Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Reklamowy zawrót głowy

Trudno polemizować ze stwierdzeniem, iż wygląd ma znaczenie. Do takiego wniosku doszli także mieszkańcy Gorzowa, którzy wzięli udział w ankiecie dotyczącej estetyki przestrzeni miejskiej.

Reklamowy zawrót głowy
źródło: UM Gorzów Wlkp.

Wydział Urbanistyki i Architektury gorzowskiego magistratu przeprowadził badanie dotyczące estetyki miejskiej na potrzeby Lokalnej Ustawy Krajobrazowej. W ankiecie wzięło udział 841 mieszkańców Gorzowa. Większość badanych zauważa miejskie reklamy, co więcej większość dostrzega ich nadmiar, negatywny wpływ na postrzeganie przestrzeni miejskiej i uznaje konieczność uregulowań prawnych dotyczących umieszczania reklam w miejskim krajobrazie.

Jak przekonuje magistrat - Przeprowadzona we wrześniu ankieta stanowiła dopiero początek dialogu. Dowiedzieliśmy się między innymi, że 63% respondentów jest zdania, iż konieczna jest regulacja prawna dotycząca zasad sytuowania reklam w mieście.

Na pytanie jakie zajdą zmiany w kwestii wszechobecnych reklam, miasto odpowiada:
- Projekt Lokalnej Uchwały Krajobrazowej będzie przewidywał różne regulacje dla czterech stref w mieście: I strefa śródmiejska, II strefa miejska i przedmieść, III strefa produkcyjna i IV strefa przyrodnicza. Celem wprowadzenia tych regulacji jest ochrona krajobrazu miejskiego m.in. przed chaosem reklamowym, uwzględniając przy tym ochronę zabytków wpisanych do rejestru i ich otoczenia. (…) Wypracowany projekt będzie poddany dalszej procedurze ustawowej, wobec czego na obecną chwilę ciężko przesądzić ostateczny kształt tych zmian.

Bez wątpienia uporządkowanie przestrzeni miejskiej jest potrzebne, bowiem chaos reklamowy szpeci i umniejsza miejskiemu krajobrazowi piękna. Pozostaje jednak pytanie, jaki wpływ na branżę reklamową będą miały zachodzące zmiany.

Przypomnijmy, że w czwartek, 1 grudnia odbędzie się seminarium dotyczące jakości przestrzeni publicznych. W spotkaniu może wziąć udział każdy. Z kolei 7 grudnia rozpocznie się cykl warsztatów w których do udziału  zapraszane są szczególnie firmy reklamowe, designerzy, graficy oraz artyści. Spotkania odbędą się w Wojewódzkiej i Miejskiej Bibliotece Publicznej im. Zbigniewa Herberta. Wszystko w kontekście przygotowywanej lokalnej uchwały krajobrazowej.

Data:
Kategoria: Polska Lokalna
Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.