Małe sieci kablowe chcą rezygnować z kanałów TVP
"Wielu klientów naszych firm zwraca się z formalnymi wnioskami o wyłączenie programów TVP z oferty programowej" - napisał zarząd Związku Pracodawców Mediów Elektronicznych i Telekomunikacji Mediakom i poinformował, że zlecił analizę prawną w tej sprawie.
"Na pytanie zdefiniowane następująco: »Czy możliwe jest wypowiedzenie umów na reemisję programów TVP, a w dalszej konsekwencji wyłączenie programów tego nadawcy z ofert operatorów telewizji płatnej?« - otrzymaliśmy odpowiedź twierdzącą z zastrzeżeniem, że w stosunku do programów: TVP HD, TVP Info, TVP Historia, TVP Kultura, TVP Sport, TVP ABC, TVP Rozrywka, TVP Seriale należy zachować tryb wypowiedzenia umów określony w umowach zawieranych pomiędzy TVP SA, a operatorami" - napisał w oświadczeniu związek Mediakom, zrzeszający głównie małe i średnie sieci kablowe.
Portal Wirtualnemedia.pl zauważył, że abonament RTV jest pobierany nie za korzystanie z kanałów TVP, ale za posiadanie odbiorników telewizyjnych i radiowych, a rezygnacja z kanałów TVP nie zwalnia z obowiązku płacenia abonamentu. Ponadto trzy stacje Telewizji Polskiej (TVP1, TVP2, TVP3) muszą obowiązkowo pojawić się we wszystkich ofertach operatorów telewizyjnych.
- Nasi abonenci są przeświadczeni, że ustawa już weszła i za chwilę przekażemy ich dane osobowe Poczcie Polskiej, a w ich domach pojawią się kontrolerzy. A także, że wystarczy zrezygnować z kanałów Telewizji Polskiej, wypowiedzieć umowę na dostarczanie ich, żeby dane nie zostały przekazane Poczcie - wyjaśnił portalowi Krzysztof Kacprowicz, prezes Mediakomu i dodał, że klienci kablówek przez zapowiedzi nowelizacji ustawy abonamentowej niechętnie przedłużają umowy.
- Mówią: "Wstrzymam się, poczekam, bo nie chcę, żeby moje dane trafiły gdzieś poza firmę". Jest olbrzymie zamieszanie i niepokój u abonentów. Potwierdzają to wszystkie nasze firmy członkowskie - poinformował Kacprowicz.
Prezes Mediakomu wyjaśnił także, że "stacje TVP z wyjątkiem tych objętych zasadą must carry/must offer dostarczane są w ramach normalnych umów komercyjnych, które można wypowiedzieć". Podkreślił jednak, że "każdy operator będzie podejmował taką decyzję indywidualnie, bo wtedy trzeba między innymi powiadomić abonentów o zmianie w pakietach".
źródło: wirtualnemedia.pl