Fabryka na Sycylii przestanie produkować samochody wraz z zejściem przewidzianej ilości modeli Lancia Ypsilon, latem 2011 roku, jednak fabryka nie zostanie zamknięta. Fiat chce utrzymać tam "obecność produkcyjną" w zakresie innej działalności. Zakład zatrudnia 1 400 osób.
Szef Fiata Sergio Marchionne spotkał się w Rzymie z przedstawicielami włoskiego rządu i związków zawodowych działających w firmie podczas dyskusji dotyczącej działań na rzecz uzdrowienia sytuacji Chryslera. Fiat objął 20% udziałów w upadłej amerykańskiej firmie.
Włoscy związkowcy obawiają się dalszych ograniczeń produkcji i zatrudnienia.
Fiat planuje też przedstawić nową platformę dla jednego lub kilku modeli produkowanych w zakładzie Pomigliano d'Arco niedaleko Neapolu. Firma nie wskazuje, która marka lub model miałaby przyjąć nową technologię. Fabryka produkuje modele Alfa Romeo 147 159 i GT.
Fiat podaje również informacje o pozostałych włoskich zakładach produkcyjnych:
- Mirafiori (Turyn) zaprzestanie produkcji Fiata Grande Punto na rzecz Alfy Romeo MiTo, Fiata Punto, Idei, Multipli oraz Lancii Musa.
- Melfi (środkowe Włochy) będzie podstawowym miejsce dla europejskiej produkcji modelu Grande Punto. Zakład zajmie się też wytwarzaniem Grande Punto po liftingu po jego debiucie na początku przyszłego roku.
- Cassino (środkowe Włochy) na początku przyszłego roku zajmie się produkcją kompaktowej Alfy o tymczasowej nazwie Milano. Fabryka utrzyma montaż Fiatów Bravo i Croma oraz Lancii Delta.
- Sevel Val di Sangro (środkowe Włochy) utrzyma produkcję dostawczego Ducato.
Marchionne ma nadzieję utrzymać poziom zatrudnienia, dodając jednak, że będzie to zależało od wskaźników finansowych.
Źródło: Internet.
Zamieścił Wajcha.