Zmieni się przede wszystkim funkcjonalność i estetyka pomieszczeń. Wnętrze ma być jasne i przestronne. Centralną część Sali obsługi zdobić ma naturalna roślinność w połączeniu z siedziskami typowymi dla założeń parkowych.
Urząd funkcjonuje normalnie, wykonując swoje zadania. Na pewno w pewnym sensie są utrudnienia dla mieszkańców, związane z wejściem do tymczasowej Sali obsługi mieszczącej się w części piwnicznej. Pracownicy urzędu starają się pomagać w zawirowaniach organizacyjnych, a mieszkańcy są bardzo wyrozumiali i doceniają, że staramy się zmienić w tym zakresie poziom ich obsługi - mówi Bogumiła Popkowska, dyrektor Wydziału Administracyjnego.
Rezultatem modernizacji ma być utworzenie nowych stanowisk:
Wydział podatków i opłat – 2 stanowiska do bezpośredniej obsługi,
Działalność gospodarcza – 3 stanowiska do bezpośredniej obsługi (1 stanowisko związane z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie miasta w sieci detalicznej i gastronomicznej), 2 stanowiska – ewidencja działalności gospodarczej,
Wydział Komunikacji – 2 stanowiska pracy (rejestracja pojazdów, prawo jazdy),
Wydział Spraw Osobowych – 4 stanowiska (dowody osobiste przyjmowanie wniosków i wydawanie dowodów oraz meldunki – ewidencja ludności),
Kancelaria ogólna – 3 stanowiska.
Planowane jest także wprowadzenie elektronicznego systemu zarządzania kolejką, który usprawni obsługę interesantów. Przy Punkcie Informacyjnym będzie znajdował się automat wydający bilety z numerami.
Nowością ma być także mini plac zabaw dla dzieci, miejsce dla matek z dziećmi, a także pomieszczenie przeznaczone dla indywidualnych rozmów z petentem. W planach jest także uruchomienie Sali Obsługi w systemie dwuzmianowym.
Koszt prac ma wynosić 1 544 072,81 złotych brutto.