Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

KE zgodziła się na przejęcie Chryslera przez Fiata

Komisja Europejska zgodziła się w piątek na przejęcie amerykańskiego koncernu samochodowego Chrysler LLC przez włoskiego Fiata, argumentując, że operacja ta nie zakłóci konkurencji na unijnym rynku. "Po zbadaniu sprawy KE doszła do wniosku, że operacja nie zakłóci w sposób znaczący skutecznej konkurencji w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) ani w jego części" - oświadczyła KE w komunikacie prasowym. Fuzja według KE "nie zmieni w znaczący sposób konkurencyjnej struktury rynku produkcji i sprzedaży samochodów osobowych".

Komisja Europejska zgodziła się w piątek na przejęcie amerykańskiego koncernu samochodowego Chrysler LLC przez włoskiego Fiata, argumentując, że operacja ta nie zakłóci konkurencji na unijnym rynku. "Po zbadaniu sprawy KE doszła do wniosku, że operacja nie zakłóci w sposób znaczący skutecznej konkurencji w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) ani w jego części" - oświadczyła KE w komunikacie prasowym. Fuzja według KE "nie zmieni w znaczący sposób konkurencyjnej struktury rynku produkcji i sprzedaży samochodów osobowych".

Budynek Parlamentu Europejskiego ( 480x640 )

Na zdjęciu budynek Parlamentu Europejskiego.

W uzasadnieniu KE podała, że Chrysler konstruuje i sprzedaje samochody i ciężarówki pod marką Chrysler, Jeep i Dodge. Firma operuje głównie w USA (90 proc. obrotów) i nie posiada ani jednej fabryki w EOG. Fiat z kolei jest głównie producentem i sprzedawcą samochodów osobowych (Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, Maserati i Ferrari), a także pojazdów rolnych, budowlanych i przemysłowych.

Połączenie z włoskim koncernem jest częścią procedury ratowania Chryslera przed bankructwem. W czerwcu borykający się z ogromnymi kłopotami Chrysler LLC sprzedał prawie wszystkie aktywa, poza częścią długów, nowej firmie, która działa pod nazwą Chrysler Group LLC. Udział Fiata w tej nowej firmie wynosi 20 proc. (i ma wzrosnąć pod pewnymi warunkami do 35 proc.), co daje włoskiemu koncernowi dostęp do technologii i nowych modeli.

Wajcha

Źródło: portal internetowy www.wnp.pl

Data:
Kategoria: Polska

Fiatowiec

Zawsze na straży prawa. Opinie i wywiady z ciekawymi ludźmi. - https://www.mpolska24.pl/blog/zawsze-na-strazy-prawa-opinie-i-wywiady-z-ciekawymi-ludzmi

Fiatowiec: bloger, dziennikarz obywatelski, publicysta współpracujący z "Warszawską Gazetą". Jestem długoletnim pracownikiem FIATA.Pomagam ludziom pracy oraz prowadzę projekty obywatelskie.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.