Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Droga i cele Fiata na kolejne 5 lat

Prezes Fiata Luca Cordero di Montezemolo ustępuje ze stanowiska - podała we wtorek włoska agencja prasowa ANSA. Dzisiaj 21 kwietnia br. przedstawiciele Fiata potwierdzili, że z firmy zdecydował się odejść dotychczasowy szef koncernu. Od dzisiejszego ranka nowym szefem grupy Fiata jest 34-letni John Elkann. Jednocześnie poinformowano, że Luca Cordero di Montezemolo pozostanie prezesem Ferrari.

Prezes Fiata Luca Cordero di Montezemolo ustępuje ze stanowiska - podała we wtorek włoska agencja prasowa ANSA. Dzisiaj 21 kwietnia br. przedstawiciele Fiata potwierdzili, że z firmy zdecydował się odejść dotychczasowy szef koncernu. Od dzisiejszego ranka nowym szefem grupy Fiata jest 34-letni John Elkann. Jednocześnie poinformowano, że Luca Cordero di Montezemolo pozostanie prezesem Ferrari.
Luca Cordero di Montezemolo ustępuje ze stanowiska. Na czele Fiata stanąć ma 34-letni John Elkann
Na zdjęciu po lewej - John Elkann, a po prawej Luca Cordero di Montezemolo /AFP

Na dzisiejszym spotkaniu inwestorów w Turynie omówiono długoterminowy, pięcioletni plan rozwoju włoskiego producenta. Jedynym z głównych punktów rozwoju koncernu jest umocnienie pozycji w Rosji i Chinach. Koncern zamierza m.in. finalizować umowę partnerską Iveco z Kamazem z także zwiększyć sprzedaż pojazdów dostawczych, ciężarowych i autobusów w Chinach, gdzie Włosi dysponują już trzema fabrykami wytwarzającymi m.in. nowoczesne silniki diesla i kabiny do ciężarówek.

W najbliższym czasie zacieśniona zostanie również współpraca z firmą Magneti Marelli, która dostarcza dla Fiata wiele podzespołów (m.in urządzenia sterujące wtryskiem paliwa, rozruszniki, alternatory, system start&stop, sprzęgła).

Do 2014 roku Włosi chcą również wprowadzić na rynek kompaktowego lowcosta i samochód hybrydowy. Auta klasy A i B otrzymają wkrótce zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnię.

Fiat planuje również szybki rozwój technologii multiair, która zaadaptowana zostanie do innych jednostek napędowych, w tym najmocniejszych silników wysokoprężnych.

Gdzie będzie produkowana nowa generacja pandy?

Z polskiego punktu widzenia najwięcej wątpliwości dotyczy przyszłości fabryki w Tychach. Czy panda zostanie w Polsce? Tego dowiemy sie już wkrótce, bowiem jutro szefostwo koncernu spotyka się Radą Pracowników Fiata w turynie, a tam będą nasi przedstawiciel z polskiej części grupy.

Zamieścił Wajcha

Źródło: portal interia.pl oraz ałoska Agencja Prasowa ANSA.

Data:
Kategoria: Polska

Fiatowiec

Zawsze na straży prawa. Opinie i wywiady z ciekawymi ludźmi. - https://www.mpolska24.pl/blog/zawsze-na-strazy-prawa-opinie-i-wywiady-z-ciekawymi-ludzmi

Fiatowiec: bloger, dziennikarz obywatelski, publicysta współpracujący z "Warszawską Gazetą". Jestem długoletnim pracownikiem FIATA.Pomagam ludziom pracy oraz prowadzę projekty obywatelskie.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.