Zielone światło dla Wrocławia
Sprawna polityka transportowa, to zdaniem posła Nowoczesnej Michała Jarosa, jeden z głównych kierunków rozwoju dla Wrocławia. Podczas specjalnie zwołanej konferencji prasowej przedstawił założenia programu "Zielone światło dla Wrocławia", czy zdoła zlikwidować miejskie korki?
Korki to największa zmora kierowców. Wrocław ze względu na dynamiczny rozwój gospodarczy, coraz bardziej boryka się z tym problemem. Przybywa mieszkańców, a co za tym idzie jest więcej aut i wyraźnie widać konieczność inwestowania w komunikację publiczną.
- Odkorkowanie Wrocławia jest moim priorytetem, dlatego proponuję działania, które wpłyną na szybkość i sprawność poruszania się po Wrocławiu. Proponujemy rozwiązania, które nie faworyzują żadnych grup osób poruszających się po Wrocławiu - pieszych, kierowców lub rowerzystów – tłumaczył Michał Jaros.
Opowiadał też o roli transportu aglomeracyjnego, który jego zdaniem powinien połączyć MPK oraz Koleje Dolnośląskie. Docelowo współpraca ta miałaby się przełożyć na powołanie Wrocławskiego Związku Metropolitalnego. Rozwiązanie to pozwoliłoby na przypływ dodatkowych środków w postaci 200 mln złotych właśnie do wykorzystania na transport publiczny.
Poseł Michał Janos nie ukrywa też potrzeby budowy nowych linii tramwajowych m.in. na Psie Pole, Jagodno, Ołtaszyn, Nowy Dwór, Muchobór Popowice, Maślice, oraz Swojczyce. Chce, by we Wrocławiu pojawiło się więcej ulic jednokierunkowych. Wyszedł też z inicjatywą opracowania specjalnej aplikacji informującej o natężeniu ruchu, rozkładach jazdy komunikacji miejskiej, czy liczbie miejsc parkingowych.
Wszystkich zainteresowanych usprawnieniem komunikacji w mieście Jaros zachęca do odwiedzania strony: www.wroclawbezkorkow.pl. Zdaniem posła Jarosa, Wrocław jest jednym z siedmiu najbardziej zakorkowanych miast w kraju liczy, że razem z mieszkańcami wypracuje najlepsze rozwiązania, które upłynnią ruch w mieście.