnice założeń. Przednia szyba jest bardziej wysunięta do przodu, natomiast zwis przedni został skrócony dla powiększenia tylnego – z korzyścią w postaci powiększenia bagażnika. Nie można pominąć istotnej decyzji o pięciu drzwiach w każdej wersji. Długość pojazdu większa o niespełna sześć centymetrów i wysokość obniżona o dwa centymetry mniejsza zapewniają wrażenie większej opływowości.

Bryła harmonijnie wkomponowanego i zaostrzonego przodu, prezentuje nową maskownicę. Niczym w metamorfozie, obejmująca logo nóżka kielicha przemieszcza się w górę, pozostawiając miejsce na pionowe odgałęzienia biegnące od brzegów w kształcie lancy. Z jednej strony antykonformistyczna dusza i geny właściwe Lancii Ypsilon, z drugiej - niczym wspomnienie - maskownice przeniesione z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych.

Reflektory o indywidualnym i niezależnym od innych elementów projekcie, zrealizowane przez Magneti Marelli Automotive Lighting, mają poziomy układ i wyznaczają szerokość przodu. W wersji ksenonowej wyposażono je w okrągłe, eliptyczne moduły, nadające im jeszcze ostrzejszy i zdecydowany wygląd. Ponadto zakończenia reflektor& oacute;w wyznaczają początek zarysowanych na bokach błotników. Nad nimi i na maskownicy opiera się pokrywa silnika, wyznaczając wyraźny poziomy podział: subtelna analogia kieruje myśl ku cechom Lancii Ardea.

Profil prezentuje oryginalne, charakterystyczne elementy pozostające w równowadze z pozostałymi - bardziej dyskretnymi i niedopowiedzianymi. Klamka tylnych drzwi ukryta jest w nadwoziu, zaś przednia jest dobrze widoczna. Efekt końcowy: kompaktowe auto miejskie, oferujące jednak komfort pięciu drzwi. Wypukły przekrój drzwi wyznaczony jest przez delikatny wklęsły przekrój, znajdujący delikatne wykończenie na boku, zamykając tym samym dynamicznie wyznaczony znak.

Całość bryły tyłu zwęża się dla zapewnienia lepszych parametrów aerodynamicznych, podkreślając wyraźny profil piątych drzwi, z umieszczoną pośrodku wnęką. Wnęka mieści w swojej dolnej części tablicę rejestracyjną, a w górnej szybę, której boki są ograniczone przez linie biegnące w dół od łuku słupka i w górę od spoilera.

Słupki rozwijają się w dwie bryły, które przebiegając w dół wzdłuż piątych drzwi obejmują tylne światła. Ich zewnętrzna pozycja i pionowy profil, typowy dla ostatnich modeli Lancii, podkreślone są przez układ funkcjonalny (długie linie LED dla świateł pozycyjnych, a pod nimi światła stopu). Po bokach u dołu, w trójkątnym polu, umieszczono kierunkowskazy.

W dolnej części zderzaka znajduje się środkowy czarny pas obejmujący i chroniący światło wsteczne i przeciwmgielne, nadając całej bryle więcej lekkości.

Całościowy zarys Nowej Lancii Ypsilon został opracowany od samego początku z myślą o dekompozycji wszystkich elementów w celu możliwie silnego, liniowego i atrakcyjnego podkreślenia charakterystyk wersji dwubarwnej zwanej bicolore.

Wnętrza: esencja luksusu

Nowa Lancia Ypsilon przejmuje i wzbogaca dorobek swoich poprzedniczek, wnosząc jeszcze więcej elegancji i innowacji. Cechy, które zawsze wyróżniały małe auta miejskie Lancii (takie jak szlachetna i wyjątkowa tapicerka wnętrza) zostały poddane ponownej interpretacji, wnosząc klasę i elementy najnowszej technologii. Sugestie wyznaczające projektowanie kabiny mają swoje korzenie w słynnej historii marki, dodając jednak silny akcent technologiczny.

Począwszy od pierwszych szkiców, wnętrze zostało opracowane w oparciu o inspirację przytulnością. Deska rozdzielcza przechodzi płynnie w panele drzwi, które z kolei z tyłu obejmują siedzenia.

