Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Kultura/Rozrywka więcej

Firmy zwiększają inwestycje w jakość obsługi i nowinki technologiczne. Klienci stają się coraz bardziej wymagający

Coraz częściej przy wyborze sklepu lub usługodawcy liczy się nie cena, a jakość obsługi. Dlatego przedsiębiorcy zwiększają nakłady na poprawę relacji z klientami i narzędzia technologiczne, które usprawniają obsługę. W efekcie od dziesięciu lat rośnie satysfakcja konsumentów z jakości obsługi. Tylko co piąta transakcja kończy się niezadowoleniem. Większość firm dostrzega, że bez satysfakcji klienta nie będzie możliwy sukces biznesowy.– Na przestrzeni 10 lat obserwujemy stały wzrost jakości obsługi w Polsce, czyli wzrost zadowolenia, satysfakcji konsumentów. 10 lat temu jedynie co czwarta transakcja była oceniana przez konsumentów pozytywnie, a dziś – trzy na cztery. Oczywiście klienci zgłaszają drobne uwagi i proponują usprawnienia firmom, ale można powiedzieć o olbrzymiej zmianie, która dokonała się na naszych oczach – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Mirosław Bartoń, organizator Polskiego Programu Jakości Obsługi oraz portalu jakoscobslugi.pl.Badania Polskiego Programu Jakości Obsługi wskazują, że w 2016 roku wskaźnik jakości obsługi uzyskał rekordowy poziom 77,5 proc. W ciągu kilkunastu lat polskie firmy przeszły długą drogę i bardzo poprawiły jakość obsługi. Jeszcze kilka lat temu wskaźnik satysfakcji nieznacznie przekraczał 40 proc., gdy w tym samym momencie w Stanach Zjednoczonych sięgał 76 proc. Pod tym względem dogoniliśmy już Zachód.– Stworzyliśmy dla polskich konsumentów portal jakoscobslugi.pl, na którym mogą się dzielić opiniami, wyrażać swoje zdanie i podsuwać pomysły przedsiębiorstwom – mówi Bartoń. – Firmy, które uczestniczą w Polskim Programie Jakości Obsługi, mogą przede wszystkim korzystać z opinii konsumentów. Otrzymują nowoczesny kanał wymiany informacji z konsumentami i to kanał niezależny.Najlepsze firmy w Polsce, które cechują się wysokimi standardami w zakresie obsługi klienta, zostają wyróżnione Gwiazdą Jakości Obsługi, czyli certyfikatem zaufania konsumentów. Firmy muszą wciąż inwestować w poprawę jakości obsługi, bo z biegiem czasu klient przyzwyczaja się do pewnych zachowań i standardów. – Cały czas wzrastają świadomość i oczekiwania pacjentów, to z kolei wymaga od firm inwestycji w nowoczesne rozwiązania technologiczne, ale przede wszystkim w kadry, w tym w ciągłą edukację personelu – tłumaczy Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED, firmy wyróżnionej Gwiazdą Jakości Obsługi. –Wszyscy, na każdym szczeblu, muszą wiedzieć, że pacjent jest dla firmy najważniejszy i to dla niego jesteśmy.Branża medyczna ze wskaźnikiem zaufania na poziomie bliskim 80 proc. znajduje się w czołówce. Firmy coraz częściej inwestują w nowinki technologiczne, które ułatwiają pacjentom kontakt z placówką czy lekarzem. Rozwijana jest telemedycyna, która pozwala uniknąć kolejek, a część schorzeń skonsultować bez konieczności wizyty w placówce.– Wchodzimy bardzo mocno w rozwiązania digitalowe. To już nie jest ta sama medycyna, co 10 lat temu, gdzie był tylko kontakt z pacjentem, umówienie się na wizytę i to tylko w placówce. Dzisiaj wszystko robi się poprzez inne narzędzia, żeby pacjent trafił do przychodni wtedy, kiedy faktycznie musi – podkreśla Rulkiewicz.Z badania jakości obsługi wynika, że Polacy najczęściej narzekają na zbyt długie oczekiwanie na obsługę, sposób rozwiązywania przez personel problemów oraz długie kolejki. Często negatywnie oceniane jest zachowanie personelu i mało wybredne komentarze w problematycznych sytuacjach. Doceniana jest zaś wiedza i kompetencja personelu.– Wymaga to szkoleń oraz mentoringu. To ludzie są dla nas kluczowym zasobem, dlatego mamy rozbudowane pakiety świadczeń dodatkowych, wspieramy naszych pracowników, dając im konkretne kompetencje i narzędzia do tego, aby efektywnie realizowali swoją pracę. To przekłada się na wysoką jakość usług – przekonuje Aleksandra Robaszkiewicz, PR manager Lidl Polska, firmy wyróżnionej Gwiazdą Jakości Obsługi.Nieco ponad 75 proc. klientów dobrze ocenia zakupy dokonywane w sklepach spożywczych (2-proc. wzrost w ciągu roku). To nie tylko wynik oferowanego asortymentu, lecz właśnie obsługi. Konsument wybierze ten sklep, w którym nastawienie na klienta będzie na najwyższym poziomie.– Zadowolenie klientów to podstawa naszych działań. Świat idzie naprzód, żyjemy w bardzo dynamicznych czasach, a kompetentna i rzetelna obsługa jest dla nas priorytetem. Rozwijamy sieć w Polsce, mamy ponad 600 placówek i 15 tys. zatrudnionych osób. Każdy z naszych pracowników jest świadomy tego, że  komfort klienta jest podstawowym aspektem naszych dążeń – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.

