Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Potwierdzenie hipotezy o zamachu elektronicznym

Radarowy miernik wysokosci RW-5M

W polaczeniu z dzialajacym, jak przyznano TAWS, ten bardzo dokładny system pomiaru wysokości powinien był zaalarmować; chyba że pilot był wprowadzony w bład co do własnej pozycji i na krótko przed lądowaniem to urządzenie wyłaczył: bo taka jest procedura…

Potwierdza to hipoteze o zamachu elektronicznym

Patrz strona: http://www.nva-flieger.de/_tl/index.php/technik/ffm/geraete.html

CO TO JEST Radarowy miernik wysokosci RW-5M?

Radarowe mierniki wysokosci (altimetry) służa pomiarowi prawdziwej wysokości ponad poziomem terenu, szczególnie na niskich wysokościach kiedy pomiar barometryczny jest zbyt niedokładny….


RW-3 RW-5
Zakres mierzonej wysokości 300m 750m
Dokładność pomiaru 1m (<10m)
10% (>10m)
0,6m (<10m)
6% (>10m
Dokładność pokazywana na ekranie w.o. 0,8m (<10m)
8% (>10m)

Tak więc mówienie o zlych wysokościach pomiaru barometrycznego jest absolutną bzdurą.

Wysokosciowy miernik radarowy jest podstawowym elementem wyposazenia elektroniki pokladowej samolotu.

Jesli nie było tego miernika, mającego dokładność rzędu 5m na tej wysokości i to tylko dlatego, że ten miernik był przestarzały, to z pewnoscia znalazł sie tam miernik jeszcez lepszej jakosci, zaś cytowana przez samego internaute wskazówka pokazuje, że “miała również do dyspozycji radiowysokościomierz”.


Z informacji uzyskanych przez redakcję smolensk-2010.pl wynika, że własnie ten typ wysokosciomierza był tam stosowany.

Zamieszczamy częściowy tylko opis wyposażenia elektronicznego maszyny prezydenkiej:

W odróżnieniu od maszyn seryjnych, nasze Tupolewy otrzymały w trakcie użytkowania i kolejnych remontów/przeglądów przede wszystkim nowoczesne wyposażenie awioniczne.

Stały się tym samym jednymi z bardziej zaawansowanych Tu-154 użytkowanych na świecie.

Kabina pilotów to mozaika starych przyrządów radzieckich z zachodnimi.

Urządzenia łączności stanowią radiostacje KF Mikron, UKF Orłan-85ST, telefon satelitarny (od 2008 roku), radiostacja R-855UM, urządzenie łączności wewnętrznej SPU-7B, system głośnikowy SGS-25, magnetofon rejestracji rozmów załogi Mars BM.

Bezpieczeństwo wykonywania zadań w powietrzu umożliwiają nowoczesne urządzenia nawigacyjne. Należą do nich:

  • zdwojony system nawigacyjny FMS UNS-1D (produkcji Universal Avionics) z komputerem nawigacyjnym Navigation Computer Unit (NCU) oraz dwoma panelami sterowania i kontroli (FPCDU – Flat Panel Control Display Unit) i dwoma kompletami dwunastokanałowych odbiorników GPS z antenami CI 401;
  • radiokompas ARK-15M,
  • radiowysokościomierz RW-5M,
  • system nawigacji i lądowania Kurs-MP-70,
  • dodatkowy odbiornik nawigacyjny GPS Bendix/King KLN-89, wcześniej
  • użytkowany był odbiornik Garmin 155XL, samolot o n/b 101 posiadał
  • kolejny odbiornik GPS-1000 z anteną typ CI 401,
  • odbiornik sygnałów radiowych Radio Reference Sensor z anteną DME,
  • splitterem sygnałów VOR,
  • system sterowania samolotem ABSU-154-2,
  • system kursowy TKS-P2,
  • system danych aerodynamicznych WBE- SWS,
  • system zobrazowania powierzchni ziemi i ostrzegania o zbliżaniu do
  • przeszkód terenowych TAWS
  • system antykolizyjny TCAS-II (wykrywa do 45 obiektów, obrazuje 30 z nich),
  • radar pogodowy RDR-4B,
  • wyświetlacz wielofunkcyjny MFD-640,
  • dopplerowski miernik kąta znoszenia i prędkości podróżnej DISS-013

Źródło: portal Smolensk-2010.pl

Data:
Kategoria: Polska

Fiatowiec

Zawsze na straży prawa. Opinie i wywiady z ciekawymi ludźmi. - https://www.mpolska24.pl/blog/zawsze-na-strazy-prawa-opinie-i-wywiady-z-ciekawymi-ludzmi

Fiatowiec: bloger, dziennikarz obywatelski, publicysta współpracujący z "Warszawską Gazetą". Jestem długoletnim pracownikiem FIATA.Pomagam ludziom pracy oraz prowadzę projekty obywatelskie.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.