Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Gospodarka więcej

Smartfony przegrają ze sklepami

Smartfony przegrają ze sklepami
źródło: flickr

Szef marki Victoria's Secret, Leslie Wexner, twierdzi, że tradycyjne sklepy przetrwają dlatego, że ludzie poszukują w nich oprócz towarów interakcji społecznych.

Leslie Wexner jest ostatnim przedstawicielem pierwszego, dwudziestowiecznego pokolenia właścicieli marek modowych, którzy umożliwili kupno swoich towarów szerokim kręgom poprzez stworzenie sieci sklepów w wielkich centrach handlowych. Większość z nich jest zdania, że internet na zawsze zmienił sprzedaż i nawyki zakupowe klientów.

Wexner ma jednak inne zdanie na ten temat. Uważa, że internet nie zabije sklepów stacjonarnych, a fascynacja smartfonami będzie stopniowo przygasać. - Jesteśmy w trakcie odwrotu od tego trendu - powiedział w jednym z niedawno udzielonych wywiadów. - Nie wydaje mi się, aby stan obecny miał być nową definicją normalności - dodał właściciel marki Victoria's Secret.

Wexner twierdzi, że ludzie wciąż potrzebują wzajemnych interakcji i dlatego właśnie tradycyjne sklepy przetrwają erę smartfonów, stając się miejscem, gdzie można zrealizować potrzeby społeczne. - Stoi za mną pięć tysięcy lat historii - uzasadnia Wexner, wskazując na starożytne bazary Stambułu i targowiska Rzymu.

Właściciele amerykańskich sklepów stacjonarnych mają za sobą najtrudniejszy rok od dłuższego czasu. Ogłoszono ponad sześć tysięcy zamknięć, czyli więcej niż podczas recesji w 2008 roku. 50 właścicieli sieci sklepów złożyło wniosek o upadłość, wśród nich - znana na całym świecie sieć sklepów z zabawkami Toys 'R' Us.

Należące do Wexnera firmy również odnotowały spadki w zyskach. Sieć Bath & Body Works rozczarowała inwestorów stosunkowo niskimi wynikami za okres świąt Bożego Narodzenia. Spadki zysków ze sklepów spodziewane są również w roku 2018.

Leslie Wexner, który szefuje słynnej marce bielizny Victoria's Secret od 1963 roku, nie poddaje się jednak bez walki. W ostatnich dwóch latach włożył dużo wysiłku w przekształcenie marki tak, by wciąż była atrakcyjna dla klientów, dodając wart 500 mln dolarów biznes strojów sportowych, pośrednictwa pracy oraz kultowy wśród klientek katalog produktowy.

Jedynie 20 proc. sprzedaży Victoria's Secret to sprzedaż internetowa. Zdaniem Wexnera, w przyszłości utrzyma się ona na tym poziomie, a jego zadaniem jest "przekonanie ludzi, by chcieli przyjść do sklepu". Branża, w której działa, według specjalistów rynkowych jest odporna na cyfryzację. Bieliznę trudno dopasować za pośrednictwem aplikacji na smartfonie, bądź ocenić jakość wykończenia produktów na ekranie komputera.

Jednak konkurencja nie śpi. W ciągu ostatnich pięciu lat w Stanach Zjednoczonych odbyły się ponad 34 konkursy, w których nagrodą były fundusze dla start-upów związanych z bielizną damską. - Dzięki mediom społecznościowym udało nam się bardzo szybko zbudować społeczność kobiet - mówi była pracownica Victoria's Secret, Michelle Grant, która w Nowym Jorku uruchomiła start-up Lively. - Dziesięć lat temu to nie byłoby możliwe - dodaje. Jej firma specjalizuje się w ofercie bielizny dla kobiet wybierających sportowy styl życia, które aktywność fizyczną traktują również jako silny element socjalizujący.

Poglądów Wexnera zdają się nie podzielać jednak klientki z grupy docelowej jego sklepów. Jak mówi jedna z nich, Miku Konsolas, "na stronie internetowej mogę zobaczyć całą ofertę marki za jednym zamachem". Sama do sklepu przychodzi jedynie po to, by odebrać złożone w internecie zamówienie.

Sceptyczni wobec twierdzeń właściciela Victoria's Secret są również rynkowi analitycy. Ich zdaniem, marka wkrótce będzie musiała zamknąć więcej swoich sklepów, a przeciwstawianie się trendowi handlu w internecie jest walką z wiatrakami.

źródło: PAP

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.

mBlogi więcej

  • Avatar

    POLAKOŻERSTWO Z MILLEREM W TLE

    POSTKOMUNA W TVP

  • Avatar

    Analfabeta wojskowy Mariusz Błaszczak niszczy resztki wojska

    Obecny szef MON jest niepewny swojego stanowiska. Odwołuje przez to generałów i prowadzi „nerwową politykę kadrową”. Dorównuje pod tym względem swojemu poprzednikowi, który tropił spiskowców w resorcie.

  • Avatar

    Piwoty i inne amerykańskie obroty.

    Kto odniósł korzyści z Pivotu na Pacyfik? Czy USA nieświadomie pomogło Chinom?

  • Avatar

    Afera FOZZ. Gimby nie znajo.

    Może kiedyś ludzie zrozumieją, że od 25 lat mamy w Polsce zjawisko wyjątkowe - samoorganizujący się układ mafijno-biznesowo-politycznych wpływów, które powodują że kraj o tak wysokim potencjale rozwojowym leży na łopatkach... W

  • Avatar

    Księga Rodzaju 27,43-46

  • Avatar

    Trump i Polska czyli skazani na sojusz

  • Avatar

    Alienacja rodzicielska. Problem, który powinny poruszyć partie polityczne

    W naszym społeczeństwie matki uznajemy za świętość. Nie uznajemy, że matki mogą krzywdzić dzieci, że matki mogą źle życzyć dzieciom. Mało się mówi o alienacji rodzicielskiej, która z wielu powodów tyczy najczęściej ojców, a

  • Avatar

    Idealny psycholog - fikcja? O kompetencjach słów kilka.

    Mówi się, iż nie ma ideału. Czy tak jest? Jako praktykujący psycholog, mogę śmiało powiedzieć: Nie ma. Nie wyklucza to jednak możliwości stworzenia pewnych ram, swoistych wytycznych, względem których psycholog powinien, a raczej musi

  • Avatar

    Księga Rodzaju 27,39-42

  • Avatar

    Broniąc Węgier - bronimy siebie. Spór między prawicą a lewicą w Polsce o rezolucję PE

  • Avatar

    Księga Rodzaju 27,36-38

  • Avatar

    PO jak „ Partia Oszustów” czyli o cenzurze w internecie

  • Avatar

    Multikulti. Szkoła podkolorowała zdjęcie aby było więcej ciemnoskórych.

    Czy rasistami nie są akurat ci którzy rasizm zarzucają ludziom białym?

Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.