Zarys deski rozdzielczej powstał z zamiarem uzyskania kontrastu wykończenia z tkaniny skierowanego ku pasażerom z górną częścią wyznaczającą linię przedniej szyby, nadając jej formę przywołującą na myśl amfiteatr. Krzywe konstrukcyjne tworzą wrażenie perspektywy, w której punkty zbieżności mieszczą się na końcach deski rozdzielczej, podkreślając jednocześnie jej szerokość.

Użyteczna przestrzeń jest zatem wyznaczona poprzez usunięcie brył. Składa się z wklęsłych powierzchni łączących w sobie różne przeznaczenie funkcjonalne i estetyczne.

Analiza kształtów pozwala dostrzec konstrukcję poprzez nałożone na nią warstwy. Pierwsze z nich są tapicerowane, pokryte miękkimi materiałami, podkreślającymi wrażenie wygody. Doświadczenia dotykowe przenoszą pasażer& oacute;w w domowy wymiar – jak gdyby siedzieli na swojej sofie.

Falujące kształty zmieniają się naprzemiennie z technikami zastosowanymi w nawiewach powietrza i konsoli. Kontrast pomiędzy elementami podkreśla cienka czarna taśma przebiegająca pionowo przez deskę rozdzielczą i łącząca umieszczony centralnie zestaw przyrządów z dźwignią zmiany biegów. Nadaje wnętrzu wrażenie lekkości, zaznaczonej na bokach podświetleniem białymi diodami LED. Konsola obejmująca radio i układ klimatyzacji jest opływowym elementem, opartym na centralnym nawiewie. Metalowe otwory nawiewu są widoczne poprzez „nacięcia” w tkaninie. Projekt paneli drzwi jest prosty i zaokrąglony, natomiast siedzenia mają wygodne i anatomiczne kształty, nadając wnętrzu sportowy charakter.

Kolory i wyposażenie

Wyposażenie kabiny nowej Lancii Ypsilon dostępne jest w trzech poziomach, różniących się kolorami, materiałami i atmosferą – począwszy od wersji bardziej dynamicznych i sportowych, po najbogatsze wyposażenie, poddane nowoczesnej interpretacji i dające silnie ekspresyjny wyraz charakteru pojazdu.

Pierwsza wersja – Silver - skierowana jest do młodszych klientów. Wnętrze ożywia tkanina tapicerki o dynamicznym wzorze. Charakter tej wersji wyposażenia zaznacza mocno zastosowanie grafiki kontrastującej z materiałem i kolorami. Logo Ypsilon, obrazujące symbol modelu, staje się charakterystycznym znakiem o trójwymiarowej fakturze.

Wyposażenie Gold jest skierowane do ściślej określonego klienta: z jednej strony do kobiet, z drugiej – do świata mody. Wnętrza są dostępne w dwóch wystrojach barwnych kolorach: czarnym Urban Black i brązowym Romantic Gold. Pierwszy z nich, maksymalistyczny i dominujący, wykorzystuje kontrast antracytowej szarości, podkreślającej  wytłoczone w środkowej części grafiki przedstawiające niezmiennie rozpoznawalne logo – znak rozpoznawczy pojazdu. Drugi, wyrafinowany i elegancki, przemawia poprzez miękkie znaki graficzne widoczne w postaci pozłacanych kontrastów wraz ze zmianą światła padającego na deskę rozdzielczą i panele drzwi. Grafiki mają zaokrąglony kształt, o szczegółach i fakturze inspirowanej światem mody.

Wyposażenie Platinum stanowi natomiast ewolucję wyposażenia Gold, obejmującą ponownie dwie interpretacje: całkowicie czarną Urban Black oraz Romantic Gold, gdzie brąz staje się metaliczny i połyskliwy.

Agresywny i zdecydowany nowoczesny styl znajduje swój wyraz w kontrastach materiałów i kolorów. Niepowtarzalne znaki wytłoczono wyraźnie i nadano im trójwymiarową fakturę. Na pierwszym planie znajduje się matowa skóra, otwierająca drogę do możliwej interpretacji tej wersji jako sportowego luksusu.

Wyrafinowany styl „new romantic” poddaje nowej interpretacji pojęcia ponadczasowej elegancji, klasycznych kolorów, aktualizując ich język poprzez znaki o miękkich, ale zawsze wyrazistych kształtach i o silnym charakterze nadanym przez tłoczenia materiału.

