Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Autorzy więcej

Warszawskie metro dostanie dofinansowanie z UE na rozbudowę

Blisko 1,9 mld zł dostanie Warszawa z Unii Europejskiej na rozbudowę metra. Pieniądze przeznaczone zostaną na budowę trzech kolejnych stacji na zachód i trzech na północny wschód. Część funduszy pójdzie także na zakup 13 nowych pociągów, rozbudowę infrastruktury i projektowanie kolejnych odcinków. Po zakończeniu prac dojazd z najdalszych stacji do centrum zajmie kilkanaście minut.

Warszawskie metro dostanie dofinansowanie z UE na rozbudowę
źródło: flickr

Stołeczny Ratusz poinformował o zatwierdzeniu przez Komisję Europejską wkładu finansowego na rzecz projektu "Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru – etap II". Warszawie przyznano dofinansowanie w kwocie 432 250 581, 06 euro, czyli ok. 1,9 mld zł.

- Te pieniądze pójdą na rozbudowę II linii metra o trzy stacje w kierunku zachodnim, trzy stacje w kierunku północno-wschodnim, a także na rozbudowę infrastruktury na Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty oraz zakup 13 fabrycznie nowych pociągów do obsługi obydwu linii stołecznego metra. Dofinansowanie pozwoli także na pokrycie kosztów prac projektowych kolejnych stacji II linii metra – wylicza Bartosz Milczarczyk, rzecznik stołecznego Ratusza.

Budowa tych sześciu stacji już się rozpoczęła – prace nad odcinkiem zachodnim II linii ruszyły pod koniec 2016 r., zaś budowa odcinka na Targówek rozpoczęła się w długi weekend majowy 2016 r.. Odcinek zachodni kosztować ma 1 mld 480 mln zł brutto, a ten drugi 1 mld 67 mln zł brutto. Od momentu zawarcia umowy wykonawcy mają 38 miesięcy na realizację inwestycji.

W kierunku wschodnim powstanie ok. 3,12 km trasy. Na Pradze techniczna część podziemnej budowli, za stacją Dworzec Wileński, kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada i to stąd pociągi metra pojadą dalej na Targówek. Natomiast w kierunku zachodnim, z ronda Daszyńskiego, wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei.

Metro to dla mieszkańców stolicy najszybszy środek komunikacji. Pierwszą linią, która w całości działa od października 2008 r., jeździ dziennie ok. pół miliona pasażerów. Składy II linii podziemnej kolejki rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i dziś przewożą ok. 100 tys. pasażerów dziennie.

Obydwie nitki spotykają się na stacji przesiadkowej Świętokrzyska. Po rozbudowie II linii w kierunku Targówka i Bemowa, metro będzie najszybszym połączeniem tych dzielnic z centrum miasta, a po przesiadce na stacji Świętokrzyska – z południową i północną częścią lewobrzeżnej Warszawy. Dojazd ze stacji Trocka na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 14 minut, z Księcia Janusza - ok. 12 minut.

źródło: onet.pl

Data:
Kategoria: Polska Lokalna
Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.
Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.