Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Jedźmy na wycieczkę…

Wycieczki nam się już marzą, bo ile można siedzieć w tym domu - tylko telewizor, komputer, kawka czy herbatka ? Wyruszyć gdzieś w nieznane… Pogoda robi się coraz ładniejsza, dni coraz dłuższe, a miejsc w Polsce których nie znamy – BARDZO WIELE.

Wycieczki nam się już marzą, bo ile można siedzieć w tym domu - tylko telewizor, komputer, kawka czy herbatka ? Wyruszyć gdzieś w nieznane… Pogoda robi się coraz ładniejsza, dni coraz dłuższe, a miejsc w Polsce których nie znamy – BARDZO WIELE.

To co… jedziemy?
Samochodem?- niby to wygodne, bo : jedziemy dokąd chcemy, wyruszamy w czasie, który nam odpowiada, postój robimy w dogodnych warunkach. A PKS-em lub PKP jesteśmy uzależnieni od kogoś. Wiadomo, że wszystko ma swoje plusy i minusy.

Może wybierzmy podróż w czasie- POCIĄGIEM! A żeby było szybciej PKP Intercity!

Wpierw się rozejrzyjmy po mapie: gdzie najlepiej odpoczywamy?
---- Za siedmioma górami?
---- Za siedmioma lasami?
---- Za siedmioma morzami?

Zobaczmy, co nam proponują koleje na swoich stronach internetowych ?

http://www.intercity.pl/

Dzięki PKP Intercity każdy może podróżować tak, jak lubi. Tych, którzy najbardziej cenią sobie komfort, zapraszamy na pokłady pociągów Express InterCity. Nowoczesne składy szybko i bezpiecznie dowiozą Państwa do wyznaczonego celu. Tym, którzy szukają atrakcyjnych cen, polecamy pociągi TLK (Tanie Linie Kolejowe). Dzięki nim dotrą Państwo do wybranego miejsca w kraju za niewielkie pieniądze.

Propozycja godna uwagi! Potrafią zachęcić, czyż nie??
ALE…no właśnie, ale od 4 maja br 48 pociągów InterRegio zawieszono w rozkładach jazdy. Żeby było ciekawiej zawiesi także pewną ilość pociągów InterCiti .

Cel?

By uzdrowić polskie koleje. To, że PKP się podzieliło i spółki nie płacą za korzystanie z torów, odczuwają pasażerowie. Propozycja była taka, by wstrzymać ruch pociągów na liniach najbardziej deficytowych- na tych, na których spółki najwięcej zarabiają. Dług sięga przeszło 400 mln zł. Przez odwołanie kilkudziesięciu pociągów Przewozy Regionalne tracą ok. 20 tys. pasażerów na dobę - poinformował prezes firmy Tomasz Moraczewski. Oznacza to stratę kilkuset tys. zł przychodu dziennie. Będąc przeciętnym turystom wybierającym się np. w Polskę, pierwsze co robimy, to korzystamy z internetowej informacji kolejowej.

http://rozklad-pkp.pl/

Kolejnym krokiem, by się upewnić czy wybraliśmy poprawne połączenie kolejowe idziemy do okienka informacyjnego. Następnie udajemy się do kasy biletowej i upewniamy się na tablicy informacyjnej min o peronie, na którym będzie podstawiony wypatrywany pociąg.

I co dalej?
Co dalej zrobimy, jeśli dane otrzymane w okienku informacyjnym, tym co mamy napisane na bilecie i tym co zastaniemy na peronie jest niezgodne? Do kogo mamy mieć pretensje? Do informatyków? Do kasjerki? Do obsługi dworca? Czy do przewoźnika? Hm….

Przewozy Regionalne wpadły na genialny pomysł- jak zaoszczędzić dwa miliony złotych:
Od 1 sierpnia z dworców znikną rozkłady jak też automaty z biletami i reklamy. A od 15 maja trzeba uzbroić się w cierpliwość w związku z prowadzonymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pracami modernizacyjnymi część pociągów prowadzonych PKP Intercity kursować będzie według zmienionego rozkładu jazdy. Czas przejazdu niektórych pociągów wydłuży się od 20 do 30 minut, część połączeń kursować będzie w skróconej relacji lub zostanie na czas prac zawieszona. Widać , że przewoźnik potrafi nam – pasażerom dostarczyć wielu wrażeń na takiej wycieczce! Trzeba jeszcze dodać:

SZEROKIEJ DROGI i ŚW. KRZYSZTOFIE MIEJ NAS W OPIECE!



Pyrka

Data:
Kategoria: Polska

Fiatowiec

Zawsze na straży prawa. Opinie i wywiady z ciekawymi ludźmi. - https://www.mpolska24.pl/blog/zawsze-na-strazy-prawa-opinie-i-wywiady-z-ciekawymi-ludzmi

Fiatowiec: bloger, dziennikarz obywatelski, publicysta współpracujący z "Warszawską Gazetą". Jestem długoletnim pracownikiem FIATA.Pomagam ludziom pracy oraz prowadzę projekty obywatelskie.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.