Nowa epoka Kolei Mazowieckich
Już niebawem 12 nowoczesnych pociągów typu FLIRT wyjedzie na mazowieckie tory. Koleje Mazowieckie oraz Stadler Polska Sp. z o.o. podpisały już umowę wykonawczą. Wartość zamówienia to prawie 405 mln zł.
Pociągi będą kursować na trasie Sochaczew-Warszawa-Celestynów. – Ta umowa to kolejny krok w stronę rozwoju Kolei Mazowieckich, największego przewoźnika kolejowego na Mazowszu. Nowe pociągi to przede wszystkim nowe możliwości przewozowe, a tym samym wzrost bezpieczeństwa i komfortu pasażerów. To właśnie z myślą o nich stale unowocześniamy tabor. Inwestujemy w nowoczesne, klimatyzowane i przestrzenne pociągi, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych czy rodziców z małymi dziećmi. Zdajemy sobie sprawę jak ważna i niezwykle potrzebna jest komunikacja publiczna na wysokim poziomie i robimy wszystko, by spełniać oczekiwania naszych mieszkańców – mówi Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego.
Podpisana umowa dotyczy nie tylko zakupu pojazdów, ale obejmuje też świadczenie usług serwisowych, pakiet naprawczy oraz szkolenie pracowników. Jak informują urzędnicy Koleje Mazowieckie, w ramach przewidzianego prawa opcji, będą miały również możliwość zlecenia wykonania do dwóch napraw w poziomie utrzymania P4 każdego z dostarczonych pojazdów.
– Konsekwentnie realizujemy największy kontrakt na zakup ezt w historii polskiej kolei. Razem z dzisiejszą, podpisaliśmy już dwie umowy łącznie na 18 pojazdów. Pierwsze pojazdy są już budowane w fabryce Stadler Polska w Siedlcach i zgodnie z umową wyjadą na trasę do Działdowa pod koniec roku. 12 ezt z dzisiejszego zamówienia będzie wozić pasażerów na trasie Sochaczew – Warszawa – Celestynów – mówi Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.
Pierwsze zamówione pojazdy wyjadą na tory w drugim kwartale 2020 r. Pozostałe będą odbierane sukcesywnie aż do końca 2021 r. Pociągi zamówione przez Koleje Mazowieckie to elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT najnowszej generacji – nowoczesne, lekkie, energooszczędne pojazdy z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Będą jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi będą osiągały prędkość 160 km/h. Będą również wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzny monitoring, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED.
źródło\mazovia.pl