 

Większa Lancia Ypsilon

Rodzina Y była zawsze synonimem stylu i emocji podróżowania. Dziś Lancia Ypsilon stała się większa i dodała do swojej oferty liczne istotne elementy. Najbardziej oczywistym z nich są tylne drzwi, a ponadto gama ekologicznych silników i zestaw wyposażenia seryjnego i opcjonalnego, zaprojektowanego dla podniesienia komfortu podróży.

Pięć drzwi przy wyglądzie auta trzydrzwiowego

Nowa Lancia Ypsilon jest eleganckim włoskim pięciodrzwiowym samochodem, o wyglądzie typowym dla auta trzydrzwiowego. To pojazd niezwykle kompaktowy, pozostający w segmencie B premium, lecz o zaskakującej przestronności i wyjątkowym komforcie. Pomimo długości zaledwie 384 cm, szerokości 167 cm i wysokości 151 cm przy rozstawie osi 239 cm, nowa Lancia Ypsilon może pomieścić do pięciu osób. Uwzględniając jej wymiary, nowa Lancia Ypsilon jest wyposażona w jeden z najbardziej pojemnych bagażników w segmencie oraz znajduje się w jego czołówce pod względem przestronności. Doskonałe parametry dostępu i komfortu udało się osiągnąć bez powiększania wymiarów tylnej części poprzez wykorzystanie „cienkich siedzeń” - technologii, która znalazła tutaj swoje pierwsze zastosowanie w pojazdach Fiat Group Automobiles.

Silniki: esencja mocy i ekologii 

Na gamę Nowej Lancii Ypsilon składają się:

  • dwa silniki benzynowe: 1.2 8V 69 KM i 0.9 TwinAir 85KM (ten ostatni oferowany również z półautomatyczną skrzynią biegów DFN);
  • jeden silnik turbodiesel: 1.3 Multijet II 95 KM;
  • jeden silnik bi-fuel. 1.2 8V benzyna i GPL.

Silnik benzynowy 1.2 8V 69 KM Euro 5, dzięki zastosowaniu systemu Start&Stop, zapewnia dalszą oszczędność o około 5% paliwa i emisji CO2, stanowi najnowszą ewolucję rodziny Fire, pozostającej dzięki swoim ciągłym unowocześnieniom i elastycznej konstrukcji punktem odniesienia dla swojej kategorii.

Drugi silnik, 0.9 TwinAir, stanowi idealne rozwiązanie do jazdy po mieście. W porównaniu z wymienionym 1.2 69 KM dysponuje większą mocą (85 KM) i momentem obrotowym (145 Nm przy 2000 obr./min.). To prekursor nowej rodziny dwucylindrowych silników Fiat Powertrain, o mocy od 65 do 105 KM, który dzięki turbosprężarce i 85 KM potrafi zapewnić znaczne obniżenie zużycia paliwa i emisji (aż do 30% w porównaniu z silnikiem o takich samych parametrach). Gdy chcemy postawić na aspekt „ekologiczny" i minimalne zużycie paliwa, możemy skorzystać z przycisku ECO, umieszczonego na desce rozdzielczej. Dochodzi wówczas do ograniczenia momentu obrotowego do 100 Nm przy 2000 obr./min. W ten sposób możliwe jest uzyskanie poziomu emisji CO2plasującego się wśród najlepszych w segmencie: 97 g/km w wersji z półautomatyczną skrzynią biegów DFN i 99 g/km ze skrzynią mechaniczną. Półautomatyczna skrzynia biegów DFN, która miała swoją premierę właśnie w modelu Ypsilon w roku 2003, została dodatkowo unowocześniona pod względem komfortu prowadzenia, a jednocześnie ograniczenia zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla.