mBlogi więcej

  • Avatar

    Bezpieczna i Skuteczna Depilacja Laserowa Bikini: Czy Warto Wybrać Tę Metodę?

    Depilacja bikini to temat, który przez lata pozostaje na szczycie listy popularnych procedur kosmetycznych. Dla wielu osób, szczególnie w sezonie letnim, gładka skóra w okolicach bikini jest priorytetem. Wśród różnorodnych metod depilacji,

  • Avatar

    Łapanki na imigrantów

    Ukra­ina ma pro­ble­my z po­bo­rem do woj­ska. Trwa u ni­ch woj­na i żoł­nie­rze gi­ną tam ma­so­wo. Więc są roz­wa­ża­ne róż­ne wa­rian­ty, by na proś­bę ukra­iń­ski­ch wła­dz, ukra­iń­skie mię­so

  • Avatar

    3 MAJA ŚWIĘTO MATKI BOSKIEJ KRÓLOWEJ POLSKI

    MAJ MIESIĄC MARYJNY

  • Avatar

    Jak Dbać o Piłkarskie Koszulki Retro, Aby Zachowały Swoje Walory Estetyczne?

    Piłkarskie koszulki retro są nie tylko przedmiotami kolekcjonerskimi czy elementami stylizacji, ale także wyjątkowymi dziedzictwem historii futbolu. Aby zachować ich walory estetyczne i historyczną wartość, konieczna jest odpowiednia

  • Avatar

    Jak dobrać odpowiednie okna PCV do swojego domu?

    Wybór okien PCV do domu jest istotną decyzją, która wpływa nie tylko na wygląd i komfort mieszkania, ale również na jego funkcjonalność i efektywność energetyczną. Poniżej przedstawiamy, jak podejść do tego zadania, aby dobrać

  • Avatar

    Klimatyzacja w samochodzie - jakie są objawy jej awarii

    Klimatyzacja w samochodzie to nie tylko luksusowa funkcja, ale także istotny element zapewniający komfort podróży, zwłaszcza w gorące dni. Jednakże, podobnie jak każdy inny element samochodu, klimatyzacja może ulec awarii, co może

  • Avatar

    Wybory wolnościowców

    Spe­cjal­nie dla Kon­fe­de­ra­cji, naj­bar­dziej wol­no­ścio­we­go ugru­po­wa­nia w Pol­sce, a w szcze­gól­no­ści dla pa­le­oli­ber­ta­rian Do­bro­mi­ra So­śnie­rza i Jac­ka Wil­ka, któ­rzy star­tu­ją w

  • Avatar

    - MOJA MUZA

    DLA DAM

  • Avatar

    MAGDALENA OGÓREK - POSTAĆ Z INNEJ CZERWONEJ BAJKI - LWICA LEWICY.

    OGÓREK

  • Avatar

    Rosjanie uciekają z frontu już masowo!

    Liczba rosyjskich żołnierzy skazanych za dezercję osiągnęła w marcu br. rekordowy poziom; rekordowa jest także liczba wniosków o azyl składanych w krajach zachodnich przez obywateli Rosji unikających służby wojskowej - przekazało w

  • Avatar

    SZMUL ZYGIELBOJM - WIELKI ŻYD - BOHATER NARODOWY POLSKI 81 ROCZNICA ŚMIERCI 12 MAJA 2024 r.

    HOLOKAUST

  • Avatar

    ZBRODNIA PIAŚNICKA - KATYŃ POMORZA.

    HITLERYZM

  • Avatar

    PLAN UKRAIŃCÓW - ZAMORDOWAĆ JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO.

    PIŁSUDSKI

Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.