Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

ABARTH - programy sportowe na sezon 2011

Wyraźny międzynarodowy charakter, prezentowany przez promocyjne puchary Abarth począwszy od ich pierwszych edycji, skłoniły stajnię spod znaku Skorpiona do rozszerzenia formuły zawodów na inne rynki, poza Formułą Abarth rozgrywaną pod patronatem Aci - Csai Abarth i Pucharu Abarth 500 Selenia.

Wyraźny międzynarodowy charakter, prezentowany przez promocyjne puchary Abarth począwszy od ich pierwszych edycji, skłoniły stajnię spod znaku Skorpiona do rozszerzenia formuły zawodów na inne rynki, poza Formułą Abarth rozgrywaną pod patronatem Aci - Csai Abarth i Pucharu Abarth 500 Selenia.

W swoim pierwszym sezonie Formuła Aci - Csai Abarth osiągnęła wielki sukces w postaci licznego udziału bardzo młodych kierowców włoskich i zagranicznych, także dzięki niskim kosztom związanym z uczestnictwem w zawodach i doskonałej jakości samochodów. Na sezon 2011 przewidziano ułatwienia i szczególne warunki uczestnictwa, a to wszystko w celu dalszego wspierania już i tak licznego udziału młodych kierowców w obu seriach, z nadzieją wyłonienia być może przyszłych samochodowych Mistrzów Świata. Należy tutaj podkreślić współpracę z Ferrari Driver Academy, która już w tym roku mogła cieszyć się z wprowadzenia własnego kierowcy (siedemnastoletni Brandon Maisona) do Formuły Aci - Csai Abarth. Mistrzostwa Abarth oraz Puchar Abarth 500 będą w roku 2011organizowane we Włoszech, Europie i Ameryce, z jednakowym kalendarzem dla obu serii. Mistrzostwa Włoch wg Formuły Aci - Csai Abarth składać się będą z siedmiu eliminacji, każda po dwa wyścigi. Jedna z eliminacji odbędzie się za granicą, na belgijskim torze Spa-Francorchamps. Natomiast w ramach Pucharu Abarth 500 odbędzie się sześć eliminacji, wszystkie równocześnie z Formułą Abarth, za wyjątkiem zawodów zagranicznych rozgrywanych na arcytrudnym torze w Belgii.

Formuła Abarth European Series i Puchar Abarth 500 Europa rozegrane zostaną odpowiednio w ramach siedmiu i sześciu eliminacji przeprowadzonych na najważniejszych europejskich torach. Wielkim wydarzeniem roku 2011 jest "lądowanie" Formuły Abarth oraz Abarth 500 Assetto Corse w Ameryce, wraz ze zorganizowaniem Formuły Abarth Panam Series, która obejmie wyścigi w Meksyku, Gwatemali, Salwadorze, Kostaryce, Peru, Ekwadorze, Kolumbii i Dominikanie. Jeśli chodzi o Puchar Abarth 500, zostaną również zorganizowane dwa krajowe cykle mistrzostw: angielski, rozegrany już w tym roku, oraz skandynawski, z zawodami w Szwecji i Danii. W rajdach kontynuowany będzie Puchar Abarth 500, którego bohaterem jest Abarth 500 homologowany w kategorii R3T. Mistrzostwa w roku 2011 obejmować będą sześć eliminacji wybranych w ramach kalendarza krajowego. Tak jak w tym roku, najważniejsze nagrody będą zarezerwowane dla najmłodszych kierowców.

Formuła Aci - Csai Abarth.

Wyścigowy samochód wyposażony w turbodoładowany silnik 1400 cm3 Abarth, opracowany przez FPT, bardzo dobrze zaprezentował się w sezonie 2010, dlatego będzie też intensywnie wykorzystywany w roku 2011, w nowych międzynarodowych zawodach. Wyraźnie położony nacisk na kształcenie i rozwój został podkreślony przez wybór torów, na których zawodnicy będą rywalizować w 2011 roku. W Europie sezon rozpoczyna się 8 maja zawodami w Walencji w Hiszpanii, a kończy się 16 października na torze w Monzy, po zawodach na torze w Misano Adriatico (5 czerwca), Nurburgring w Niemczech (3 lipca), Spa Francorchamps w Belgii ( 7 sierpnia), w Zeltweg w Austrii (27 sierpnia) i Mugello (2 października). Mistrzostwa Włoch rozpoczynają się 22 maja w Varano de' Melegari i kończą się w Monzy 16 października, po rozegraniu zawodów w Misano Adriatico (5 czerwca), Imoli (17 lipca), Spa-Francorchamps (7sierpnia), Vallelunga (18 września) i Mugello (2 października). Aby ułatwić kierowcom uczestnictwo tak w mistrzostwach Włoch jak i w cyklu europejskim, cztery eliminacje będą posiadać podwójne zaszeregowanie: Misano, Spa, Mugello i Monza. W ten sposób kierowcy, którzy będą chcieli uczestniczyć w obu seriach, będą mogli to zrobić występując ogółem w 10 eliminacjach.

