Technika wojskowa dość często przenika do cywila. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy, że nowinki techniczne ułatwiające nam życie mają swój początek w badaniach na potrzeby wojska lub kosmosu. Mamy tego przykład.
Były testowane już od wielu lat. Firma Resilient Tech pracowała nad nimi mając na względzie zastosowanie wojskowe. Koniec z dziurawymi oponami.
Od dawna firma Michelin pracowała nad zastosowaniem tej samej technologi do samochodu osobowego. Wygląda szokująco, ale teraz pompka staje się w aucie niepotrzebna. Opony produkowane są już przez Michelina w USA w Południowej Karolinie. Pokazano je na wystawie samochodowej w Filadelfii. Nowa generacja opon samochodowych.
Prawda. Wyglądają trochę strasznie, szczególne obawy budzą złącza. Jak to się trzyma z zewnętrzną warstwą? Jak się na tym jeździ, jak czuje w środku samochodu?
Takie opony znajdują już zastosowanie w pojazdach poruszających się wolno, ale prowadzi się doświadczenia w pojazdach szybkich.
Ten typ opon może pokazać się na rynku już wkrótce. W ciągu kolejnych 10–15 lat rynek opon będzie zupełnie zrewolucjonizowany. Wiadomość zła dla policji, bowiem nie uda się już nikogo zatrzymać przy użyciu „kolczatki” .
Jest także kilka innych zmian technicznych:
A. nie potrzeba zaworów…
B. nie potrzeba kompresorów …
C. nie potrzeba zestawów do „łatania” dziur …
D. Nie ma przebitych opon (tak jak nie ma dętek).
Zdjęcia pochodzą z fabryki Michelina w Karolinie.
Podobne doświadczenia prowadzi firma Bridgestone:
Jak to się Wam podoba?
Co na to BOR?
Do samochodów miejskich, akurat ;p