Zarzut o rzekomym ataku na niezawisłość jest mocno chybiony. Sędzia musi kierować się prawem i być niezawisły w orzekaniu. Musi też mieć nieskazitelną opinię. A jak oceniano wiele odstępstw od tych zasad do tej pory przez wewnętrzne gremium sędziowskie- wiemy doskonale. Słusznie Komisja Wenecka zwracała uwagę, że zaklinczowanie się w gremiach decydenckich w gronie sędziów prowadzić może do negatywnych zjawisk związanych z korporacjami: tworzenia klik, korupcji itp.· Żaden rząd nie trwa wiecznie. Zatem owe dopuszczenie do udziału w nominacjach oraz konsekwentny wymóg „nieskazitelności” luminarzy prawa w Komisji Dyscyplinarnej będzie moim zdaniem działać ożywczo na sądownictwo. Ba, zwiększy demokrację –wbrew krzykom opozycji. Bo świadomość, że rządy są zmienne, politycy także- sędziowie bardziej będą czytali literę i wsłuchiwali się w ducha prawa. Bo to zapewni im zawsze pełne bezpieczeństwo. I tak rozumianą niezawisłość w orzekaniu wzmocni. Tego oczekują Polacy. Żeby –bez względu na status majątkowy czy funkcyjny- o ich życiu decydowało dobrze rozumiane prawo.
Nie dziwię się larum grupy funkcyjnych sędziów. Dziwie się, że tak gromko tego porządku broni opozycja. Bo to mogłoby znaczyć, ze ta stara „niezawisłość” sędziów była jakby bardziej niezawisła na ich rzecz.
Co w zamian opłaty drogowej?
„Sieć dróg lokalnych w Polsce jest dość słabo rozwinięta, w dodatku charakteryzuje się niską jakością nawierzchni, co negatywnie wyróżnia Polskę na tle innych państw Unii Europejskiej. Drogi powiatowe mają ponad 127 tys. km długości, a gminne 237 tys. km, co stanowi 88 proc. wszystkich dróg publicznych (łącznie 412 tys. km). Kiepski stan infrastruktury drogowej jest istotną barierą rozwoju poszczególnych regionów - hamuje ich aktywność gospodarczą, obniża atrakcyjność inwestycyjną oraz konkurencyjność. Negatywnie wpływa również na poziom bezpieczeństwa użytkowników dróg. Według policyjnych statystyk, co roku trzy czwarte wypadków ma miejsce właśnie na drogach lokalnych.” Raport NIK
Od 2004 roku, czyli od głębokiej reformy samorządowej upłynęło wiele lat. W ślad za decentralizacją zadań – nie „poszły” za nimi z budżetu centralnego do samorządów środku zapewniające zdolność ich rzetelnego wykonania. Co i rusz słyszymy, że samorządowcom brakuje pieniędzy na przedszkola, szkoły, szpitale, I oczywiście na drogi.
Obserwatorom zmian w stanie polskich dróg właściwy obraz zaburza widok (z hukiem otwieranych) nowych odcinków autostrad czy dróg ekspresowych. Często wpieranych przez płynące wartkim strumieniem pieniądze z dotacji unijnych.
Mimo, że wiele dotacji UE jest bezzwrotna- koszty obsługi rozliczeń i prefinansowania z środków własnych -ponosi KFD z środków własnych. I nie są to małe pieniądze.
Polecam przeczytanie choćby z kilku zalinkowanych artykułów, bądź raportów. Bo wtedy można właściwie ocenić argumenty przemawiające za utworzeniem extra funduszu na drogi powiatowe Bez dodatkowych pieniędzy stan dróg gminnych nie miałby szans na szybką i radykalną poprawę. Jak ważne są drogi lokalne świadczą statystyki: · W wypadkach drogowych zmarło 1548 kierujących (w tym 869 pojazdami osobowymi).... Na drogach lokalnych wskaźnik wyniósł 81%..Żarty z poprawy bezpieczeństwa z powodu zwiększenia szansy na ulepszenie tych dróg są nietrafione.
Jestem przeciwna podnoszeniu podatków. Są jednak cele i sytuacje, w których jestem skłonna poprzeć dodatkowe daniny. Pod warunkiem, ze ta danina jest celowa i wykorzystana dokładnie zgodnie, z celem.
Daję rządowi szansę na udowodnienie, że mnie w tych oczekiwaniach nie zawiedzie.
Oczekuję jednak, że rząd Beaty Szydło wykona w niedługiej przyszłości obietnicę podniesienia kwoty wolnej od podatku. Do poziomu realnie podnoszącego standard życia wielu Polaków.
P.S. Ostatnio musiałam zrezygnować z większej aktywności blogerskiej. Mam nadzieje powrócić bardziej regularnie od jesieni. Mam więcej czasu na krótkie wejścia na TT., Ale wrócę tam, gdzie moje „spojrzenie od kuchni” się zaczęło … Najbliższe dwa tygodnie spędzę jak zwykle od wielu lat – z moimi ukochanymi wnukami. W spokoju mazurskich lasów i jezior. I tego spokoju moich czytelnikom także życzę z całego serca.
http://tvn24bis.pl/surowce,78/to-byl-dobry-rok-dla-kierowcow-jakie-ceny-paliw-w-2015,502475.html
http://tvn24bis.pl/surowce,78/podatki-paliwo-marza-sprawdz-za-co-placisz-tankujac-samochod,504967.html
http://wyborcza.pl/7,75248,21466308,pusta-kasa-krajowego-funduszu-drogowego-na-budowe-trasy-s12.html
http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/447682,ceny-paliwa-2014-roku-zobacz-ile-bedzie-kosztowac-benzyna-i-olej-napedowy.html
https://www.pzmtravel.com.pl/informacja-o-oplatach-drogowych.html
http://businessinsider.com.pl/wiadomosci/oplata-drogowa-projekt-ustawy-trafil-do-sejmu/gbb54d5
file:///C:/Users/User/Downloads/Orlowski_Drogi_3_2010%20(2).pdf
http://autostrady.elamed.pl/material[34086]
https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-drogach-lokalnych.html
http://forsal.pl/artykuly/702992,plaga-upadlosci-wsrod-wykonawcow-autostrad-to-wina-gddkia.htm
https://pl.wikipedia.org/wiki/Krajowy_Fundusz_Drogowy
http://bezpieczenstwo.pord.pl/zobacz/dla-kierowcow-statystyki/0/lista.html