Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Smoleńska lista pytań...

Minęło już tyle dni, a pytań nie ubywa tylko wciąż przybywa. Czy jest to celowa dezinformacja i manipulacja dla zmęczenia materiału, bo co niektórzy myślą, że zapomnimy???

Minęło już tyle dni, a pytań nie ubywa tylko wciąż przybywa. Czy jest to celowa dezinformacja i manipulacja dla zmęczenia materiału, bo co niektórzy myślą, że zapomnimy???


Polacy chcą tylko prawdy, bo jak mówią rodziny Katyńskie -

„Jeśli zapomnę o nich, Ty Boże na niebie zapomnij o mnie…”

Zginął Prezydent RP Lech Kaczyński oraz 95 wybitnych Polaków, a „Lista pytań” w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu na lotnisku Siewiernyj pod Smoleńskiem powiększa się. Czy kiedykolwiek poznamy odpowiedzi na niżej postawione pytania:

1. Czy prawdą jest , że system naprowadzania lotu Mobile Microwave Landing System (MMLS ) był zamontowany na lotnisku w Smoleńsku 7 kwietnia , w czasie wizyty Putina i Tuska , a następnie zdemontowany?

2. Czy prawdziwa jest informacja , że system Terrain Awareness and Warning System (TAWS) , ostrzegający pilota przed zbyt niskim lotem ,który zamontowany był w prezydenckim TU-154M , jest praktycznie niezawodny ( jeżeli działa prawidłowo i nie jest zakłócany lub zablokowany ) od 1990 nie było wypadków spowodowanych z tego powodu .


3.Kto i dlaczego wkręcał ( lub wykręcał ) żarówki w oświetleniu lotniska ? takie zdjęcia wykonał zaraz po katastrofie S.Serebro i są dostępne w sieci . Czy w czasie wizyty Putina i Tuska oświetlenie działało prawidłowo?

4. Dlaczego kancelaria premiera przydzieliła prezydentowi , dowódcom WP i szefom centralnych instytucji państwowych jeden samolot na lot do Smoleńska ?

5. Dlaczego , chociaż konwencja chicagowska z 1944 ( chociaż dotyczy ona samolotów cywilnych ) umożliwiałaby w pewnych sytuacjach możliwość przejęcia śledztwa przez Polskę po tej katastrofie , polskie władze nie podjęły działań w tej sprawie i biernie przyjęły rosyjska decyzję , że to Rosjanie będą gospodarzem śledztwa ? Taki przypadek miał miejsce np. w 1996 , kiedy amerykański CT-43 z sekretarzem handlu USA R. Brownem rozbił się koło Dubrownika . Wtedy dochodzenie przejęli Amerykanie . Inny przypadek to katastrofa białoruskiego SU-27 w Polsce 30.08.2009. Wtedy Polacy przekazali śledztwo Białorusinom .

6. Dlaczego rząd polski odrzucił ( wypowiedź P. Grasia 23.04 ) możliwość powołania międzynarodowej komisji badającej te katastrofę ? Taką możliwość dopuszcza prawo międzynarodowe . W 2008 rozbił się na Białorusi prywatny rosyjski samolot Hawker BAE125 , gdzie zginęło 5 Rosjan. Powołano wtedy międzynarodową komisję śledcza

7. Dlaczego rzeczy osobiste Prezydenta , dowódców WP i szefa BBN zostały przekazane Polakom przez Rosjan dopiero tydzień po katastrofie ? W tym np. telefony prezydenta i szefa BBN oraz laptopy? Co robili Rosjanie przez tydzień z tymi urządzeniami ?

8. Co się stało z urządzeniami szyfrującymi , które prawdopodobnie były na pokładzie?

9. Czy prawdą jest informacja , że samolot prezydenta Kaczyńskiego miał niższą rangę niż samolot premiera Tuska 3 dni wcześniej i w związku z tym procedury oraz standardy bezpieczeństwa były niższe? Jeżeli tak było to tym bardziej na stronie polskiej spoczywała większa odpowiedzialność za przygotowanie i bezpieczeństwo tego lotu . Czy lotnisko w Smoleńsku zostało sprawdzone przez polskie służby?

