Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Gospodarka więcej

Giganci pizzy łączą siły

Giganci pizzy łączą siły
źródło: pixabay

Amerykańska Pizza Hut i hiszpańska Telepizza zawarły strategiczny sojusz, który ma umocnić pozycje obydwu firm.

Pizza Hut, należąca do grupy Yum! Brands, to największa na świecie sieć restauracji z popularnymi daniami włoskiego pochodzenia, która dysponuje niemal 17 tys. punktów w ponad 100 krajach. Grupa Telepizza jest największą nie amerykańską siecią dostarczającą pizze, która ma ponad 1600 lokali w 23 krajach. Obie firmy zawarły strategiczną umowę i sojusz franczyzowy, pozwalające rozwinąć ich działalność w Ameryce Łacińskiej (bez Brazylii), na Karaibach, w Hiszpanii, Andorze, Portugalii i Szwajcarii.

- Ta przełomowa umowa jest ważnym etapem w naszym dążeniu do stania się najbardziej ulubioną, najszybciej rosnącą na świecie marką pizzy, a Telepizza jest idealnym parterem w przyspieszeniu naszej ekspansji - oświadczył Milind Pant, szef Pizza Hut Int'l.

- Sojusz z Pizza Hut zapewnia grupie Telepizza strategiczny plan przekształcenia dostaw pizzy zgodnie z modelem zarządzania wypracowanym na podstawie doświadczeń z klientami. Ta umowa przyspieszy nasz plan globalnego wzrostu, prawie podwoi zakres naszej działalności do 37 krajów Aspiracje i możliwości obu sieci as komplementarne - powiedział Pablo Juantegui, szef grupy Telepizza.

Zgodnie z zawartą umową, Telepizza będzie nadzorowała prawie tysiąc punktów Pizza Hut na wspomnianych rynkach, dzięki czemu podwoi jej obroty, w ciągu najbliższych 10 lat uruchomi co najmniej 1300 nowych, a w ciągu 20 lat 2550 w regionach objętych sojuszem. Nowe placówki będą uruchamiane pod marką Pizza Hut, dzięki czemu Telepizza stanie się największym na świecie operatorem franczyzowym amerykańskiej firmy.

W Hiszpanii, Portugalii i Chile, gdzie Telepizza osiąga 90 proc. zysku operacyjnego, wciąż będzie funkcjonowała i rozwijała własną markę, a także nadzorowała placówki Pizza Hut przez 50 lat zgodnie z zawartą umową. W Ameryce Łacińskiej i w pozostałych krajach jej placówki będą stopniowo, w ciągu 25 lat zamieniane na markę Pizza Hut.

źródło: rp.pl

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.

mBlogi więcej

  • Avatar

    Już dziś może skończyć się Internet jaki znamy, czyli korporacyjna UE?

    To już dzisiaj 20/06/2018 (podczas rozgrywania Mundialu) głosowanie w Parlamencie Europejskim nad dyrektywą o prawach autorskich i jednolitym rynku cyfrowym.

  • Avatar

    Ciekawostki o Afryce

    O Afryce myślimy raczej o dość odległym terenie. Jednak ten kontynent znajduje się w odległości niecałych 20 kilometrów od Europy. Cały czas istnieje pomysł połączenia tych kontynentów przez Gibraltar. A oto kilka ciekawostek o Afryce,

  • Avatar

    Zachwianie europejskiej architektury

    Europejski ład przełomu wieków dobiega końca. Po Europie Środkowej zdrowy rozsądek odzyskuje Europa Zachodnia. Po Austrii i Włoszech poważne zachwianie sytuacji w Niemczech może być tym razem najtrudniejsze dla niemieckiej kanclerz, która

  • Avatar

    Sportowa beczka miodu z łyżeczką politycznego dziegciu

    Dla porządku warto wspomnieć, że Rosjanie otrzymali prawo organizowania mistrzostw w 2010 roku, kiedy pewnie nawet samemu Putinowi nie śniły się wydarzenia z 2014 roku. Dziś jednak cieszmy się występem naszej reprezentacji i miejmy

  • Avatar

    Księga Rodzaju 18,1-3

  • Avatar

    Śmieszne ciekawostki ze świata

    Na świecie istnieje wiele ciekawych miejsc wartych odwiedzenia, które pozostają owiane tajemnicą. Dość często są z nimi związane interesujące fakty. Ten wpis jednak będzie poświęcony śmiesznym ciekawostkom o otaczającym świecie.

  • Avatar

    ILE MILIONÓW DOLARÓW UKRADŁTOW LESZEK MILLER?

    CZY W TYM ROZBOJU BRAŁA UDZIAŁ TOW. MAGDALENA OGÓREK TOTUMFACKA TOW. LESZKA MILLERA?

  • Avatar

    Jak lansowała się banksterka w Polsce? Studium przypadku.

    Jak lansowano banksterkę w Polsce, czyli o wprowadzaniu do kraju największych spekulantów finansowych na światowych rynkach. Według najnowszych informacji po J.P. Morgan kolejny zagraniczny bank chce otwierać w Polsce swoje biuro.

  • Avatar

    Księga Rodzaju 17,24-27

  • Avatar

    #Stąd nie jestem?

    Niektórzy są dumni z tego skąd pochodzą, inni tak już z natury mają, że „robią” do własnego gniazda. Niedawno w Gorzowie wzorem największych polskich miast wystartowała ogromna kampania wizerunkowa #Stąd Jestem. To projekt

  • Avatar

    Na co ci to było, Angelo Merkel?

    Łatwiej powiedzieć NIE na początku, niż na końcu (Leonardo da Vinci) Na przełomie sierpnia i września 2015 roku, kiedy na budapesztańskim dworcu koczowali imigranci, w dużej mierze doposażeni w bedekery z zaznaczonymi drogami do Niemiec(i

  • Avatar

    NWO, GMO i HMO. Kosztem człowieczeństwa. Kto powie stop?

    Postępuj tak, abyś człowieczeństwo tak w swojej osobie, jak też w osobie każdego innego używał zawsze jako celu, nigdy jako środka. Immanuel Kant Pojęcie GMO, czyli genetycznie modyfikowanych organizmów, znamy. Coraz częściej jednak

  • Avatar

    Żelazny Most w Polkowicach

    Na mapach niepoprawnie oznakowane jako jeziorko, fotografie Żelaznego Mostu obserwowane z góry potrafią nawet proponować pływanie w upalne dni. W prawdzie jest to potwornie niebezpieczny zbiornik, i gdy mocniej szarpnęła się gleba, sporo

Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.