Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Blogerzy więcej

Czy zakładanie nogi na nogę szkodzi zdrowiu?

Warto się zastanowić, dlaczego w ogóle siadamy w taki sposób, jak inne osoby odczytują naszą postawę, a także co sądzą o tym psycholodzy. Otóż specjaliści uważają, iż zakładanie nogi na nogę może być odczytywane jako rodzaj odgrodzenia się od jakiejś osoby lub sytuacji.

Czy zakładanie nogi na nogę szkodzi zdrowiu?
źródło: pexels.com

Jeśli przyjmujemy taka pozycje niezbyt często, okazjonalnie i nie siedzimy tak przez dłuższy czas, to nie wpłynie to negatywnie na nasze zdrowie. Jednak częste i trwałe przyjmowanie takiej pozycji może prowadzić do kilku schorzeń. W wyniku zakładania nogi na nogę, nasze naczynia krwionośne oraz nerwy przechodzące przed dół podkolanowy zostają uciśnięte, przez co dochodzi do zmian w ukrwieniu nóg, a przewodzenie nerwowe jest utrudnione. Przyjmowanie takiej postawy podczas siedzenia nie jest przyczyna powstawania żylaków, ale może sprzyjać pojawieniu się ich u osób, które mają predyspozycje genetyczne lub wcześniejsze uszkodzenia żył. Zakładanie nogi na nogę może przyczyniać się do podwyższenia ciśnienia tętniczego - często lekarze podczas pomiarów ciśnienia proszą o ustawienie stop płasko na podłodze - wykazano, że niektóre pozycje, w tym pozycja nogi na nogę, może mieć wpływ na wyniki badań – w tym wypadku może je zawyżać.

Przyjmowana przez nas często pozycja podczas siedzenia może mieć również negatywny wpływ na nasz kręgosłup - siedzenie w taki sposób powoduje skośne ustawienie miednicy, które wykrzywia kręgosłup. W efekcie może dojść do zaburzeń postawy, a także bólów kręgosłupa.

Istotne jest, aby pamiętać o aktywności fizycznej, zwłaszcza jeżeli prowadzimy siedzący tryb życia, a nasza praca w dużej mierze polega na siedzeniu przy biurku. Warto poświęcić czas na spacer czy rower, aby rozruszać mięśnie i całe ciało.

źródło: www.aktywniepozdrowie.pl

Data:
Tagi: #
Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.