Owo autentyczne dzieło sztuki motoryzacyjnej wykorzystuje rewolucyjną technologię, opracowaną i opatentowaną przez Fiat Powertrain, która miała swoją premierę w 2009 roku. Sercem MultiAir jest nowy system elektrohydrauliczny, który zarządza pracą zaworów, umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa (dzięki bezpośredniej kontroli powietrza za pomocą zaworów ssania silnika, bez korzystania z przepustnicy) oraz zmniejsza emisję zanieczyszczeń (to zasługa kontroli spalania), a ponadto znaczną poprawę osiągów i komfortu prowadzenia. W porównaniu z tradycyjnym silnikiem benzynowym o takiej samej pojemności, jednostka z technologią MultiAir zapewnia zarówno wzrost mocy do 10% oraz momentu obrotowego do 15%, jak również znaczne ograniczenie emisji CO2 & ndash; aż do 10%.

Niezmiennie pod znakiem ekologii, połączonej z maksymalną przyjemnością prowadzenia pojazdu, gama aut nowej Lancii Ypsilon proponuje jednostkę 1.3 Multijet II (Euro5), z montowanym seryjnie systemem Start&Stop. Jednostka rozwija moc maksymalną 95 KM przy 4000 obr./min oraz moment obrotowy 200 Nm przy zaledwie 1500 obr./min. Silnik 1.3 Multijet II, należący do drugiej generacji jednostek Multijet, wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii, nową pompę olejową o zmiennej pojemności i alternator o inteligentnym potencjale, emituje zaledwie 99 g/km CO2 w cyklu mieszanym. Zastosowano w nim nowe wtryskiwacze Common Rail, które dzięki zrównoważonemu serwozaworowi hydraulicznemu kontrolują z wysoką precyzją ilość oleju napędowego wprowadzanego do komory spalania, za pomocą szybszej i bardziej elastycznej niż w przeszłości sekwencji dawek (aż do ośmiu w jednym cyklu). Umożliwia to lepszą kontrolę spalania oleju napędowego – z korzyścią pod względem zużycia paliwa, emisji, hałasu i komfortu prowadzenia.

Nowa Lancia Ypsilon może być też wyposażona w jednostkę 1.2 bi-fuel (benzyna-GPL) o mocy 69 KM Euro 5, emitującą 110 g/km CO2 w cyklu mieszanym. To najlepszy dowód niezmiennej wrażliwości Lancii na problemy środowiska i wykonane prace badawczo-rozwojowe nad konkretnymi rozwiązaniami dostępnymi dla wszystkich i od zaraz (GPL jest bowiem paliwem czystym, tanim i szeroko dostępnym).

Wszystkie silniki benzynowe i wysokoprężne są wyposażone w system Start&Stop, stosowany już w modelach Musa i Delta, sterujący tymczasowym wyłączeniem silnika i ponownym uruchomieniem w sposób zapewniający ograniczenie zużycia paliwa oraz emisji CO2. Systemowi Start&Stop towarzyszy Gear Shift Indicator (GSI) – „drugi pilot”, dyskretnie sugerujący kierowcy zmianę biegu, co prowadzi do bardziej wydajnego pod względem zużycia paliwa wykorzystania silnika. Za pomocą odpowiedniego oznaczenia na zestawie przyrządów, GSI może sugerować wybranie wyższego biegu, aby pozwolić silnikowi na spalanie mieszanki bardziej ubogiej, czyli o mniejszej zawartości benzyny, albo redukcję przełożenia (dla lepszego wykorzystania dostępnego momentu obrotowego).

Nie można zapominać, że do doskonałych osiągów Nowej Lancii Ypsilon pod względem redukcji emisji CO2 przyczynia się nowa generacja opon 15” o niskim oporze toczenia, opracowana przez Goodyear. Opony Goodyear EfficientGrip, zaprojektowane z wykorzystaniem innowacyjnych technologii i materiałów najnowszej generacji, dysponują lżejszą konstrukcją, umożliwiającą zmniejszenie oporu toczenia. Przekłada się to na mniejszą emisję CO2 do otoczenia, mniejsze zużycie paliwa – ale bez śladu kompromisu pod względem parametrów prowadzenia auta.

