Panie Prezesie, pracuje Pan w branży ubezpieczeń od 18 lat. Co wg Pana jest najważniejsze w prowadzeniu biznesu w tym sektorze?
Patrząc na rynek, który przez te lata uległ dużym przemianom, uważam, że w branży zaufania publicznego, a taka jest właśnie branża ubezpieczeniowa, najważniejsi są ludzie. Oczywiście rozwijające się technologie, szybkość przetwarzania danych, możliwość kupowania i porównywania ofert w internecie, insurtechy też są ważne, ponieważ wspierają rozwój sektora i umożliwiają dotarcie do klienta, ale ostatecznie i tak najważniejszy jest człowiek. Jak pokazują wyniki badań, nawet millenialsi preferują tradycyjną formę kontaktu z agentem ubezpieczeniowym. Zdając sobie z tego sprawę staramy się wspierać pracę agentów. Przygotowaliśmy rozwiązania, które mają usprawniać z nimi kontakt i wymianę informacji. Pracujemy też nad internetową platformą obsługi polis, aby system sprzedażowy stał się maksymalnie przyjazny i zwiększał efektywność pracy.
A zawężając spojrzenie, jak postrzega Pan pozycję TUZ TUW na tle rynku po wprowadzanych zmianach przez nowy zarząd, wraz z Pana udziałem?
W ciągu zaledwie roku udało się TUZ TUW przejść przemianę, która już niebawem pozwoli zakładowi konkurować na równi ze średniej wielkości zakładami ubezpieczeń w Polsce. Dotyczyła ona zmian kadrowych, organizacyjnych, produktowych, sprzedażowych i likwidacyjnych. Zatrudniliśmy ekspertów, by usprawnili procesy działań wewnętrznych. Uregulowaliśmy procesy funkcjonowania firmy, przeprowadziliśmy reorganizację pionu sprzedaży w celu zwiększenia efektywności współpracy z multiagencjami, dostosowaliśmy proces likwidacji szkód do rynkowych standardów. Zdajemy sobie jednak sprawę, że zmiany wprowadzane przez TUZ inni gracze na rynku mają już dawno za sobą. Musieliśmy je jednak przeprowadzić z myślą przede wszystkim o klientach i przyszłym rozwoju firmy. Celem w ostatnich miesiącach było także zoptymalizowanie wymogów kapitałowych i uzdrowienie portfela. Dla nas wszystkie te zmiany oznaczają „milowy krok” w rozwoju TUZ TUW. Dzięki nim dostosowaliśmy się do standardów rynkowych i możemy śmiało patrzeć w przyszłość.
Postawiliście też na łatwiejszy kontakt z klientami i agentami…
Tak, przeorganizowanie infolinii było jedną z najważniejszych zmian organizacyjnych, gdyż jest to wizytówka firmy w kontaktach z klientami i agentami. Właściwie to stworzyliśmy call center „Tele TUZ” od podstaw. Zorganizowaliśmy zespół call center składający się z pracowników TUZa, którzy elastyczniej odpowiadają na problemy czy pytania klientów. Obecnie można się dodzwonić do konsultanta już w 3 sekundy od wybrania tematu rozmowy. Dodatkowo dodaliśmy odrębną linię dla agentów, aby dedykowani pracownicy szybko odpowiadali na ich pytania czy potrzeby. Zaproponowaliśmy możliwość negocjacji cen polis, rozmowy o produktach, zgłaszanie uwag organizacyjnych. Otworzyliśmy się tym samym na słuchanie potrzeb agentów. Nasze najbliższe decyzje będą właśnie odpowiedziami na potrzeby bieżące. Zmienia się świat, ludzie i produkty ubezpieczeniowe. Chcemy być partnerami w życiu i biznesie.
Wspomniał Pan o zmianach produktowych, które z nich odbiły się największym echem?
W ostatnim czasie wzmocniliśmy produkt ubezpieczenia domów i mieszkań o opcję all risk. Oznacza to, że ubezpieczamy cztery katy klienta od wszystkich ryzyk, a wyłączeń jest naprawdę niewiele. Gwarantujemy ochronę domu do wartości odtworzeniowej, a mieszkania do rynkowej, bez względu na wiek budynku i bez potrącania kosztów zużycia. Na okres wakacyjny przygotowaliśmy odświeżone warianty ubezpieczenia Auto assistance, w tym wariant VIP i Comfort. Zwiększyliśmy do 15 lat limit wieku naprawy aut. Odświeżyliśmy produkt Bezpieczny Przedsiębiorca, który poszerzyliśmy dla nowych typów działalności jak hotele, apteki, zakłady fryzjerskie, warsztaty samochodowe, weterynarze.
A jak wygląda likwidacja szkód? Czy zaszły jakieś zmiany?
Dla zwiększenia satysfakcji i komfortu klientów uprościliśmy proces likwidacji szkód, umożliwiliśmy szybkie składanie zgłoszeń na infolinii, zapewniliśmy kontakt z likwidatorem oraz zwiększyliśmy liczbę warsztatów partnerskich. Dzięki temu ubezpieczeni, którzy posiadają autocascomają dostęp do większej liczby fachowców, którzy w razie konieczności pomogą w naprawach szkód i usterek. Oddaliśmy do dyspozycji 109 punktów naprawczych.
Na jakie nowości mogą jeszcze liczyć klienci?
Jesteśmy radzi, że Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych wydało pozytywną opinię ws. uzyskania zgody na zawieranie ubezpieczeń granicznych przez system agencyjny Sobol. Dążymy tym samym do wykorzystania naszego systemu sprzedażowego w całym procesie dystrybucji ubezpieczeń.
A prywatnie, co pozwala Panu na chwilę oddechu od tak intensywnych działań?
Jestem motocyklistą-podróżnikiem. W wolnych chwilach zwiedzam świat na 2 kółkach. Jazda na motocyklu pozwala mi się zrelaksować i zachować zdrowy dystans do rzeczywistości. Podpisuję się pod opinią, że hobby rozwija nie tylko życie prywatne, ale pozytywnie wpływa także na rozwój zawodowy.
wywiad ukazał się w druku w "Alwis&Serwis"
Radosław Różanski – Członek Zarządu TUZ TUW odpowiedzialny za sprzedaż. Skuteczny i doświadczony menedżer. Karierę rozpoczynał od najniższych szczebli sprzedaży, by awansować po latach na stanowiska kierownicze. Przez wiele był związany z grupą VIG, pełnił funkcję Dyrektora sprzedaży w HDI Asekuracja. W ostatnich latach był Członkiem Zarządu w Pocztowej Agencji Usług Finansowych, spółce z grupy Poczty Polskiej. Specjalizuje się w reorganizacjach i budowaniu nowych struktur sprzedaży, zwiększaniu efektywności oraz kreowaniu nowych rozwiązań dla organizacji.
TUZ TUW jest ubezpieczycielem działającym na rynku w sektorze ubezpieczeń majątkowych i osobowych. Corocznie uzyskuje jedną z najwyższych dynamik wzrostu w gronie zakładów ubezpieczeń majątkowych na polskim rynku. Zawiera nieprzerwanie umowy ubezpieczenia od 1 września 2003 r. Przez 14 lat działalności na rynku finansowym, TUZ TUW stało się zakładem ubezpieczeń cieszącym się uznaniem i zaufaniem klientów. Ubezpieczyciel działa za pośrednictwem 14 oddziałów i przedstawicielstw zlokalizowanych na terenie całego kraju, a umowy na rzecz ubezpieczyciela zawiera już blisko 10 000 osób.