Panda wraca do Polski
Sergio Marchionne, szef koncernu Fiat Chrysler, chce przeprowadzić rewolucję jeszcze przed przejściem na emeryturę.
Sergio Marchionne rządzi Fiatem od 15 lat , który w tym czasie przekształcił się w Fiata-Chryslera. Nieszczędzący krytyki zarówno swoim podwładnym, jak i samochodom, które sprzedaje, menedżer rozstaje się z branżą za pół roku, ale i tak ma plan na przyszłość, a jednym z najważniejszych elementów jest fabryka w Tychach.
Oficjalny plan ma zostać przedstawiony na początku czerwca, lecz z pierwszych informacji wynika, że oferta Fiata ma zostać ograniczona do budżetowych modeli, czyli 500 i Pandy. Aby obniżyć koszty, produkcja Pandy wróci do fabryki w Tychach. Wcześniejsze przeniesienie jej do Włoch nawet przez Sergio nazwane było błędem, lecz miało miejsce z racji "historii Fiata we Włoszech". Tyska fabryka świętowała niedawno wyprodukowanie 2-milionowego egzemplarza modelu 500.
Planowane zmiany dotkną przede wszystkim włoskie fabryki. W Melfi ma być produkowany nowy, mały SUV Maserati. Obiekt w Pomiglinano przejmie z kolei produkcję małego Jeepa. To wokół tych samochodów kręci się strategia Marchionne, który zamierza pozycjonować tę amerykańską markę w segmencie premium. Grupa Fiat-Chrysler planuje do 2022 roku zrezygnować z oferowania silników Diesla w samochodach osobowych. Ich miejsce mają zająć hybrydy, a jedną z nich jest sportowe Maserati Alfieri.
Po 13 latach produkcji z rynku zniknie Fiat Punto. W przeciągu ostatniego roku kupiło go mniej niż 50 tys. klientów w Europie. Jego los podzieli Alfa Romeo MiTo, która ze swoim trzydrzwiowym nadwoziem nie jest już wystarczająco atrakcyjna. Coraz bardziej realne staje się też widmo zamknięcia marki Lancia.
źródło: wp.pl
hello panda https://www.mpolska24.pl/wiadomosc/3009026/panda-wraca-do-polski
http://www.chmielna2.com/
http://www.chmielna2.com/