Gry komputerowe mnożą miliony
Miłośnicy gier komputerowych nabijają kieszenie ich producentów. Zdaniem analityków rok 2020 roku przyniesie kolejny wzrost przychodu branży gier.
Najwięcej wydano na gry mobilne (64,4 mld dolarów), później pecety (29,6 mld dolarów), gry na konsole (15,4 mld dolarów), a także filmy i streamy związane z grami (6,5 mld dolarów) oraz gry VR i AR (6,3 mld dolarów).
Jak wylicza Super Data w minionym roku wzrosło zainteresowanie branżą gier wideo. To skok aż o 4%, przy czym przychód wyniósł 120,1 mld dolarów. To bezwzględnie ogromny progres. Warto dodać, że aż 80 proc. tej kwoty należy do tytułów Free to Play.
W 2019 roku wzrost przychodu w tym segmencie wyniósł aż 6% . Wielu graczy coraz bardziej pociąga technologia VR. Robotę robi tu sprzęt, który działa autonomicznie. W 2019 roku pojawił się wzrost przychodu w tym segmencie aż o 26%, dzięki czemu wynosił 5,9 miliarda dolarów.
źródło:komputerswiat.pl