Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Nowa struktura organizacyjna Chrysler Group LLC po fuzji z Fiatem

Nową strukturę organizacyjną pod kątem koncentracji na markach Chrysler, Jeep i Dodge oraz Mopar ogłosiła utworzona w efekcie aliansu z włoskim FIAT S.p.A firma Chrysler Group LLC, przygotowująca się do rozpoczęcia normalnej działalności.

Nową strukturę organizacyjną pod kątem koncentracji na markach Chrysler, Jeep i Dodge oraz Mopar ogłosiła utworzona w efekcie aliansu z włoskim FIAT S.p.A firma Chrysler Group LLC, przygotowująca się do rozpoczęcia normalnej działalności.
Fiat już z Chryslerem

"Odchudzona" i "spłaszczona" struktura organizacyjna ma przede wszystkim na celu odbudowę wiarygodności firmy oraz zaufania sieci dealerskiej. Wszystkie nominacje w ramach nowej organizacji wchodzą w życie ze skutkiem natychmiastowym.



- Czuję się osobiście uprzywilejowany, stając na czele nowego Chryslera i mogąc pracować z jego zarządem po to, by wznieść tę firmę i jej wspaniałe produkty na należne im wyżyny - mówił Sergio Marchionne, zasiadający od 10 czerwca br. w fotelu dyrektora wykonawczego (CEO) Chrysler Group LLC: - I to do kierownictwa należy odpowiedni przykład.

Nowa organizacja Chrysler Group opiera się na globalnej strukturze markowej, składającej się z poszczególnych działów ukierunkowanych na marki Chrysler, Jeep, Dodge oraz Mopar i obdarzonych pełną odpowiedzialnością za osiągane wyniki finansowe. Zaplanowano wspólne funkcje komercyjne (Commercial), przemysłowe (Industrial) i korporacyjne (Corporate) - wspierające rozwój, produkcję, dystrybucję oraz sprzedaż rynkową produktów.

- Zadaniem struktury kierownictwa nowej firmy jest odbudowa i rozwój czterech ikonicznych marek Chryslera - mówił Marchionne. - Dzięki spłaszczonej organizacji zarządzania o poszerzonym zakresie kompetencji szczeblowej będziemy w stanie przyspieszyć tempo podejmowania decyzji i komunikacji wewnętrznej - w ten sposób przybliżając nie tylko zarząd ale i pracowników Chrysler Group do naszej klienteli.

Swoją bogatą wiedzą w zakresie przekształceń nowej firmy służyć będzie Jim Press na stanowisku wicedyrektora wykonawczego (Deputy CEO) oraz Doradcy Specjalnego – podlegając bezpośrednio Sergio Marchionne. Jim Press pełnił ostatnio obowiązki wiceprzewodniczącego rady dyrektorów oraz prezesa Chrysler LLC.

- Celem nowej organizacji markowej jest odbudowa i rozwój czterech marek dotychczasowej firmy w oparciu o ich historyczną spuściznę. Nowa struktura zamierza do konkurencji zewnętrznej i unikania interakcji produktów przy zachowaniu maksimum optymalizacji branżowej. Zadaniem nowej firmy jest dostosowanie własnej sieci do pozycjonowania gamy markowej tak, by odbudować wiarygodność firmy oraz zaufanie sieci dealerskiej - stwierdził Sergio Marchionne.

Prezesem i CEO ds. marki Chrysler a więc odpowiedzialnym w skali nowej firmy za wyniki finansowe portfolio produktów marki Chrysler zostaje Peter Fong. Ostatnio pełnił on obowiązki dyrektora Mid-Atlantic Business Center.

Prezesem i CEO, ds. marki Jeep, a więc odpowiedzialnym w skali nowej firmy za wyniki finansowe portfolio produktów marki Jeep zostaje Michael Manley. Będzie on również w całej Chrysler Group LLC odpowiedzialny za organizację planowania produktu oraz koordynację planów produkcyjnych (także pod względem wolumenu) dla marek Chrysler, Jeep i Dodge, a także za współpracę z innymi prezesami pod kątem tworzenia operacyjnych planów rozwoju i organizacji wytwarzania produktu. Manley pełnił ostatnio obowiązki wiceprezesa ds. sprzedaży światowej i globalnego planowania produktu.

