Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Polska Lokalna więcej

Hybrydy na torach

Hybrydy na torach
źródło: fot. pixabay.com

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego wkrótce ogłosi przetarg na zakup dwunapędowego taboru kolejowego. Zamówienie obejmie najpierw dwa pojazdy, a docelowo może aż 12 sztuk.

Przetarg obejmuje zakup dwóch pojazdów dwunapędowych wyposażonych w 150 miejsc siedzących. Wartość podstawowego zamówienia to 40 mln zł. Województwo zaznaczyło jednak w przetargu możliwość rozszerzenia zamówienia o kolejnych 10 hybryd. Wówczas koszt zakupu wyniesie łącznie 250 mln zł. Pomorze Zachodnie jest pierwszym regionem w kraju, który tak mocno postawił na pojazdy hybrydowe i jest już na etapie przygotowania zamówienia.

- Kontynuujemy modernizację taboru, którym obsługujemy połączenia regionalne. Już teraz jesteśmy regionem z najnowocześniejszymi pociągami w kraju. Chcemy otworzyć nowe możliwości kreowania wygodnych połączeń dla mieszkańców Pomorza Zachodniego – podkreśla marszałek Olgierd Geblewicz.

W listopadzie 2019 r. odbył się dialog techniczny związany z postępowaniem. Konsultacje z potencjalnie zainteresowanymi wykonawcami pomogły opracować odpowiednią dokumentację przetargową. Wzięli w nim udział następujący producenci: Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, Stadler Polska sp. z o.o., Newag SA, Alstom Konstal SA.

  Województwo zamierza ogłosić przetarg w pierwszym kwartale 2020 r. Planowany termin realizacji całego zamówienia to lata 2020 – 2022.

Nowy tabor pozwoli na stworzenie optymalnej oferty np. w relacji Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin, w relacji łączącej dwa największe miasta Pomorza Zachodniego z wykorzystaniem niezelektryfikowanego odcinka Kołobrzeg – Goleniów. Ponadto nowe pociągi zapewnią obsługę zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek.

Zaletą pojazdów dwunapędowych jest fakt, iż bez względu na wyposażenie infrastruktury kolejowej, na całej trasie przebiegu napędzane są one silnikami elektrycznymi. Silniki spalinowe napędzają jedynie prądnice, które zasilają silniki elektryczne podczas jazdy odcinkiem niezelektryfikowanym. Takie rozwiązanie zapewnia znacznie wyższą trwałość i żywotność silników spalinowych, które pracują bez przeciążeń charakterystycznych dla klasycznych pojazdów spalinowych. Efektem tego rozwiązania jest znacznie mniejsze zużycie paliwa oraz mniejsze zużycie samych silników spalinowych.

Hybrydy mają również lepsze osiągi. Pociągi obsługiwane pojazdami spalinowymi rozpędzają się znacznie dłużej niż pociągi elektryczne, a ponadto osiągają niższe prędkości maksymalne.

zródło/wzp.pl

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.

mBlogi więcej

  • Avatar

    Dobro ludu najwyższym prawem? - Interwencja Fundacji LEX NOSTRA

  • Avatar

    Obyś żył w ciekawych czasach -Tarcza pijarowa

    Rozpasała nas nuda i codzienność, szukaliśmy problemów tam, gdzie ich nigdy nie było, a koniec końców okazało się, że dla wszystkich najistotniejsze są własne cztery litery i nic więcej. W jednej chwili wszystkie problemy pierwszego

  • Avatar

    Parade amid pandemic - apocalyptic realities in Russia

    Over the past 24 hours, from March 31 to April 1, Russia officially reported 440 new coronavirus cases (although few still believe the official data released there), which brings the total count to 2,777 with 24 deaths. Meanwhil, preparations are

  • Avatar

    Stary Świat w komie, strach w koronie...

    Jeszcze nie wiemy, czy jak twierdzą wyznawcy teorii spiskowych, pandemia koronawirusa jest operacją specjalną chłopaków zainteresowanych w urządzeniu naszego świata na nowo, czy też jest to wypadek przy pracy, który dobrze pasuje do

  • Avatar

    Konstytucja to świstek papieru?

    Kaczyński wali pałką w klatkę z małpami, a one w rytm jego uderzeń skaczą i wyją.

  • Avatar

    Jak walczyć że skutkami koronawirusa?

    Koronawirus epidemii, która demoluje nasze życie, ale może jest nadzieja? Może środki zapobiegawcze mogą być mniej dokuczliwe?

  • Avatar

    Państwo pandemiczne

    W państwie terapeutycznym, którego początek w USA wiąże się z medykalizacją narodzin w postaci motywowanego względami higienicznymi obrzezania męskich noworodków...

  • Avatar

    Koniec epidemii, koniec znanego świata, koniec UE?

    „Podstawa moralna eugeniki jest jednak inna: niemowlę, za które jesteśmy przede wszystkim i bezpośrednio odpowiedzialni jeszcze się nie poczęło. Oznacza to, że wiemy (lub być może będziemy wiedzieć) wystarczająco dużo na temat

  • Avatar

    “Italian Holiday” for Russian military intelligence

  • Avatar

    Koronawirus i Wojna Obronna 2020...

    W Kalifornii oficjalnie nie pracujemy do końca kwietnia, a później jak wiecie jest 1 maja, święto pracy (którą część z nas straci), a dalej to już pachnie wakacjami… Słowem żyć (zapożyczyć się na koszt przyszłych pokoleń), nie

  • Avatar

    3 Maximum Important Google Ad Words Errors You’re Possibly Committing

    “P.C isn't always clean,” says digital marketing wizard Neil Patel. And we couldn’t agree extra. Every different day we meet customers who’ve been strolling pay-in step with-click on (percent) search or show campaigns on their private,

  • Avatar

    10 Easy Techniques To Improve Your Google Ad Words Ordinary Overall Performance

    You’ll be amazed to recognize how many agencies preserve wasting cash on underperforming ad words campaigns whilst they're able to accomplish that lots better.

  • Avatar

    Google Panda Healing Guide: Diagnosing And Getting Better From Panda Penalty

    The site visitors has been down for the second one straight away month, and you’ve failed to figure out what has brought on the big dip in website visits.

Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.