Gorzów to już nie „Przystań”. Nowe logo i nowe hasło „Gorzów w sam raz” to element zmiany wizerunku, który miasto planuje wdrożyć. Na spotkaniu z mieszkańcami prezydent Jacek Wójcicki wraz z gronem ekspertów z agencji reklamowej zaprezentowali odświeżoną strategię marki Gorzów. Nowa koncepcja marki Gorzów została opracowana przez krakowską agencję Eskadra. Nowe logo ma stonowane barwy. Biel i czerwień zastąpiła pomarańczową „Przystań”. Zrezygnowano z mozaikowej kolorystyki i wprowadzono dużą literę „G”. Całość wieńczy czerwony dymek.
Firma Eskadra postawiła na koncepcję „miasta-idei”, promując zrównoważony rozwój, harmonię i równowagę. Elementy odświeżonej strategii można było zobaczyć już wcześniej - podczas meczu koszykarek AZS AJP Gorzów, ponadto w autobusach pojawiło się zaproszenie „w sam raz dla mieszkańców”, filharmonia gościła u siebie „dla kultury w sam raz”, a seniorzy otrzymali z okazji Dnia Seniora słodki poczęstunek „dla seniorów w sam raz”.
Gorzów ma być miastem „w sam raz” dla każdego. Miastem świadomego rozwoju, który rezygnuje z wyścigu o bycie naj. Magistrat stawia na edukację od przedszkola po Uniwersytet III wieku, w której widzi duży potencjał. To właśnie inwestycja w naukę ma być kluczem i przewagą konkurencyjną miasta.
Na spotkanie przybyli nie tylko zwolennicy, ale i oponenci zmian. Pojawiły się nawet transparenty z hasłami sprzeciwu wobec metamorfozy marki Gorzów.
Źródło: Urząd Miasta Gorzowa Wlkp., materiały promocyjne