Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Genewska nagroda "Creativity Award 2010" dla Fiata

Prestiżowa nagroda "Creativity Award 2010" dla stoiska Fiata na 80-tym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie.

Prestiżowa nagroda "Creativity Award 2010" dla stoiska Fiata na 80-tym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie.

Stoisko Fiat Automobiles na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie zdobyło nagrodę "Creativity Award 2010" („Nagroda za kreatywność 2010") - za oryginalność oraz innowacyjność rozwiązań.


To już siódma edycja tej nagrody, organizowanej i przyznawanej przez "Club de publicité et communication de Genève", której celem jest wyrażenie uznania za twórczy wysiłek włożony w zaprojektowanie i stworzenie stoisk, ze zwróceniem szczególnej uwagi na ich jakość i aspekt praktyczny, poza oczywiście chęcią przyciągnięcia szerokich rzesz zwiedzających Salon.


Ale rozstrzygającym kryterium dla wyboru zwycięzcy jest zawsze oryginalność ekspozycji. Nagradzając stoisko Fiata jury podało w swoim werdykcie takie uzasadnienie:

"Fiat organizując swoje stoisko wyszedł poza klasyczne i konwencjonalne schematy w tym zakresie, aby przyciągnąć uwagę zwiedzających Salon niezwykle barwnym wystrojem, z wyraźnymi odniesieniami do dziecięcego świata. Mieniącymi się barwami tęczy przyozdobiono nie tylko ściany, ale i podłogę, mosty i dywaniki, tworząc całość niezwykle przyciągającą i znakomicie widoczną już z daleka. Oryginalny i innowacyjny w swym zamyśle był "konfigurator kolorów" i to na niego jury zwróciło szczególną uwagę. Dwa mosty umożliwiały zwiedzającym podziwianie wszystkich wystawionych modeli samochodów. Rozwiązane technologicznie proste, ale bardzo dobrze pomyślane. Jury podkreśla, że Fiat, co roku wyróżnia się na tle innych producentów poszukiwaniem coraz to nowych pomysłów".


Jak chodzi o szczegóły - oryginalność wystroju stoiska polegała na koncepcji „świat z moich marzeń" widziany oczami dzieci, ponieważ każda marka patrząca w przyszłość musi „słuchać" tego, co mają do powiedzenia najmłodsi, którzy kiedyś będą rządzić tym światem.


I to właśnie dzieci „zaprojektowały" stoisko Fiata, puszczając wodzę fantazji i wyrażając swoją wizję przyszłości, w której coraz większe znaczenie będą miały technologie przyjazne środowisku. To wesołe i tętniące życiem miejsce przedstawiało domy zbudowane na chmurach, natomiast gości odwiedzających ten „świat Fiata" witała właśnie tęcza.
Sercem stoiska był Fiat 500 Configurator, mały plac zabaw, który idealnie wpasował się w nastroju panujący podczas wystawy. Pomiędzy tymi wymyślonymi przez dzieci domami zbudowanymi pośród chmur znalazły się nowinki motoryzacyjne i samochody, będące kolejnym „krokiem" na drodze do poszanowania równowagi ekologicznej.
Zresztą Fiat od zawsze angażuje się w problematykę ekologiczną, co znalazło ostatnio uznanie u firmy JATO (światowego lidera w zakresie konsultacji i badań w sektorze motoryzacji) - w związku z uzyskaniem po raz trzeci przez Fiata, marki zaliczonej do 10 najlepiej sprzedających się marek europejskich, średniego poziomu emisji CO2 w sprzedanych samochodach wynoszącej w 2009 roku: 127,8 g/km (w 2008 roku było to 133,7 g/km).


Na ten znakomity wynik złożył się między innymi niezwykły wzrost popytu na auta z instalacją na metan, paliwo najbardziej ekologiczne i ekonomiczne spośród oferowanych na rynku. Ta perspektywiczna decyzja o rozwoju tej technologii podjęta ponad 10 lat temu przez Fiata spowodowała, że marka ta stała się bezdyskusyjnie liderem w Europie w zakresie pojazdów z pierwszą instalacją na gaz ziemny / metan/ - 350.000 sprzedanych sztuk. Ponadto, Fiat jest pierwszym i jedynym producentem oferującym w swojej ekologicznej linii "Natural Power" szeroka gamę (14 modeli) aut osobowych i dostawczych o podwójnym zasilaniu, metan-benzyna, zdolnych zaspokoić wymagania szerokiej rzeszy użytkowników, włączając w to sektor handlowców, rzemieślników i transportowców.


Wreszcie należy wspomnieć, że prymat ekologiczny Fiata zrodził się w wyniku długookresowej strategii opierającej się na dwóch zasadniczych osiach: z jednej strony, zbiór rozwiązań technologicznych ukierunkowanych na ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin - przypomnijmy tutaj najnowszy dwucylindrowy silnik Twin-Air, rewolucyjne jednostki napędowe Multiair, turbodoładowane silniki wysokoprężne Multijet drugiej generacji, silniki o podwójnym zasilaniu (benzyna - gaz płynny i benzyna - gaz ziemny ) oraz innowacyjny system Start&Stop.


Z drugiej strony, Fiat kładzie nacisk na wyczulenie użytkowników swoich aut na coraz bardziej odpowiedzialne i proekologicznie korzystanie z samochodów. Z tej filozofii zrodził się eco:Drive, innowacyjny program, który poprzez port USB systemu Blue&Me umożliwia analizę stylu jazdy kierowcy, pomagając mu w zoptymalizowaniu zużycia paliwa oraz emisji spalin.

Wajcha

Źródło: Komunikat Prasowy Fiat Auto Poland.

Data:
Kategoria: Polska

Fiatowiec

Zawsze na straży prawa. Opinie i wywiady z ciekawymi ludźmi. - https://www.mpolska24.pl/blog/zawsze-na-strazy-prawa-opinie-i-wywiady-z-ciekawymi-ludzmi

Fiatowiec: bloger, dziennikarz obywatelski, publicysta współpracujący z "Warszawską Gazetą". Jestem długoletnim pracownikiem FIATA.Pomagam ludziom pracy oraz prowadzę projekty obywatelskie.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.