W oficjalnych wypowiedziach Marchionne nie potwierdza tych rewelacji sygnalizując, że o szczegółowych planach w tym zakresie (na lata 2010-2014) opowie 21 kwietnia.
O "hybrydowych" projektach Marchionne miał opowiedzieć gubernatorowi Piemontu Mercedes Bresso. Zgodnie z jego wypowiedzią - Fiat miałby zbudować hybrydową wersję pięcio- i siedmiomiejscowego minivana, który zastąpi modele Idea i Multipla. Bresso powiedział, że hybrydowy minivan byłby produkowany w zakładach Mirafiori w Turynie gdzie Fiat zapowiedział już produkcję takiego pojazdu z silnikiem konwencjonalnym pod koniec 2011 r.
Ogólnie, europejscy producenci aut kolejno zapowiadają wprowadzenie tak benzynowo- i dieslowsko-elektrycznych hybryd jak i pojazdów elektrycznych jako odpowiedź na rosnące zainteresowanie oszczędnymi samochodami. Idzie również o spełnienie ostrzejszych regulacji UE w zakresie emisji CO2, które mają zacząć obowiązywać od 2012 r. Zapowiedzi w tym zakresie ma za sobą Volkswagen (napęd benzynowo-elektryczny w Touaregu). W przyszłym roku PSA/Peugeot Citroen zaprezentują wysokoprężno-elektryczną hybrydę dla modelu 3008.
Fiat dotąd nie określił kiedy planuje wprowadzić swoją konstrukcję tego typu, choć trzeba przyznać, że w zakresie całkowitej emisji CO2 jest pozytywnym europejskim liderem (wg klasyfikacji JATO Dynamics) i to non-stop od 3 lat. Poza tym Włosi osiągają stały postęp w tej dziedzinie, wprowadzając technologiczne nowości takie jak np. efektywne silniki Multiair.
Zamieścił Wajcha
Źródło: AutomotiveNews, wnp.pl.