Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Nagroda brytyjskiej edycji TOP GEAR dla rewolucyjnego silnia TwinAir produkcji Fiat Powertrain

Redakcja brytyjskiej edycji popularnego miesięcznika motoryzacyjnego TOP GEAR nagrodziła silnik TwinAir, produkowany przez Fiat Powertrain tytułem

SILNIK ROKU 2010

„Silnik TwinAir, który został nagrodzony, jest dla Fiata produktem przełomowym. Mimo że jest silnikiem o niewielkich rozmiarach, jest połączeniem znaczących technologii, które normalnie stosowane są w silnikach samochodów wyższych segmentów. I nie mówimy tylko o pojedynczym produkcie, ale o całej rodzinie różnej mocy silników,  która będzie  wkrótce dostępna na rynku” – powiedział Pan Emanuele Lorenzin Prezes Zarządu Fiat Powertrain Polska, obierając tę prestiżową nagrodę z rąk redaktora naczelnego polskiego wydania TOP GEAR, Pana Piotra Frankowskiego.

Przypomnijmy, że niedawno Fiat Powertrain zdobył za ten innowacyjny silnik prestiżową międzynarodową nagrodę „TECHNOBEST 2010”. Nagroda została przyznana przez międzynarodowe jury złożone z 15 dziennikarzy reprezentujących kraje, które w sumie obejmują populację liczącą 300 milionów osób: Bułgarię, Cypr, Chorwację, Czechy, Grecję, Węgry, Macedonię, Polskę, Rumunię, Rosję, Serbię, Słowacje, Turcję i Ukrainę.

Nową rodzinę silników TwinAir wyróżnia wyjątkowa kompaktowość oraz technologia najnowszej generacji, które pozwalają wyznaczać nowe standardy w zakresie osiągów, dzięki najniższemu w tej klasie silników poziomowi  szkodliwych emisji i zużycia paliwa, potwierdzając pozycję Grupy Fiat jako lidera w tym sektorze.  TwinAirmoże poszczycić się szczególnie wyrafinowanymi rozwiązaniami technologicznymi, które normalnie zastrzeżone są dla silników wyższej kategorii. Przykładem może być elektrohydrauliczny system sterowania zaworami ssącymi Multiair, instalowany w 100%  silników TwinAir oraz  rozrząd napędzany łańcuchem, który  dzięki temu, że jest bezobsługowy, obniża koszty eksploatacji silnika.  Ponadto,  równoważący wał pośredni zapewnia komfort i minimalny poziom drgań w każdych warunkach pracy silnika. W zależności od wersji (silnik z tradycyjnym układem ssącym, silnik z turbodoładowaniem oraz wersja bi-fuel CNG), TwinAir może osiągać moc od 65 do 105 KM. W szczególności wersje najwyższej kategorii  wyróżniają się  wyjątkowo wysokimi wartościami mocy  oraz  momentu obrotowego, które uzyskiwane są przez silnik o pojemności skokowej zaledwie 900 cm3. Z uwagi na bardzo niewielkie rozmiary, nowy silnik TwinAir  nadaje się do połączenia z silnikiem elektrycznym, tworząc tym samym   hybrydowy zespół napędowy, szczególnie przydatny w ruchu miejskim. Zalety napędu hybrydowego są wyjątkowo cenne dzięki możliwości magazynowania i oddawania energii, która powstaje podczas częstych spowolnień  i hamowań.  Silnik TwinAir w wersji Turbo 85 KM, montowany obecnie w samochodzie Fiat 500, zapewnia temu modelowi światowy rekord poziomu emisji CO2 dla silników benzynowych: 92 g/km w przypadku współpracy ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic i 95 g/km przy współpracy z mechaniczną skrzynią biegów.

Silnik 0,9 TwinAir będzie również montowany w nowej Lancii Ypsilon, której światowa premiera odbędzie się na najbliższym Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie.

Wajcha

Data:

Fiatowiec

Zawsze na straży prawa. Opinie i wywiady z ciekawymi ludźmi. - https://www.mpolska24.pl/blog/zawsze-na-strazy-prawa-opinie-i-wywiady-z-ciekawymi-ludzmi

Fiatowiec: bloger, dziennikarz obywatelski, publicysta współpracujący z "Warszawską Gazetą". Jestem długoletnim pracownikiem FIATA.Pomagam ludziom pracy oraz prowadzę projekty obywatelskie.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.