Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Koniec problemów z wystrzałowymi oponami

Kiedy przyszedł czas wymiany w naszych "limuzynach" opon zimówek na letnie dobrze wiedzieć, jakie są opcje. Instrukcje dla nas są bardziej przemyślane niż dla VIP-ów.

Koniec problemów z wystrzałowymi oponami
źródło: Internet

Technika wojskowa dość często przenika do cywila. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy, że nowinki techniczne ułatwiające nam życie mają swój początek w badaniach na potrzeby wojska lub kosmosu. Mamy tego przykład.

Były testowane już od wielu lat. Firma Resilient Tech pracowała nad nimi mając na względzie zastosowanie wojskowe. Koniec z dziurawymi oponami.

 

  3cb8aa01db58d4b7c4347999c9ec31c7.jpg 1af3f1f2473e4d294e1462c0ee1f803d.jpg

Od dawna firma Michelin pracowała nad zastosowaniem tej samej technologi do samochodu osobowego. Wygląda szokująco, ale teraz pompka staje się w aucie niepotrzebna. Opony produkowane są już przez Michelina w USA w Południowej Karolinie. Pokazano je na wystawie samochodowej  w Filadelfii. Nowa generacja opon samochodowych.

 270e8a345984d051848b67dfa6f0bd3a.jpg

Prawda. Wyglądają trochę strasznie, szczególne obawy budzą złącza. Jak to się trzyma z zewnętrzną warstwą? Jak się na tym jeździ, jak czuje w środku samochodu?

Takie opony znajdują już zastosowanie w pojazdach poruszających się wolno, ale prowadzi się doświadczenia w pojazdach szybkich.

 

82cddb0c612f2df41147b26c09baf735.jpg  3570a504b5b0b9c5d11369e2cc99a243.jpg  cc7bc8c2947228a0ecc400b33a9fa058.jpgd23c4897e1e748e6b408d5d92bf17a98.jpg

Ten typ opon może pokazać się na rynku już wkrótce. W ciągu kolejnych 10–15 lat rynek opon będzie zupełnie zrewolucjonizowany. Wiadomość zła dla policji, bowiem nie uda się już nikogo zatrzymać przy użyciu „kolczatki” .

Jest także kilka innych zmian technicznych: 

A. nie potrzeba zaworów…

B. nie potrzeba kompresorów …

C. nie potrzeba zestawów do „łatania” dziur …

D. Nie ma przebitych opon (tak jak nie ma dętek).

Zdjęcia pochodzą z fabryki Michelina w Karolinie.

Podobne doświadczenia prowadzi firma Bridgestone:

 


 

Jak to się Wam podoba?

Co na to BOR?

  0f28a_9871dd5af08d8641e33f60fb130f6938%2

Data:
Tagi: #opony #wymiana

Nathanel

Nie_Co_Dziennik - https://www.mpolska24.pl/blog/nie-co-dziennik1111

Zwykły człowiek, jak wszyscy. Motto: Ja informuję, Ty decydujesz. Czytasz tego bloga na własną odpowiedzialność. Skargi i zażalenia nie będą przyjmowane. © Copyright by Nathanel. All rights reserved.

Komentarze 1 skomentuj »

Do samochodów miejskich, akurat ;p

Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.