- Prezesem i CEO ds. marki Dodge – a więc odpowiedzialnym w skali nowej firmy za wyniki finansowe portfolio produktów marki Dodge zostaje Michael Accavitti. Będzie on również w całej Chrysler Group LLC odpowiedzialny za organizację marketingu oraz koordynację światowych strategii marketingowych, wizerunek marki oraz działalność reklamową dla marek Chrysler, Jeep i Dodge. M. Accavitti pełnił ostatnio obowiązki dyrektora ds. marketingu marki Dodge.

Prezesem i CEO ds. Mopar Service oraz Parts and Customer Services (pionu części zamiennych, akcesoriów i usług w tej dziedzinie), a więc odpowiedzialnym w skali nowej firmy za wyniki finansowe portfolio produktów marki Mopar oraz operacji Parts & Service i obsługi klienta Chrysler’s Customer Service zostaje Pietro Gorlier. Będzie on współodpowiedzialny za efekty działów marek samochodowych pod względem rozwoju sprzedaży części zamiennych, akcesoriów i związanych z tym usług oraz organizacji zintegrowanego wsparcia klasy światowej dla klienta. Gorlier przechodzi do Chrysler Group z Fiat Automobiles i CNH, gdzie ostatnio pełnił obowiązki szefa organizacji i sieci sprzedaży.

Obsada tych i wielu innych stanowisk oznacza niezwłoczne rozpoczęcie procesu restrukturyzacji odpowiednich komórek organizacyjnych Chrysler Group LLC.

- Rozpoczynając proces przebudowy Chryslera aby zająć nowe miejsce w amerykańskim oraz globalnym przemyśle motoryzacyjnym chciałbym skorzystać z tej okazji i podziękować wszystkim pracownikom naszej firmy za ich ogromny wkład we wspólną sprawę. Tym bardziej zasługują oni na uznanie, iż niedawna przeszłość nie rozpieszczała zbytnio Chryslera - zauważył Sergio Marchionne.

Zgodnie z postanowieniami amerykańskiego sądu upadłościowego w Nowym Jorku oraz odpowiednimi przepisami prawnymi i antymonopolistycznymi, przedsiębiorstwo występujące dotąd pod nazwą Chrysler LLC dokonało 10 czerwca br. formalnej sprzedaży wszystkich zasadniczych aktywów - bez pewnych długów i zobowiązań - nowej firmie, która działać będzie jako Chrysler Group LLC.

Obok Sergio Marchionne, pełniącego równocześnie obowiązki CEO FIAT S.p.A., nowy Chrysler zarządzany będzie przez dziewięcioosobową Radę Dyrektorów: trzy osoby mianowane przez FIATa, cztery osoby desygnowane przez rząd USA i jedna przez rząd Kanady oraz jedna osoba delegowana przez fundusz ochrony zdrowia UAW. Przewodniczącym Rady Dyrektorów niemal na pewno zostanie C. Robert Kidder, a nazwiska jej członków zostaną podane do wiadomości publicznej w miarę ich zatwierdzania.

Firma Chrysler Group LLC jako efekt strategicznego aliansu z włoską FIAT Group - jest producentem pojazdów marek Chrysler, Jeep i Dodge oraz części zamiennych i akcesoriów pod marką Mopar. Dysponując zasobami i technologiami oraz światową siecią dystrybucji pozwalającymi skutecznie konkurować w wymiarze globalnym, alians ten opiera się na tradycjach innowacji od czasów Waltera P. Chryslera w roku 1925 - w parze ze współczesnymi technologiami oraz doświadczeniami firmy FIAT.

Gama produktów Chrysler Group LLC z siedzibą w Auburn Hills (stan Michigan) obejmuje tak znane na świecie samochody i pojazdy jak Chrysler Town & Country, Jeep Wrangler i Dodge Ram. Udziałem firmy FIAT jest udostępnienie rozwiązań technologicznych klasy światowej oraz platform i zespołów napędowych dla samochodów segmentu sub-kompaktowego i kompaktowego. Dla Chrysler Group LLC oznacza to możliwość oferowania poszerzonej gamy produktów obejmującej m.in. pojazdy coraz bardziej przyjazne środowisku naturalnemu człowieka.

Zamieści Wajcha

Data:
Kategoria: Polska

Fiatowiec

Zawsze na straży prawa. Opinie i wywiady z ciekawymi ludźmi. - https://www.mpolska24.pl/blog/zawsze-na-strazy-prawa-opinie-i-wywiady-z-ciekawymi-ludzmi

Fiatowiec: bloger, dziennikarz obywatelski, publicysta współpracujący z "Warszawską Gazetą". Jestem długoletnim pracownikiem FIATA.Pomagam ludziom pracy oraz prowadzę projekty obywatelskie.

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.