Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Pozycjonowanie w Google - jak to zrobić?

Obecnie, marketing internetowy jest jedną z fundamentalnych obszarów, dzięki którym możliwe jest wypromowanie firmy. Sieć globalna przewyższa inne media pod kątem intuicyjności, ilości treści, a także prędkości publikowania informacji. Pozycjonowanie stron internetowych umożliwia dotarcie do konkretnej grupy odbiorców, którzy aktywnie wyszukują w przeglądarce konkretne hasła.

Pozycjonowanie w Google - jak to zrobić?
Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google
źródło: pixabay.com

Duża precyzja, charakterystyczna dla pozycjonowania, pozwala zwiększyć efektywność sprzedażową firmowej strony www nawet kilkukrotnie. Z czego składają się działania SEO? Jakie elementy są najistotniejsze w procesie pozycjonowania stron internetowych? Czy można prowadzić takie działania na własną rękę i od czego należy zacząć, wybierając to rozwiązanie? - podpowiada Piotr, SEO freelancer zajmujący się pozycjonowaniem stron.

Jak się pozycjonuje strony internetowe?

Na działania SEO składają się dwa główne obszary, w których realizowany jest proces pozycjonowania - on site i off site. Kompleksowe wykorzystanie ich w umiejętny sposób, pozwala w stosunkowo krótkim czasie znacznie poprawić widoczność firmowej strony w wyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie on site

Terminem on site określa się obszar działań SEO, które dotyczą bezpośrednio strony internetowej. Najbardziej elementarne z nich to optymalizacja treści na stronie oraz zachowanie odpowiedniej struktury podstron. Obejmują one wszelkie kwestie, związane z informacjami tekstowymi, które są zawarte na stronie. Treści muszą być napisane poprawnie, skonstruowane w czytelny, przyjazny dla użytkownika sposób, zawierać odpowiednie nasycenie frazami kluczowymi, a także posiadać wartość merytoryczną.

Drugim elementem pozycjonowania wewnętrznego jest optymalizacja techniczna. Jej celem jest osiągnięcie jak największej kompatybilności strony internetowej z algorytmami wyszukiwarki Google. Swoim zakresem obejmuje odpowiednią konstrukcję tytułu witryny (tzw. meta title), odpowiednie stosowanie nagłówków Hx (zwiększających czytelność treści), zapewnienie optymalnej prędkości ładowania strony (PageSpeed) oraz linkowanie zewnętrzne (odnośniki zawarte w treściach na stronie, odsyłające do różnych podstron, wchodzących w jej zakres).

Pozycjonowanie off site

Działania SEO off site, w opozycji do wyżej opisanego pozycjonowania on site, dotyczą wszelkiego rodzaju zabiegów poprawiających widoczność strony, które nie odbywają się bezpośrednio na niej. Głównym celem pozycjonowania off site jest zwiększenie popularności strony www w internecie. Podstawową formą takich działań jest tak zwany link building - czyli innymi słowy, zwiększanie liczby odnośników do danej witryny na zewnętrznych stronach internetowych.

Link building najczęściej opiera się na artykułach sponsorowanych, forach internetowych, blogach, katalogach firm i stron. Są to treści zawierające odnośnik do danej strony internetowej, zamieszczone na zewnętrznej witrynie - za co właściciel strony, w przypadku linków sponsorowanych, uiszcza opłatę na rzecz publikującego. Link building obejmuje także pozyskiwanie odnośników z gościnnych wpisów na forach lub blogach branżowych, a także komentarzy, które są tam zamieszczane. W przypadku pozycjonowania off site, kluczowa jest jakość witryny, na której zamieszany jest link - wysoki poziom strony wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie, natomiast niski, wręcz przeciwnie.

Jak pozycjonować swoją stronę?

Obecnie pozycjonowanie strony firmowej jest koniecznością jeśli przedsiębiorca chce osiągnąć satysfakcjonujące korzyści biznesowe. Ma w tym przypadku trzy możliwości:

  • zlecić pozycjonowanie agencji marketingowej
  • SEO freelancerowi
  • zająć się pozycjonowaniem samodzielnie

Dowiedz się więcej "Jak pozycjonować sklep internetowy?".

Należy mieć świadomość, iż optymalizacja strony internetowej jest procesem niezwykle złożonym, który wymaga dużej ilości wiedzy, czasu, pracy i cierpliwości.

Szczegółowe informacje dla przedsiębiorców, którzy chcą pozycjonować swoje strony samodzielnie, są dostępne na przykład w internetowych kursach SEO. Warto skorzystać także z powszechnie dostępnej wiedzy, jakie są zawarte na branżowych forach lub blogach. Interaktywne agencje marketingowe bardzo często prowadzą blogi, zamieszczając na nich najnowsze informacje dotyczące branży. Mimo wszystko - każdy przedsiębiorca powinien przynajmniej rozważyć zlecenie działań SEO profesjonaliście. Pozwoli mu to skupić się na rozwijaniu i prowadzeniu swojej działalności.

Komu zlecić pozycjonowanie?

Decydując się na powierzenie pozycjonowanie strony zewnętrznemu podmiotowi, jednym z możliwych wyborów jest agencja marketingowa. Takie firmy dysponują dużymi zasobami, a także obszerną bazą danych, która pozwala im na rzetelną i wiarygodną analizę wyników oraz efektów, jakie dają konkretne działania SEO. Z drugiej strony, duża liczba obsługiwanych klientów sprawia, że agencja nie jest w stanie zagwarantować indywidualnego podejścia do firmy, która działa w danej branży.

SEO freelancer z kolei nie będzie w stanie działać tak szybko jak agencja, ponieważ jego możliwości przerobowe są mocno ograniczone. Można być jednak pewnym jego zaangażowania i indywidualnego podejścia. Freelancerzy podczas współpracy są dużo bardziej elastyczni od dużych agencji, dzięki czemu niekiedy o wiele lepiej są w stanie odnaleźć się w branży swojego klienta. Jeśli jednak przedsiębiorca nadal nie ma pewności co do wyboru agencji lub freelancera, może zdecydować się na konsultację SEO. Z całą pewnością pomoże mu to na wybranie odpowiedniej strategii budowania pozycji w wyszukiwarce Google.

Data:

PiotrM

Pozycjonowanie stron - https://www.mpolska24.pl/blog/pozycjonowanie-stron1

Rzetelne i wyczerpujące informacje o pozycjonowaniu stron internetowych w Google. Praktyczne porady jak promować swój biznes lub bloga w wyszukiwarkach internetowych.

Komentarze 1 skomentuj »

Świetny artykuł! Na temat pozycjonowania polecam też: https://webwavecms.com/blog/tresci-seo-friendly - dużo się z tego artykułu dowiedziałem. Pozdrawiam!

Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.