Co może decydować o prowadzeniu działalności poza granicami?
Nim przedsiębiorca zdecyduje się na zagraniczne rozwinięcie działalności, będzie musiał rozważyć ewentualne korzyści oraz straty, oszacować koszty przedsięwzięcia, wybrać sposób działalności, a także kraj lub kraje, na terenie których chciałby działać. O roszczeniu działalności firmy poza granicę kraju, może zadecydować kilka względów: bezpośrednia dostępność kontrahentów z konkretnego kraju, zasady opodatkowania, które korzystniejsze są niż te w Polsce, niższe składki ubezpieczeniowe, wzmocnienie prestiżu firmy, chęć wynajęcia biura w określonym kraju, zakup nieruchomości oraz ruchomości, możliwość prostszego zakładania kont w zagranicznych bankach, a także uzyskania kredytów, możliwość w uczestniczeniu przetargów, jako podmiot lokalny, możliwość uzyskania koncesji oraz zezwoleń, które uwarunkowane są dodatkowo lokalnymi – na przykład językowymi obostrzeniami.
Działalność gospodarcza za granicą
Polski przedsiębiorca bez problemu może działa w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz w Szwajcarii. Przedsiębiorca, który prowadzi jednoosobową działalność lub zatrudnia maksymalnie kilkuosobowy personel, ma do wyboru kilka sposób, które umożliwiają działanie za granicą. Nie zawsze zgłaszanie działalności w więcej niż jednym kraju będzie miało sens. Polski przedsiębiorca, który świadczy usługi w Austrii, Niemczech, Włoszech, czy też Szwajcarii, nie musi wszędzie tam otwierać firm, gdzie będzie prowadzić działalność w małym zakresie.
Załóż firmę w Szwajcarii https://pla.partners/spolka-w-szwajcarii/.
Żeby lepiej promować swoje usługi, ma możliwość otworzenia przedstawicielstwa handlowego. Nie uprawnia ono do prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej ani nie traktuje się go, jako podmiotu w rozumieniu prawa podatkowego. Służy zatem firmie do promocji, poszukiwania kontrahentów czy spełniania funkcji informacyjnych oraz reklamowych poza siedzibą firmy. Operowanie na terytorium całej Szwajcarii może być trudne, choćby dlatego, że oznacza działanie na trzech różnych rynkach, które wymagają osobnego podejścia i planu marketingowego. Szwajcarzy mają inną mentalność i podejście do życia. Trzeba pamiętać, Szwajcaria ma cztery języki urzędowe i jest podzielona na trzy obszary językowe. Jeśli się to zlekceważy, może to zdecydować o porażce biznesu.