Linie już przeliczają swoje straty finansowe (osiem poprzednich protestów kosztowało Lufthansę 170 mln euro) i usiłują podciągnąć strajk pracowników pod „okoliczności nadzwyczajne”.
W połowie przyszłego roku Unia Europejska wprowadza wymóg uregulowania procesu spornych reklamacji związanych z podróżami lotniczymi. Niezależnie jednak od regulacji legislacyjnych każdy pasażer ma prawo do reklamacji.
Nieznajomośc przepisów i procedur często zniechęca klientów linii lotniczych do wystepowania z roszczeniem.
Podczas październikowych akcji protestacyjnych w Polsce odwołano 49 lotów, a sumę odszkodowań o jaką mogli wystąpić poszkodowani pasażerowi szacuje się na 2,5 miliona euro. O rekompensatę wystąpił jedynie … 1 proc. klientów.
Aby wspomóc pasażerów w tym procesie stworzona została internetowa platforma www.niceflight.pl . Umożliwia pasażerom złożenie reklamacji do 30 linii lotniczych. Prostota rozwiązania oraz wsparcie ekspertów skracają czas załatwiania formalności i zapewniają łatwe przebrnięcie przez procedury.