Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Fiat Automobiles najlepszy w redukcji emisji CO2.

Spośród dziesięciu marek samochodowych najczęściej sprzedawanych w Europie, to Fiat Automobiles jest tą, która już trzeci rok z rzędu osiągnęła najniższą średnią wartość emisji CO2 w samochodach sprzedanych w roku 2009: 127,8 g/km (133,7 g/km w 2008). Prymat Fiata został potwierdzony przez firmę JATO, światowego lidera w zakresie konsultacji i badań dotyczących przemysłu samochodowego, powstałą w 1984 roku i obecną już w ponad 40 krajach.

Spośród dziesięciu marek samochodowych najczęściej sprzedawanych w Europie, to Fiat Automobiles jest tą, która już trzeci rok z rzędu osiągnęła najniższą średnią wartość emisji CO2 w samochodach sprzedanych w roku 2009: 127,8 g/km (133,7 g/km w 2008). Prymat Fiata został potwierdzony przez firmę JATO, światowego lidera w zakresie konsultacji i badań dotyczących przemysłu samochodowego, powstałą w 1984 roku i obecną już w ponad 40 krajach.

Szczegółowa lista dziesięciu marek i wartości emisji CO2 w 2009r.:

  1. Fiat (127,8 g/km),
  2. Toyota (130,1 g/km),
  3. Peugeot (133,6 g/km),
  4. Renault (137,5 g/km),
  5. Citroen (137,9 g/km),
  6. Ford (140,0 g/km),
  7. Opel/Vauxhall (148,9 g/km),
  8. Volkswagen (150,4 g/km),
  9. Audi (160,9 g/km)
  10. Mercedes (176,4 g/km).

Grupa Fiata okazała się także pierwszą w rankingu (131,0 g/km), wyprzedzając firmy Toyota, PSA, Renault i Hyundai. Sukces na poziomie Grupy to głównie zasługa marki Fiat, ale także bardzo dobrego wyniku Alfa Romeo - marki, która dzięki średniej redukcji wynoszącej 18,3 g/km i przy 109 542 sprzedanych samochodach, osiągnęła najwyższą globalną redukcję emisji CO2.

Zaangażowanie Fiata, zawsze ukierunkowane na rzeczywiste potrzeby ludzi, nie ogranicza się wyłącznie do obniżania emisji CO2. Prymat ekologiczny zrodził się w wyniku długookresowej strategii opierającej się na dwóch zasadniczych osiach: z jednej strony, zbiór rozwiązań technologicznych ukierunkowanych na ograniczenie zużycia paliwa i emisji; z drugiej strony, uczulenie użytkowników na coraz bardziej odpowiedzialne i pro ekologicznie korzystanie z samochodów.

Przede wszystkim Fiat wprowadza niepowtarzalne jednostki napędowe, takie jak nowy dwucylindrowy silnik Twin-Air, który debiutuje na salonie genewskim, odbywającym się w dniach od 4 do 14 marca 2010. Goście szwajcarskiej imprezy będą mogli podziwiać jego pierwsze zastosowanie w Fiacie 500, pierwszym modelu Fiata, w którym zadebiutuje we wrześniu tego roku. Pojemność 900 cm3, 85 koni mechanicznych mocy i emisja CO2 wynosząca 95 g/km czynią ten silnik punktem odniesienia w tej kategorii.

Niektóre innowacyjne rozwiązania dostępne są już dzisiaj, jak technologia Multiair w silnikach benzynowych, która dzięki nowemu elektro-hydraulicznemu systemowi sterowania zaworami zapewnia zawsze optymalne spalanie, z obniżeniem aż do 25% emisji CO2, przy jednoczesnym wzroście mocy o 10%.

Awangardowe technologie zastosowano także w zakresie silników wysokoprężnych wraz z silnikiem 1.3 Multijet drugiej generacji o mocy do 95 KM. Dzięki 8 wtryskom na cykl, silnik 1.3 Multijet II umożliwia uzyskanie momentu wyższego o 25% przy niskich obrotach, przy jednoczesnym obniżeniu emisji o 6%.

Do uzyskania przez Grupę Fiat tak doskonałego rezultatu w zasadniczy sposób przyczynił się również nadzwyczajny wzrost wykorzystania metanu, najbardziej ekologicznego i ekonomicznego paliwa będącego dzisiaj na rynku. Jest to wybór długofalowy, który zainicjowany ponad dziesięć lat temu doprowadził Fiata na pozycję niekwestionowanego lidera w Europie, co potwierdza 350 000 samochodów zasilanych metanem sprzedanych do dzisiaj oraz szeroka gama 7 modeli, gotowych spełnić różnorodne wymagania dotyczące mobilności.

Ponadto Fiat proponuje także inne innowacyjne rozwiązania eko-technologiczne, takie jak system Start&Stop, wprowadzony do gamy silników Euro 5, który steruje chwilowym wyłączeniem silnika i następnie jego uruchomieniem w przypadku pracy silnika na biegu jałowym przy nieruchomym pojeździe: w ten sposób uzyskuje się średnie obniżenie zużycia paliwa do 12% w cyklu miejskim.

Drugą oś strategii Fiata w zakresie ochrony środowiska stanowi wyczulenie użytkowników na coraz bardziej odpowiedzialne i pro ekologiczne korzystanie z samochodu. Z tej filozofii zrodził się eco:Drive, innowacyjny program, który umożliwia - poprzez port USB systemu Blue&Me - analizę stylu jazdy kierowcy, pomagając mu w zoptymalizowaniu zużycia paliwa oraz emisji.

Od momentu rozpoczęcia sprzedaży, które miało miejsce w październiku 2008, aplikację (dostępna bezpłatnie na www.fiat.com/ecodrive) pobrano z Internetu około 100 000 razy i korzysta z niej dzisiaj regularnie prawie 35 000 użytkowników. Wielkim sukcesem, przede wszystkim w odniesieniu do środowiska jest fakt, że społeczność eco:Ville zaoszczędziła globalnie prawie 3000 ton CO2. Dodatkowo system został ostatnio wzbogacony o funkcje eco:Drive Fleet, nową wersję oprogramowania dedykowanego Klientom flotowym, które poprzez skuteczniejsze zarządzanie parkiem samochodów, przynosi korzyści tak biznesowi firmy jak i ekosystemowi, będąc jednocześnie bardzo łatwym w użytkowaniu.

Wajcha

Źródło: Komunikat Prasowy Fiat Auto Poland.

Data:
Kategoria: Polska

Fiatowiec

Zawsze na straży prawa. Opinie i wywiady z ciekawymi ludźmi. - https://www.mpolska24.pl/blog/zawsze-na-strazy-prawa-opinie-i-wywiady-z-ciekawymi-ludzmi

Fiatowiec: bloger, dziennikarz obywatelski, publicysta współpracujący z "Warszawską Gazetą". Jestem długoletnim pracownikiem FIATA.Pomagam ludziom pracy oraz prowadzę projekty obywatelskie.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.