Na dzisiejszym spotkaniu inwestorów w Turynie omówiono długoterminowy, pięcioletni plan rozwoju włoskiego producenta. Jedynym z głównych punktów rozwoju koncernu jest umocnienie pozycji w Rosji i Chinach. Koncern zamierza m.in. finalizować umowę partnerską Iveco z Kamazem z także zwiększyć sprzedaż pojazdów dostawczych, ciężarowych i autobusów w Chinach, gdzie Włosi dysponują już trzema fabrykami wytwarzającymi m.in. nowoczesne silniki diesla i kabiny do ciężarówek.
W najbliższym czasie zacieśniona zostanie również współpraca z firmą Magneti Marelli, która dostarcza dla Fiata wiele podzespołów (m.in urządzenia sterujące wtryskiem paliwa, rozruszniki, alternatory, system start&stop, sprzęgła).
Do 2014 roku Włosi chcą również wprowadzić na rynek kompaktowego lowcosta i samochód hybrydowy. Auta klasy A i B otrzymają wkrótce zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnię.
Fiat planuje również szybki rozwój technologii multiair, która zaadaptowana zostanie do innych jednostek napędowych, w tym najmocniejszych silników wysokoprężnych.
Z polskiego punktu widzenia najwięcej wątpliwości dotyczy przyszłości fabryki w Tychach. Czy panda zostanie w Polsce? Tego dowiemy sie już wkrótce, bowiem jutro szefostwo koncernu spotyka się Radą Pracowników Fiata w turynie, a tam będą nasi przedstawiciel z polskiej części grupy.
Zamieścił Wajcha
Źródło: portal interia.pl oraz ałoska Agencja Prasowa ANSA.