Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Gospodarka więcej

Przedłuż sobie... autobus

Przedłuż sobie... autobus
źródło: wikipedia

Solaris pracuje nad dwuprzegubowym trolejbusem o długości 24 m.

Dział Rozwoju firmy Solaris Bus & Coach przygotowuje dwuprzegubowy, trójczłonowy trolejbus, którego całkowita długość przekroczy 24 metry. Producent poinformował, że prototypowy pojazd Solaris Trollino 24 powstaje z myślą o stworzeniu platformy do przyszłej, seryjnej produkcji 24-metrowych pojazdów z napędem hybrydowym, elektrycznym oraz trolejbusów.

"W ponad dwudziestoletniej historii, firma Solaris Bus & Coach S.A przyzwyczaiła do regularnego poszerzania oferty o kolejne innowacyjne pojazdy. W 2006 roku, jako pierwszy europejski producent, wprowadziła do produkcji seryjnej autobus z napędem hybrydowym, a od 2011 posiada w ofercie elektrobusy. Najnowszym projektem, nad którym pracuje Biuro Badań i Rozwoju firmy Solaris jest dwuprzegubowy trolejbus o długości 24 metrów" - można przeczytać w komunikacie firmy. 

Wyprodukowanie dwuprzegubowego trolejbusu planowane jest na połowę 2018 r. i wtedy właśnie zostaną przeprowadzone jazdy testowe w wybranych europejskich miastach. Pojazd, poruszający się pod trakcją trolejbusową, będzie przechodził badania homologacyjne dopuszczające go do ruchu pasażerskiego.

"Najnowszy produkt Solarisa będzie pojazdem bardzo zaawansowanym technicznie. Napęd stanowić będą dwa silniki trakcyjne, napędzające dwie osie napędowe. Zamontowany w trolejbusie pakiet baterii o pojemności 94 Ah (58 kWh) ładowany będzie podczas jazdy z trakcji trolejbusowej poprzez stosowany tradycyjnie w trolejbusach pantograf dwupolowy. Energia zgromadzona w bateriach wykorzystywana będzie z kolei do zasilania napędu, gdy trolejbus znajduje się poza trakcją elektryczną. Aby ułatwić manewry w ruchu miejskim, czwarta oś pojazdu będzie skrętna. Pojazd, o unikatowym układzie drzwi 2-2-2-2-2, wyposażony zostanie ponadto m.in. w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego" - głosi komunikat. 

W materiałach prasowych podano również, że klimatyzowane miejsce pracy kierowcy wyposażone będzie w ogrzewany i wentylowany fotel z obrotnicą umożliwiający dobór najbardziej ergonomicznej pozycji. Kierowca będzie miał także do dyspozycji dwa 8-calowe monitory wyświetlające obraz z kamery skierowanej na pantograf, a także zewnętrznej kamery zamontowanej za drugim przegubem. W obszarze kabiny kierowcy nie zabraknie również monitora, dzięki któremu kierowca będzie mógł obserwować obraz z kamer monitoringu zamontowanych przy każdych drzwiach, a także kamery cofania. Pojazd posiadać będzie również rozbudowany system informacji pasażerskiej, na który składać się będą tablice kierunkowe oraz trzy 29-calowe monitory zamontowane w przestrzeni pasażerskiej. Dodatkowo, o komfort podróży pasażerów dbać będzie wydajna klimatyzacja oraz liczne gniazda USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych. Oświetlenie wnętrza innowacyjnego trolejbusu wykonane będzie w energooszczędnej technologii LED. W przestrzeni pasażerskiej znajdowac się będą 53 miejsca siedzące, z których 16 dostępnych ma być z niskiej podłogi, co ułatwi korzystanie z nich osobom o ograniczonej sprawności ruchowej. Producent przewidział także miejsca na wózki inwalidzkie i dziecięce oraz zatokę do przewożenia rowerów. 

Firma Solaris Bus & Coach do swojej oferty wprowadziła trolejbusy już w 2001 roku. Od tego momentu zamówiono i dostarczono blisko 1 200 pojazdów dla klientów z 16 państw. Solaris Bus & Coach to polski producentem autobusów miejskich Solaris Urbino, trolejbusów Solaris Trollino, autobusów międzymiastowych Solaris InterUrbino, autobusów specjalnych oraz tramwajów Solaris Tramino. Od momentu uruchomienia produkcji w 1996 roku firma wyprodukowała ponad 14 000 pojazdów, które jeżdżą po drogach 30 krajów w ponad 600 miastach. 

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.

mBlogi więcej

  • Avatar

    PRAWDA O POGROMIE KIELECKIM. POGROM UBECKI A NIE KIELECKI.

    ZBRODNIE

  • Avatar

    AKCJA "BURZA" 1944 - NAJWIĘKSZY BÓJ POLSKI PODZIEMNEJ PONIEDZIAŁEK 28.07.2014 // DODATEK SPECJALNY //

    AKCJA BURZA

  • Avatar

    JEDWABNE - POLITYKA PRZEPROSZEŃ I SKRUCHY - OSZCZERSTWA ZAPŁATĄ ZA BOHATERSTWO. NIEMCY POLALI STODOŁĘ BENZYNĄ I PODPALILI

    JEDWABNE

  • Avatar

    PREZENTACJA PROGRAMU WYBORCZEGO ZJEDNOCZONEJ LEWICY JOANNA SENYSZYN WICEPRZEWODNICZĄCA SLD

    JOANNA SENYSZYN

  • Avatar

    CZCIGODNY SŁUGA BOŻY PRYMAS TYSIĄCLECIA KARDYNAŁ STEFAN WYSZYŃSKI

    STEFAN WYSZYŃSKI

  • Avatar

    GRZEGORZ BRAUN - KONFEDERACJA WSPIERA ROLNIKÓW

    GRZEGORZ BRAUN

  • Avatar

    AKCJA WIDELEC

    schetynaa

  • Avatar

    NIEZNANE, UKRYWANE I SZOKUJĄCE FAKTY DOTYCZĄCE ŚMIERCI BŁ. KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI.

    POPIRŁUSZKO

  • Avatar

    Agentura roSSji w Polsce wciąż aktywna

    Agentura roSSji ciągle w natarciu w Polsce to jest bezpośrednie zagrożenie naszego bezpieczeństwa.

  • Avatar

    Anarchokapitalizm a abolicjonizm

    Wie­le osób twier­dzi, że anar­cho­ka­pi­ta­li­zm to dys­to­pia, bo ja­ko­by ni­gdy ni­ko­mu nie uda­ło się na tej ba­zie zbu­do­wać trwa­łej spo­łecz­no­ści. To niepraw­da, przy­kła­dy ta­ki­ch

  • Avatar

    OD FEMINIZMU DO ŚWIĘTOŚCI - EDYTA STEIN

    EDYTA STEIN

  • Avatar

    TERESA STANEK - PSEUDONIM "MITSTUKO".

    AK

  • Avatar

    Trans­hu­ma­ni­zm to nasza odwieczna kultura

    Ist­nie­je praw­dzi­wa na­tu­ra czło­wie­ka — to bio­lo­gi­cz­ny be­ha­wio­ry­zm ho­mo sa­piens. Czło­wiek to z na­tu­ry dra­pież­na, uzbro­jo­na, agre­syw­na, in­fan­tyl­na, skłon­na do gwał­tów

Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.