Badanie o nazwie TNS Digital Life 2012 wykazało, że 45 procent Filipińczyków łączy się z Internetem, 36 procent słucha radia, czyta gazety 12 procent, a cztery procent czyta tygodniki. Korzystanie z telewizji jest najwyższe, bo wynosi 89 proc.
Lester Sualog, dyrektor badań TNS Filipiny powiedział, że badanie zostało przeprowadzone głównie w wybranych miastach w kraju. – „A w sumie 85 procent Filipińczyków w wieku od 16 do 20 lat korzystało z Internetu w ciągu ostatnich czterech tygodni, a następna grupa to młodzi ludzie w wieku od 21 do 24 lat – ich było 74 procent" – powiedział Sualog.
Badania wykazały również, że mężczyźni częściej korzystali z Internetu (58 procent) w porównaniu do kobiet (52 procent). – „Badanie również wykazało, że częstość występowania korzystania z Internetu jest o ponad 50 procent większa w obszarach miejskich na Filipinach” – powiedział Gary de Ocampo, dyrektor zarządzający TNS Filipinach.
De Ocampo zauważył, że około 71 procent Filipińczyków z klasy średniej i 51 z rodzin ubogich ma dostęp do Internetu. Korzystanie z sieci stało się tak ważne dla obywateli, jak woda i jedzenie.
Szczegóły badania wykazały również, że w większości użytkownicy Internetu mają stały dostęp do Internetu w komputerach osobistych w domu – 50 procent, a z kawiarenek internetowych korzysta 49 procent. W rezultacie badania okazało się również, że konsumenci korzystający z dostępu do Internetu za pośrednictwem telefonów komórkowych i tabletu to 12 procent.
Sualog dodał, że komunikatory internetowe obok telefonu są głównym kanałem komunikacji dla pracowników zagranicznych Filipin i ich rodzin. Naukowiec podkreślił, że w sumie 81 procent rodzin, które mają krewnych za granicą, przekazywało wiadomości za pomocą Internetu poprzez komputery osobiste, a 77 procent przy użyciu swoich telefonów komórkowych za pośrednictwem wiadomości SMS i MMS.
Co ciekawe okazało się, że tylko 24 procent respondentów nadal korzysta z telefonów stacjonarnych. Większość członków rodziny posiada swoje profile na portalach społecznościowych, a przede wszystkim na Facebook’u, z którego korzysta 90 procent badanych.
W Polsce nikt do tej pory takich badań nie robił, ale prawdopodobne jest, że wyniki byłyby zbliżone lub nawet takie same.
Fiatowiec
Źródło: www.philstar.com [31.01.2012]