Nowy system informatyczny ma zatrzymać nielegalny wywóz leków
Ponad dwa lata temu, od stycznia 2017 roku miał ruszyć system monitorowania handlu lekami, aby zapobiegać nielegalnemu wywozowi leków za granicę i innym nieprawidłowościom. Po kilkukrotnym przekladaniu terminu, system ZSMOPL startuje 1 kwietnia 2019.
Każda apteka, hurtownia i szpital posiadający własną aptekę lub dział farmacji szpitalnej, muszą codziennie wpisywać nabyte i sprzedane leki na receptę oraz niektóre inne produkty lecznicze do systemu prowadzonego przez Ministerstwo Zdrowia. Raportować muszą także producenci i importerzy leków. Jeśli system zadziała prawidłowo, ministerstwo i inspekcja farmaceutyczna będą w stanie prześledzić drogę każdego opakowania leku od producenta, przez hurtownie i apteki, do pacjenta. Leki zielarskie, czyli produkty lecznicze roślinne mogą być raportowane do ZSMOPL fakultatywnie.
System o wdzięcznej nazwie ZSMPOL (Zintegrowany System Monitorowania Obrotu Produkatami Leczniczymi) rusza z ponaddwuletnim opóźnieniem. Kilkakrotne przekładanie terminu uruchomienia niewątpliwie była na rękę tym wszystkim, którzy czerpią korzyści z nielegalnych działań w postaci odwróconego łańcucha dystrybucji.
Odwrócony łańcuch dystrybucji - to sytuacja, w której lek z apteki jest wykupiony nie przez pacjenta, ale przez firmę, która następnie wywozi go za granicę, np. do Niemiec czy Holandii, gdzie ceny leków są znacznie wyższe niż w naszym kraju. Dzieje się to nielegalnie, bez wymaganych zezwoleń.
Wielokrotne odkładanie wdrożenia ZSMOPL to nie jedyny problem z nim związany. Apteki sygnalizowały w ostatnich tygodniach, że system nie działa poprawnie, a znaczna część prób wprowadzania danych kończyła się niepowodzeniem. Z tego powodu Ministerstwo Zdrowia ogłosiło, że przez cały kwiecień raportowanie ma się odbywać w sposób uproszczony, bez podawania numerów serii produktów.
Do ZSMOPL podmiot raportujący musi wpisywać dane identyfikujące objęty obowiązkiem monitoringu produkt leczniczy, środek spożywczy specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrób medyczny, a więc kod EAN, numer serii, unikalny kod produktu, datę ważności, nazwę podmiotu odpowiedzialnego (producent, importer lub dystrybutor) oraz w niektórych przypadkach kraj sprowadzenia.
Cześć wszystkim,
Tu Magda, jestem właścicielką agencji SEO & SEM - FSM i chciałam powiedzieć kilka słów o naszej działalności.
Choć nazwa Agencja FSM jest nowa, początek działalności sięga 2013 roku, kiedy to w Wielkiej Brytanii wystartował mój pierwszy portal związany z branżą nieruchomości, oraz opiniami o agentach nieruchomości. Wtedy właśnie, po odbyciu serii szkoleń z zakresu SEO i SEM rozpoczęłam pozycjonowanie strony, oraz założyłam pierwsze kampanie reklamowe. Początki nie były łatwe, ale wciąż poszerzałam swoją wiedzę, inwestowałam we właściwe oprogramowanie i licencje, co przełożyło się lepsze wyniki mojej strony w wynikach wyszukiwania organicznego.
Moje kampanie Adwords (teraz Google Ads), dzięki właściwej optymalizacji miały satysfakcjonujący, rosnący CTR (współczynnik klikalności), reklama na Facebooku również spełniała swoją rolę. Na stronie pojawiało się coraz więcej opinii o agencjach nieruchomości, oraz ogłoszeń dotyczących wynajmu i sprzedaży domów i mieszkań. Wtedy właśnie mój znajomy, właściciel firmy budowlanej zaproponował mi, żebym zajęła się pozycjonowaniem jego strony i prowadzeniem kampanii reklamowych, ponieważ jego kampanie generowały co raz mniej konwersji. Stwierdziłam - czemu nie? I tak właśnie pozyskałam pierwszego klienta. Tomek, zadowolony z efektów prowadzonych przeze mnie kampanii zapytał czy nie chciałabym kolejnego klienta, ponieważ jego znajoma prowadzi agencję nieruchomości i jest zainteresowana ogłaszaniem się u mnie na stronie, oraz pozycjonowaniem i reklamami. Prowadzenie kampanii dla trzech stron i ich pozycjonowanie było bardzo absorbujące, ale obserwowanie rosnących wyników rekompensowało brak wolnego czasu.
Z czasem nawiązałam współpracę z innymi freelancerami SEO oraz SEM w Polsce i Anglii i podjęłam decyzję o sprzedaży portalu. Teraz, będąc w kraju rozpoczęłam działalność na rynku Polskim. Dlatego zapraszam serdecznie do zapoznania się z ofertą. Nasze główne działania to:
- Pozycjonowanie stron www
- Reklama Google Ads (Adwords)
- Reklama Facebook
- Marketing Szeptany
- Reklama Instagram
- Reklama Linkedin
Kampanie prowadzone są przez wyspecjalizowaną, certyfikowaną ekipę, która wciąż podnosi swoje kwalifikacje i śledzi nowinki, aby realizować skuteczne kampanie internetowe.
Napisz do nas! kontakt@agencjafsm.com