Esencja technologii dla maksymalnego komfortu i przyjemności jazdy

Nowa Lancia Ypsilon pełna jest wyjątkowego wyposażenia, czyniącego z niej prawdziwie elitarny samochód. Podróżowanie nowym modelem oznacza zatem odkrycie pełnej światła, przytulnej kabiny, zapewniającej nieporównywalny komfort jazdy, ale również zaawansowane technologicznie otoczenie. Wśród przykładów wymienić można oświetlenie deski rozdzielczej z wykorzystaniem diod LED, dźwiękochłonny sufit, wykonany z innowacyjnego materiału na bazie poliestru, który tłumiąc o około 2 dB hałas we wnętrzu kabiny, gwarantuje podróż w wyjątkowej ciszy. Wrażenia stają się jeszcze bardziej sugestywne dzięki dużemu otwieranemu dachowi Granluce, którego przeszklona powierzchnia 0,64 m2 (rekord w segmencie B) zapewnia doskonałe doświetlenie wnętrza. 

Nowa Lancia Ypsilon oferuje jako pierwsza w kategorii samochodów miejskich bardzo interesujące elementy wyposażenia, np. systemy Magic Parking, Blue&Me–TomTom2, Smart fuel, innowacyjne zespoły świateł.

Magic Parking

Magic Parking to półautomatyczny system parkowania drugiej generacji. System po włączeniu za pomocą przycisku na desce rozdzielczej pomaga kierowcy odnaleźć odpowiednie do zaparkowania miejsce. System mierzy szerokość miejsca do parkowanie i steruje ruchem bocznym pojazdu, zaś kierowca kontroluje przez cały czas ruch wzdłużny. Udoskonalony system Magic Parking, stosowany wcześniej w modelu Delta, umożliwia wielomanewrowe sterowanie automatyczne i ogranicza do 80 cm zapas długości konieczny do zaparkowania auta. W ten sposób Nowa Lancia Ypsilon może samodzielnie parkować na długości zaledwie 4,6 m (to średnia długość auta segmentu C). Urządzenie jest dostępne zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i z DFN.

Blue&Me–TomTom LIVE

W nowym pojeździe zadebiutuje system Blue&Me–TomTom LIVE – ewolucja systemu teleinformatycznego, będącego owocem partnerstwa pomiędzy Fiat Group Automobiles i TomTom, europejskim liderem w kategorii przenośnych systemów nawigacji, wykorzystującym uniwersalność systemu Blue&Me. Oparte na modelu TomTom Go1000 urządzenie pozwala zarządzać (za pomocą praktycznego kolorowego ekranu dotykowego) telefonem, nawigacją i wszystkimi informacjami koniecznymi do prowadzenia pojazdu. Wszelkie dane pobierane są bezpośrednio z pokładowych systemów elektronicznych. Dotykowy interfejs pozwala sterować nawet odtwarzaczem multimedialnym. W porównaniu z systemem Blue&Me TomTom, oferowanym dotychczas w niektórych modelach Fiat Group Automobiles, najnowsza wersja oferuje ekran dotykowy HD o przekątnej 4,3” typu fluid touch screen z funkcją HD Traffic, umożliwiając lepsze planowanie trasy dzięki zastosowaniu różnych źródeł informacji o ruchu drogowym dostępnych przez sieć telefoniczną GSM i aktualizacje dokonywane co dwie minuty. Urządzenie pracuje ponadto w trybie on-line, czyli umożliwia bezprzewodowy dostęp w czasie rzeczywistym do takich usług, jak prognoza pogody, czy wyszukiwarka Google.

System Smart fuel

Uzupełnianie paliwa jest jedną z czynności, która nie przeszła ewolucji wraz z rozwojem technologii motoryzacyjnych. W nowej Lancii Ypsilon czyni krok naprzód dzięki innowacyjnemu systemowi Smart fuel. System ten został opracowany szczególnie z myślą o kobiecej części użytkowników. Smart fuel zastępuje korek wlewu paliwa – jest bowiem układem wbudowanym w końcówkę przewodu doprowadzającego paliwo do zbiornika, przez co tankowanie staje się wygodniejsze i bezpieczniejsze. System ogranicza emisję gazów i wydostanie paliwa na zewnątrz.

Zespoły świateł najnowszej generacji

Podobnie jak modele Delta i Musa oraz nieliczne samochody w segmencie B, nowa Lancia Ypsilon została wyposażona w opracowane we współpracy z Magneti Marelli Automotive Lighting przednie światła. Wyróżniają się intensywnym zastosowaniem nowoczesnej technologii, w połączeniu z innowacyjnym designem, a jednocześnie pozostają inspirowane stuletnią tradycją Lancii. Tylne światła są wyposażone w diody LED, które w porównaniu z tradycyjnymi żarówkami oferują światło o większej intensywności, zapewniające większe bezpieczeństwo i estetykę. Gdy są wyłączone, wydają się jednobarwne, ale po włączeniu przyjmują kolory poszczególnych funkcji, uzyskane dzięki emisji światła przez diody LED.

