Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ustawiło przetarg pod firmę Tomasza Lisa? Szokujące kulisy wartego pół miliona złotych zlecenia
Jak to się robi w Polsce.
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju przeprowadziło w 2015 r. wart pół miliona złotych przetarg tak, aby wygrała go firma należąca do znanego dziennikarza Tomasza Lisa – ustalili dziennikarze „Gazety Finansowej”.
- Nie dość, że specyfikacja zamówienia wskazywała na media, których był właścicielem, to wyznaczono zaledwie tydzień na złożenie ofert. W tej sytuacji jedynym rywalem spółki Lisa była firma sprzedająca reklamy w kierowanym przez niego tygodniku „Newsweek” – czytamy w „GF”.
„Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i publikacja co najmniej 300 Komunikatów w istniejącym na rynku Internetowym Serwisie Informacyjnym, o tematyce naukowo-biznesowej, ściśle powiązanym z działającym minimum 2 lata Portalem Internetowym o charakterze opiniotwórczym” – brzmi treść ogłoszenia – tak jakby opisywał portal Lisa.
Łączna wysokość zamówień NCBR dla INNPoland Tomasza Lisa wyniosła ponad 813 tys. zł.
Gazeta Finansowa