Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Rekord pobity, czas nas podwyżki

Walka o podwyżki to główny cel Solidarności w Fiat Auto Poland w nadchodzącym roku. Tyską fabrykę Fiata ominął kryzys. Zakład zdecydowanie pobił zeszłoroczny rekord produkcji i 2009 rok zamknie liczbą 606 tysięcy sztuk wyprodukowanych aut. Tymczasem płace stoją w miejscu, czyli realnie spadają.

Walka o podwyżki to główny cel Solidarności w Fiat Auto Poland w nadchodzącym roku. Tyską fabrykę Fiata ominął kryzys. Zakład zdecydowanie pobił zeszłoroczny rekord produkcji i 2009 rok zamknie liczbą 606 tysięcy sztuk wyprodukowanych aut. Tymczasem płace stoją w miejscu, czyli realnie spadają.

- Domagamy się 650 zł brutto podwyżki zbiorowej i żądamy od dyrekcji natychmiastowego rozpoczęcia rozmów w tej sprawie - mówi Wanda Stróżyk, przewodnicząca Solidarności w Fiacie. Podkreśla, że w przypadku braku rozmów, związek w styczniu rozpocznie czynną akcję protestacyjną, na początku w formie pikiet i wieców przed bramą zakładu.
Pewne zaniepokojenie wśród załogi tyskiej fabryki wzbudziły pojawiające się w ostatnich tygodniach informacje, dotyczące planów przeniesienia produkcji Pandy z Polski do Włoch. - Bicie na alarm jest przedwczesne. Po pierwsze plany produkcyjne koncernu na najbliższy rok nie są jeszcze znane i mają być przedstawione Europejskiej Radzie Zakładowej Grupy Fiata dopiero w pierwszym kwartale 2010. Po drugie spekulacje dotyczą nowej wersji Pandy. Nowy model ma się pojawić na liniach produkcyjnych najwcześniej w połowie 2011 roku - dodaje Stróżyk.
- Z punktu widzenia pracowników Fiat Auto Poland nie ma znaczenia jakie modele będą produkowali, ale utrzymanie produkcji na poziomie zapewniającym utrzymanie produkcji na poziomie zapewniającym stabilność zatrudnienia i godne zarobki - podkreśla przewodnicząca Solidarności w Fiacie.

Panda jest obecnie jednym z trzech powstających w tyskim zakładzie modeli (pozostałe to Fiat 500 i Ford Ka). Odnoszą one sukces rynkowy, mimo światowej recesji. Wystarczy przypomnieć, że w ciągu pięciu lat Fiat Auto Poland w Tychach ponad dwukrotnie zwiększył produkcję. W 2005 r. zakład opuściło niespełna 287 tys. samochodów (w tym 232 tys. Pand, produkowanych od 2003 r.), a w mijającym roku - 606 tys. (w tym ok. 300 tys. Pand).

- Niewykluczone przy tym, że właśnie dobre perspektywy rynkowe sprawiły, że Fiat zamierza uruchomić nowej wersji Pandy na Sycylii. Nie musi oznaczać to jednak zaprzestania produkcji tego modelu w Tychach - mówi Stróżyk. Przypomina, że wiele koncernów produkuje te same modele aut w kilku zakładach, aby zmniejszyć ryzyko sytuacji nadzwyczajnych (np. powodzi) i bardziej elastycznie reagować na sygnały rynku. - Gdy pod koniec listopada w gliwickim Oplu zjeżdżała z taśmy nowa Astra, nikt jakoś nie rozpaczał, że takie same samochody wytwarzane będą jednocześnie w Wielkiej Brytanii - dodaje przewodnicząca „S" w FAP.

W ocenie związkowców zwiększenie produkcji Pandy - nawet jeśli częściowo miałoby się odbywać na Sycylii - jest zawsze dobrą informacją dla bielskich spółek silnikowych Fiata, bo to właśnie właśnie one będą dostarczać zespoły napędowe do tego modelu, bez względu na miejsce jego powstawania.

Źródło: Tygodnik Regionu Śląsko-Dąbrowskiej Solidarności.

Baner

Data:
Kategoria: Polska

Fiatowiec

Zawsze na straży prawa. Opinie i wywiady z ciekawymi ludźmi. - https://www.mpolska24.pl/blog/zawsze-na-strazy-prawa-opinie-i-wywiady-z-ciekawymi-ludzmi

Fiatowiec: bloger, dziennikarz obywatelski, publicysta współpracujący z "Warszawską Gazetą". Jestem długoletnim pracownikiem FIATA.Pomagam ludziom pracy oraz prowadzę projekty obywatelskie.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.