Przednie światła proponują natomiast zintegrowane rozwiązanie w postaci funkcji świateł dziennych (Adaptive Daytime Led), która wraz z uruchomieniem samochodu włącza automatycznie światła pozycyjne. Należy podkreślić, że funkcja ta odpowiada szczegółowej normie europejskiej, która wejdzie w życie w 2012 roku. Ponadto dostępne są przednie reflektory ksenonowe, wykonane w awangardowej, stosowanej w niewielu modelach w segmencie technologii, zapewniające styl, nowoczesność i bezpieczeństwo.

Personalizacja: auto dostosowane do klienta

Każdy znajdzie Nową Lancię Ypsilon odpowiadającą perfekcyjnie jego oczekiwaniom i gustom. Wystarczy powiedzieć, że dostępnych jest ponad 600 personalizacji „małego okrętu flagowego”, uzyskanych dzięki zestawieniu 17 kolorów nadwozia, z tego 4 dwubarwnych, 3 wersji wyposażenia (Silver, Gold i Platinum), 6 różnych tapicerek wnętrza i 3 typów obręczy ze stopu. Ponadto dla tych, którzy pragną, aby ich nowa Lancia Ypsilon miała indywidualny i ekskluzywny charakter, katalog Linea Accessori Lancii proponuje szeroką gamę prestiżowych wyrobów o wysokiej jakości - eleganckich i dopracowanych w najdrobniejszych szczegółach - które komponują się harmonijnie z pojazdem w niepowtarzalnym stylu Lancii, w pełnej zgodności z jej charakterystykami technicznymi, stylistycznymi i mechanicznymi. Znajdziemy tu ekskluzywne 16-calowe obręcze ze stopu, listwy progowe, patynowane obudowy reflektorów, czarne wykończenie progu z podświetlanym logo, system nawigacji Blue&Me–TomTom LIVE, system lokalizacji GPS – oraz liczne pakiety akcesoriów. Niezależnie od poziomu personalizacji, nowa Lancia Ypsilon pozostaje niezmiennie fascynująca i oryginalna dzięki pełnej harmonii ze znanym na całym świecie włoskim stylem przy przystępnych cenach, odzwierciedlających zamiar marki, aby klasa jej samochodów stała się jednocześnie dostępna.

Wydłużenie gwarancji

Spółka FGA Capital stworzyła we współpracy z markami FGA nową definicję pojęcia wydłużenia gwarancji - bardziej kompletną i atrakcyjną - która zastąpi bieżące produkty. Nowa usługa będzie dostępna począwszy od kwietnia - na początek we Włoszech, w Hiszpanii i Portugalii. Przewidziano jej szybką ekspansję jeszcze w tym roku na wszystkie rynki europejskie. Będzie to zatem wyróżniający się element nowej Lancii Ypsilon, jak i całej pozostałej gamy marki. Najważniejszą nowością nowej, przedłużonej gwarancji, jest jej okres - od 36 do aż 96 miesięcy, brak ograniczenia przebiegu i zakres „bumper to bumper” (od zderzaka do zderzaka), czyli zabezpieczenie całego samochodu. Obecność tego narzędzia gwarantuje nowej Lancii Ypsilon wyróżniający się wśród oferty handlowej charakter i jednolitą propozycję na wszystkich rynkach europejskich.

Wajcha

Data:
Kategoria: Polska

Fiatowiec

Zawsze na straży prawa. Opinie i wywiady z ciekawymi ludźmi. - https://www.mpolska24.pl/blog/zawsze-na-strazy-prawa-opinie-i-wywiady-z-ciekawymi-ludzmi

Fiatowiec: bloger, dziennikarz obywatelski, publicysta współpracujący z "Warszawską Gazetą". Jestem długoletnim pracownikiem FIATA.Pomagam ludziom pracy oraz prowadzę projekty obywatelskie.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.