Puchar Abarth 500.

W roku 2011 mistrzostwa już trzeci sezon związane będą z samochodem Abarth 500 Assetto Corse, który zaprezentował się z jak najlepszej strony. Zostanie rozegranych aż pięć serii, w których ten samochód będzie głównym bohaterem: Puchar Abarth 500 Europy, Włoch, Wielkiej Brytanii, Skandynawii i Ameryki Południowej (formuła Panam). Jeśli chodzi o włoskie i europejskie trofeum, w 2011 roku zostaną wprowadzone nowe, interesujące formuły uczestnictwa młodych kierowców, którzy będą mieli dostęp do wyścigów po atrakcyjnych cenach, dzięki współpracy ze sponsorami oraz z siecią autoryzowanych serwisów Abarth. Sporej ilości potencjalnych mistrzów stworzy to możliwość sprawdzenia się w zawodach o wysokim współczynniku rywalizacji. Tak jak w przypadku Formuły Abarth, także Pucharu Abarth 500 zaplanowano zawody w taki sposób, aby możliwe było jednoczesne uczestnictwo w seriach krajowych i kontynentalnych. Ten, kto chciałby wziąć udział jednocześnie w dwóch seriach, może to zrobić startując ogółem w dziewięciu eliminacjach. Tak jak w poprzednich edycjach przewidziano cenne nagrody, zwłaszcza dla najmłodszych kierowców. W roku 2010 zwycięzca w klasyfikacji Under 18, Eric Scalvini, otrzymał w nagrodę wyścigowy samochód Formuły Aci-Csai Abarth, do wykorzystania w mistrzostwach w roku 2011. Puchar Abarth 500 spotkało się z uznaniem wśród najmłodszych kierowców, którzy mogą w nim startować już od 15 roku życia, po ukończeniu odpowiedniego kursu organizowanego przez Aci-Csai.
Poza granicami Włoch Abarth 500 Assetto Corse odnosi sukcesy, które umożliwiają zorganizowanie dalszych mistrzostw krajowych. Po sukcesie serii angielskiej, która będzie powtórzona także w roku 2011, przychodzi kolej na kraje skandynawskie, gdzie mistrzostwa zostaną rozegrane w ramach siedmiu eliminacji, z których każda z dwoma wyścigami, w okresie od 7 maja do 22 września.

Lądowanie w Ameryce.

Wielką nowością sezonu 2011 dla stajni Skorpiona jest „lądowanie" Formuły Abarth oraz Abarth 500 Assetto Corse w Ameryce. Samochody będą miały okazję pokazać się na torze w ramach platformy Panam GP Series, w trakcie mistrzostw rozegranych podczas ośmiu eliminacji. Zainteresowanie dotyczące samochodów wyścigowych marki ze skorpionem w logo jest faktycznie bardzo duże w tym rejonie Ameryki, gdzie wyścigi samochodowe są bardzo popularne i przeżywają prawdziwy rozkwit. „Szkoleniowy" charakter Formuły Abarth, wraz z doskonałymi osiągami samochodu Abarth 500 Assetto Corse przyczynią się do rozwoju sportu samochodowego w tych krajach.

Puchar Abarth 500 Rally.

W roku 2011 kontynuowane będą mistrzostwa, których bohaterami były rajdowe samochody Abarth 500 homologowane w klasie R3T, z silnikiem turbo o pojemności 1400 cm3. Puchar Abarth 500 Rally przewiduje w programie rozegranie sześciu eliminacji, wybranych z kalendarza krajowego, oraz nagrody, które sprzyjają udziałowi najmłodszych kierowców. W roku 2010 Giacomo Costenaro i Andrea Nucita mieli okazję, jako oficjalni kierowcy, uczestniczyć w zawodach za kierownicą Abarth Grande Punto S2000.

Wajcha

Data:
Kategoria: Polska

Fiatowiec

Zawsze na straży prawa. Opinie i wywiady z ciekawymi ludźmi. - https://www.mpolska24.pl/blog/zawsze-na-strazy-prawa-opinie-i-wywiady-z-ciekawymi-ludzmi

Fiatowiec: bloger, dziennikarz obywatelski, publicysta współpracujący z "Warszawską Gazetą". Jestem długoletnim pracownikiem FIATA.Pomagam ludziom pracy oraz prowadzę projekty obywatelskie.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.