Polska aplikacja zakupowa chce zawojować świat
Listonic, aplikacja zakupowa opracowana przez absolwentów Politechniki Łódzkiej, jest najczęściej pobieranym tego typu programem na rynkach anglojęzycznych.
- Zakupy z listą to jest oszczędzanie pieniędzy, bo ludzie wydają wówczas 25 proc. mniej, bowiem lista zmniejsza szanse na spontaniczne, przypadkowe zakupy. Dodatkowo w Polsce pokazujemy promocje w sklepach dopasowane do listy zakupów - tłumaczy współtwórca Listonic Filip Miłoszewski. Polską aplikację wyróżnia to, że zbiera ona opinie użytkowników i wdraża je w życie. A użytkownikom najbardziej zależy na tym, żeby zakupy robiło się szybciej i wygodniej, bo wciąż większość codziennych zakupów spożywczych robi się w lokalnych marketach, a nie przez internet.
Miłoszewski dodał, że istotne jest współdzielenie listy oraz możliwość tworzenia i uzupełniania jednej, wspólnej, rodzinnej listy zakupów, która jest m.in. w telefonie, chmurze, zegarku, na tablecie czy w przeglądarce internetowej. Aplikacja wyświetla także porady zakupowe, można też do niej powiedzieć, co chce się kupić i on sam stworzy z tego listę zakupów. Dodatkowo produkty na liście sortują się tak, jak wyglądają alejki sklepowe.
- 70 proc. produktów, które kupujemy każdego tygodnia w zasadzie nie zmienia się. Kupujemy tydzień w tydzień podobne rzeczy. Listonic podpowiada produkty, które kupujemy najczęściej, dzięki temu każdą listę zakupów tworzy się szybciej - podkreśla Miłoszewski i przyznaje, że autorzy rozwiązania chcą zbudować pierwszą na świecie listę, która domyśli się, co konsument może chcieć jeszcze kupić. - Docelowo lista ma podpowiedzieć, co może się jeszcze przydać, bazując na konkretnej historii zakupowej, na tym jakie są relacje między produktami. Po prostu ma być inteligentna - dodał. Prowadzone są także prace zmierzające do zintegrowania aplikacji z nowoczesnymi lodówkami czy inteligentnym głośnikiem służącym do zarządzania domem.
- Chcemy, żeby do tych wszystkich rzeczy mówić, co chce się kupić. Przykładowo: otwieram lodówkę, patrzę, że brakuje mi jakichś produktów, mówię, co chcę jeszcze dodać do mojej listy zakupów i to automatycznie ląduje w moim telefonie. Nic więcej nie trzeba robić. To wszystko ma być taką listą zakupów przyszłości. Ta lekko futurystyczna wizja jest w zasięgu naszej ręki - zapowiedział. - Naszym celem jest stworzenie inteligentnej, najlepszej listy zakupów na świecie – dodał Filip Miłoszewski.
Założycielami łódzkiej firmy tworzącej rozwiązania mobilne są trzej absolwenci Politechniki Łódzkiej: Filip Miłoszewski, Kamil Janiszewski i Piotr Wójcicki, którzy podczas wspólnego pobytu na wymianie studenckiej wpadli na pomysł stworzenia mobilnej listy zakupów.
źródło: PAP