Test został przeprowadzony przez sześciu dziennikarzy, reprezentujących czasopisma branżowe: Ciężarówki, Samochody Specjalne, Polski Traker i Vanekstra, o dużym doświadczeniu w prowadzeniu samochodów tej klasy (w składzie sędziów znajdywał się juror międzynarodowego konkursu Van of The Year). Oceny dokonywano na podstawie pokonanej jednocześnie trasy o długości ponad 500 km i dodatkowych prób specjalnych, punktując w kategoriach: kabina, silnik i układ napędowy, ładowność, właściwości jezdne, codzienna funkcjonalność. Samochody były obciążone do DMC /dopuszczalnej masy całkowitej/ wpisanej w dowód rejestracyjny.
Na podstawie uśrednionych ocen wyłoniono zwycięzcę, którym został
Fiat Doblò 1,6 Multijet - Samochód Dostawczy Roku 2010 w Polsce zdobywając 45,7 pkt. na 50 możliwych i zajmując 1. miejsce w 4 z 5 kategorii testu.
Kolejne miejsca zajęły: Citroen Berlingo 1,6 (41,7 pkt.), Peugeot Partner (40,4 pkt.), Renault Kangoo (35 pkt.) i Dacia Logan Van (24,9 pkt.).
Fiat Doblò Cargo może być wyposażony w silnik benzynowy 1.4 o mocy 95 KM lub jeden z trzech silników turbodiesel: 1.3 Multijet o mocy 90 KM drugiej generacji, 1.6 Multijet 105 KM lub 2.0 Multijet 135 KM. Wszystkie spełniają normy Euro5 (silnik benzynowy 1.4, silniki 1.3 i 1.6 Multijet dostępne są też w wersji zgodnej z normą Euro4) i wyróżniają się łatwością prowadzenia, znakomitymi osiągami, cichą pracą, niskimi kosztami obsługi (zużycie paliwa i koszty serwisowania), a także niezawodnością i dbałością o środowisko. Jednostki spełniające normy Euro5 wyposażone są na przykład seryjnie w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych (dla diesli). Gama silników będzie jeszcze rozszerzona w późniejszym terminie o wersję Natural Power (podwójne zasilanie benzyna/metan) oraz kolejną jednostkę wysokoprężną z automatyczną zrobotyzowaną skrzynią biegów (MTA).
Wajcha
Źródło: Komunikat Prasowy Fiat Auto Poland.