Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Zastava we włoskim stylu

Już o tym pisaliśmy, ale teraz mamy oficjalne potwierdzenie naszych doniesień, bo Fiat podpisał z rządem Serbii umowę, dzięki której uzyska kontrolę nad fabryką Zastavy w Kragujevacu. Jak zapowiada Koncern Fiata jednym z celów produkcyjnych będzie wznowienie produkcji kultowej Zastavy 10.

Już o tym pisaliśmy, ale teraz mamy oficjalne potwierdzenie naszych doniesień, bo Fiat podpisał z rządem Serbii umowę, dzięki której uzyska kontrolę nad fabryką Zastavy w Kragujevacu. Jak zapowiada Koncern Fiata jednym z celów produkcyjnych będzie wznowienie produkcji kultowej Zastavy 10.

Zastawa 10 1.2

Oczywiście zawarcie umowy jest tylko następstwem transakcji z 2008 r. , bo to wtedy Fiat przejął od rządu Serbii część akcji w Zastavie za ponad 700 mln euro. Ubiegłoroczne porozumienie nie dało koncernowi jednak możliwości przejęcia pakietu większościowego. Dopiero teraz na mocy grudniowego porozumienia udziały koncernu z Włoch w Zastavie wzrosły do 67 proc.

Jak informują władze Fiata są zamiary aby zwiększyć produkcję aut w zakładach w Kragujevacu do 200 tys. rocznie. Zapowiedzi są na pewno uzasadnione, bo do tej pory na modernizację i rozbudowę linii montażowych Włosi wydali 100 mln euro. Podobne środki zostały przewidziane w budżecie koncernu na rok 2010.

Podczas podpisania umowy serbski minister finansów Mladjan Dinkic zapowiedział, że w 2011 r. w fabrykach Zastavy ruszy produkcja dwóch nowych modeli Fiata. Będą one eksportowane głównie do Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych.

Jak udało się nam dowiedzieć w serbskich zakładach będzie produkowany nowy model małego auta miejskiego pod nazwą Topolino, który ma zastąpić produkowane od lat w Tychach Seicento. W tym samy czasie słychać głosy niepokoju w Fiat Auto Poland, bo ten model miał być następnym flagowym samochodem produkowanym w Polsce. Do tego dokładają się informację o przeniesieniu produkcji Nowej Pandy do Włoch po restajlingu.

Oczywiście można zrobić wszystko, ale trzeba pamiętać, że Fiat Auto Poland produkuje swoje autka na wysokim światowym poziomie jakościowym i może się okazać, że klienci odwrócą się od tych modeli jeśli dotrze do nich informacja, że te samochody nie są produkowane już w Tychach. Piszemy o tym na podstawie informacji jakie spływają do FAP z europejskiej sieci dilerskiej Fiata w Europie.

Mamy nadzieję, że te ostatnie decyzje Koncernu nie będą przysłowiowym strzałem w swoją własną stopę.

Wajcha



Źródło: TVP Info oraz informacje własne.

Baner

Data:
Kategoria: Polska

Fiatowiec

Zawsze na straży prawa. Opinie i wywiady z ciekawymi ludźmi. - https://www.mpolska24.pl/blog/zawsze-na-strazy-prawa-opinie-i-wywiady-z-ciekawymi-ludzmi

Fiatowiec: bloger, dziennikarz obywatelski, publicysta współpracujący z "Warszawską Gazetą". Jestem długoletnim pracownikiem FIATA.Pomagam ludziom pracy oraz prowadzę projekty obywatelskie.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.