Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Los Pandy nie został jeszcze przesądzony???

Jak donosi włoska La Repubblica w poniedziałek związek zawodowy sektora metalowego FIOM odrzucił porozumienie dotyczące uruchomienia w zakładzie Pomigliano d'Arco produkcji nowej wersji Fiata Pandy.

Za podpisaniem porozumienia są pozostałe 4 związki działające w fabryce (FIM-CISL, UiLM, FISMIC i UGL).

FIOM, należący do centrali CGIL zagroził ośmiogodzinnym strajkiem generalnym pracowników sektora inżynierskiego w dniu 25 czerwca. W dodatku włoski związek Metalowcy jest największą centralą związkową działającą we włoskiej Grupie Fiata.

Włosi przez całe lata walczyli o swoje przywileje pracownicze i teraz się ich tak łatwo nie pozbędą. Jednak Fiat powiedział kategorycznie, albo będziecie pracowali tak jak w Tychach, albo wam zamykamy zakład. Koncern chce by włoscy pracownicy pracowali po 6 dni w tygodniu, a w sobotę na 3 zmiany. Chcą zapisać w porozumieniu ze związkami zawodowymi ograniczenie możliwości organizowania strajków przez załogę oraz drastyczne zapisy odnośnie absencji chorobowej pracowników.

Związkowcy pod Neapolem zapytają robotników fabryki Pomigliano d'Arco w specjalnie organizowanym referendum 17 czerwca br. czy zgadzają się na proponowane zmiany przez Fiata. Wynik tego sondażu załogi będzie miał kluczowe znaczenie w całym procesie negocjacyjnym i może okazać się, że Panda nie odjedzie do Włoch.

Oczywiście całe te zawirowania wokół produkcji Nowej Pandy, która prawdopodobnie będzie wyglądał tak jak na poniższym zdjęciu:

Nowa Panda
Tak ja na tym zdjęciu ma wyglądać Nowa Panda wg blogaautomobile.fr

Nie odbiją się w jakiś negatywny sposób na tyskiej fabryce Fiata. Wynika to bowiem z jasnych i klarownych wypowiedzi szefostwa koncernu z Turynu. Nie można jednak mówić o hura optymizmie, bo w kwestii przeniesienia produkcji Pandy na Półwysep Apeninski nie bierze się pod uwagę ekonomii tylko politykę.

Patrząc z perspektywy lat oraz na to co się wyprawia w tyskiej fabryce tak naprawdę to można się spodziewać wszystkiego, bo w Tychach nikt nie myśli o załodze pomimo, że nazywa się ją największym skarbem tego zakładu. Przecież już nie raz słyszeliśmy, że pracownicy to barany i mają pracować, a nie dyskutować.

Najwyższa pora wyciągnąć wnioski i uczyć się od włoskich kolegów związkowców dla których robotnicy to nie tylko płatnicy składek. Pora zacząć działać i walczyć o prawa pracownicze ooraz swobody obywatelskie, które próbuje się nam odebrać w Fiat Auto Poland. Na obecną chwilę tylko NSZZ Solidarność stara się walczyć o naszą godną przyszłość.

Zastanawiam się gdzie są pozostałe ZZ, które prowadzą tylko zakładowe biura podróży??? Czy pozostali liderz związkowi organizują tylko wycieczki dla swoich członków??? Może przyszła pora na zmiany i trzeba wywlec z biur pozostałych działaczy, aby wsparli działania Solidarności.

Pamiętajcie zorganizowani mają lepiej, a więc nie stój z boku przyjdź w czwartek 17 czerwca br. na „III Dni Protestu” organizowane przed bramami Fiata. Solidarność walczy również o Ciebie, bo ważny jest pracownik nie legitymacja związkowa.


Fiatowiec
Data:
Kategoria: Polska

Fiatowiec

Zawsze na straży prawa. Opinie i wywiady z ciekawymi ludźmi. - https://www.mpolska24.pl/blog/zawsze-na-strazy-prawa-opinie-i-wywiady-z-ciekawymi-ludzmi

Fiatowiec: bloger, dziennikarz obywatelski, publicysta współpracujący z "Warszawską Gazetą". Jestem długoletnim pracownikiem FIATA.Pomagam ludziom pracy oraz prowadzę projekty obywatelskie.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.