10. Dlaczego Rosjanom potrzeba minimum 4 tygodni do zbadania czarnych skrzynek i przekazania ich Polakom? Dlaczego ma być przekazany jedynie zapis czarnych skrzynek a nie same urządzenia? Przecież to jest własność państwa polskiego ! Co na to polskie władze?
Czy polscy śledczy mają bieżący wgląd w badania i dostęp do wszystkich czynności?

11. Dlaczego Rosjanie “zabezpieczyli” dokumenty i nagrania rozmów z polskiego Jaka-40 , który wylądował wcześniej w Smoleńsku ? Ten samolot to własność państwa polskiego . Co na to polskie władze?

12. Jakie wyniki dała analiza amatorskiego filmiku trwającego 1.24min , który pojawił się w internecie , a na którym słychać m.in. odgłosy przypominające strzały ? Poza tym widać postaci na kadłubie wraku i głosy , które są tak nieprawdopodobne , że nie będę ich przytaczał .Płk. Artymiak z Prokuratury Wojskowej powiedział w radiu ZET , że nie wolno tego bagatelizować .Film był emitowany w rosyjskich TV z zaznaczeniem , że to pierwsze zdjęcia z miejsca katastrofy.

13. W jakim celu i na jakiej podstawie Rosjanie rekwirowali po katastrofie dziennikarzom nagrania i kamery?

14. Kto personalnie odpowiadał na lotnisku w Smoleńsku za kontrolę lotów? Czy była to miejscowa ekipa czy z zewnątrz? Nic o tym nie wiadomo , żadnych nazwisk?

15. Ten samolot był kilka miesięcy przed katastrofą remontowany w Rosji . Czy jest pełna dokumentacja tego remontu? Czy po powrocie z Rosji został sprawdzony przez polskie służby?

16.W pobliżu miejsca katastrofy, na lotnisku w Smoleńsku nie było karetek. Czy to prawda?

17. W czasie katastrofy w przestrzeni lotniczej w pobliżu Smoleńska były , wg. niektórych relacji, 2 samoloty : białoruski i rosyjski. Czy to prawda? Jakie to były samoloty?

18. prof. Staniszkis pisze na swoim blogu , że zaraz po katastrofie zaginął laptop A. Szczygło z jego biura w Warszawie. Czy to jest wyjaśniane przez prokuraturę?


19. Dlaczego J. Kaczyński, chociaż jego samolot wylądował 10 kwietnia w Witebsku godzinę wcześniej niż samolot z premierem Tuskiem dotarł do Smoleńska po Tusku? Rzecznik MSZ P.Paszkowski odmówił komentarza w tej sprawie, dlaczego?


20. Urządzenie ostrzegawcze EGPWS zainstalowane w TU-154M mogło otrzymać zakłócony sygnał GPS co doprowadziło do błędnego odczytania pozycji horyzontalnej samolotu ( 160m różnicy ) . Czy to jest badane?

21. Miejsce katastrofy nie zostało przez Rosjan właściwie zabezpieczone. Dowodzi tego np. korespondencja Nica Robertsona z CNN zrobiona w dzień po katastrofie. Widać tam dziennikarza i przygodnych ludzi , bez problemu poruszających się między fragmentami wraku. Każdy mógł zabrać dowód z katastrofy . Link do tej korespondencji tutaj : http://www.youtube.com/watch?v=ByQnbPfifBk . Czy polskie władze mają świadomość tego zaniedbania i co zrobiły w tej sprawie?

22. Agencja Reutera donosiła zaraz po katastrofie, że 3 osoby przeżyły, są ciężko ranne i są
przewożone do szpitala. Jakie było źródło tej informacji?

23. Informacje o problemach technicznych TU-154M powtarzały się od lat, jednak zaraz po katastrofie Rosjanie wykluczyli awarię samolotu. Dlaczego polska strona przyjęła to zapewnienie bezwarunkowo?

24. Rosjanie nie przeprowadzili sekcji zwłok ofiar a tylko ich identyfikację. Dlaczego sekcja zwłok nie została przeprowadzona następnie w Polsce?

25. Pomimo, że w katastrofie zginął polski zwierzchnik sił zbrojnych oraz dowództwo WP w kraju nie ogłasza się stanu podwyższonej gotowości. Zamiast tego B. Komorowski niezwłocznie wyznacza p.o. szefa kancelarii prezydenta, jakby nie mógł tej funkcji pełnić dotychczasowy zastępca szefa. Co jest ważniejsze dla państwa?

26. Dowódca 36. Specjalnego Pułku Ryszard Raczyński nie posiada uprawnień do pilotowania TU-154M. A to właśnie dowódca, zdaniem T. Hypkiego z krajowej Rady Lotnictwa powinien pilotować samolot z głową państwa. Kto za to odpowiada?

27. Czy rzeczywiście układ radiolatarnii na lotnisku w Smoleńsku był niestandardowy ( dalsza radiolatarnia w odległości 6km od pasa zamiast 4km )? Czy piloci o tym wiedzieli?

28. Szef Komisji badania Wypadków Lotniczych Edmund Klich stwierdził, że „Polska jest tylko petentem” w tym śledztwie. Co to konkretnie znaczy i dlaczego polski rząd nadal zachowuje zadziwiający spokój?


29. Dlaczego przez ponad tydzień podawano godzinę katastrofy jako 8.56 , podczas gdy
( najprawdopodobniej , bo tu też nie ma pewności ) było to kilkanaście minut wcześniej?

30. Na lotnisku musiała być grupa osób z Polski oczekująca na samolot ( dyplomaci, kierowcy, ochrona ). Oni byli jednymi z pierwszych i bezpośrednich świadków. Dlaczego nie pojawiły
się żadne relacje tych osób?

31. Lista pasażerów samolotu krążyła wśród dziennikarzy już kilka dni przed lotem. Była to
absolutnie nietypowa i niedopuszczalna sprawa . Jak do tego doszło i kto udostępnił listę?

32. Za zabezpieczenie miejsca lądowania samolotu odpowiadał BOR . Ilu funkcjonariuszy było w Smoleńsku , czy sprawdzili przed przylotem pas startowy , wieżę kontrolną i wyposażenie lotniska ?

33. Czy poziom zabezpieczenia lotu ze strony BOR był taki sam jak lotu D. Tuska w dniu 7 kwietnia ? Szef BOR , gen. Janicki powiedział , że była to wizyta nieoficjalna. BOR do tej pory tego nie wyjaśnił!

34. Jeżeli to była wizyta nieoficjalna , to czy polski MSZ i kancelaria premiera , która odpowiadała za lot , poinformowały Rosjan oficjalnie kto jest na pokładzie ,w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu jej zabezpieczenia?

35. Na jakiej podstawie min. Sikorski , w wywiadzie dla CNN 29.04 wykluczył zamach terrorystyczny , chociaż nie ma jeszcze nawet wstępnych wyników śledztw?

36.Krótko przed katastrofą Tu-154 próbował lądować w Smoleńsku rosyjski Ił-76 . Wg. W. Cegielskiego z TVP Ił-76 prawie dotknął pasa ale jednak nie udało się wylądować i odleciał. Co o tym wiadomo? Dlaczego Ił nie mógł wylądować?

37. Czy to prawda, że w czasie podchodzenia Tupolewa do lądowania naprzeciwko niego zbliżał się Ił-76, który nie wylądował i leciał wprost na Tu-154? Polski pilot, aby nie doprowadzić do zderzenia raptownie zanurkował.


38. Czy to prawda, że ten Ił-76 pół godziny latał nad lotniskiem i 4 razy podchodził do lądowania?

39. Czy to prawda, że w czasie gdy ten Ił-76 latał nad lotniskiem to wprowadzał do atmosfery jakiś związek chemiczny, np. jodek srebra, aby wytworzyć mgłę nad lotniskiem? Pół godziny przed katastrofą mgły prawie nie było.

Janusz i Emin

Źródło: portal Smoleńsk-2010.pl zdjęcia portal news.vitebsk.cc
Data:
Kategoria: Polska

Fiatowiec

Zawsze na straży prawa. Opinie i wywiady z ciekawymi ludźmi. - https://www.mpolska24.pl/blog/zawsze-na-strazy-prawa-opinie-i-wywiady-z-ciekawymi-ludzmi

Fiatowiec: bloger, dziennikarz obywatelski, publicysta współpracujący z "Warszawską Gazetą". Jestem długoletnim pracownikiem FIATA.Pomagam ludziom pracy oraz prowadzę projekty obywatelskie.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.