Matka czy Macocha?
Lubuskie ruszyło na podbój hiszpańskiego rynku. W składzie delegacji zabrakło jednak przedsiębiorców z Gorzowa. Wizyta ma trwać do 20 kwietnia, kosztowała ponad 200 tys. zł. i będzie połączona z udziałem w międzynarodowych targach ALIMENTARIA 2018 i Hostelco w Barcelonie.
Do Hiszpanii pojechało 10 biznesmenów i 4 przedstawicieli samorządu województwa. Wśród delegacji jest wiele kobiet. - W misji biorą udział również firmy produkcyjne, specjalizujące się w produkcji mebli hotelowych, klimatyzacji oraz wyrobów drewnianych. Jest także przedstawiciel firmy IT, twórca portalu wymiany handlowej artykułów rolniczych – informuje Urząd Marszałkowski. Większość przedsiębiorców pochodzi z Zielonej Góry, są także inwestorzy ze Skwierzyny, Nowej Soli, Radwanowa oraz Krosna Odrzańskiego. W składzie misji nie ma jednak nikogo z północnej stolicy województwa.
- Lubuski samorząd wspiera zdrowie i jakość życia jako inteligentną specjalizację regionu, dlatego właśnie przyjechaliśmy głównie na targi spożywcze do Barcelony. (…) Współpracujemy z 12 regionami na świecie. Przyszedł czas na pozyskanie nowego, cennego partnera jakim jest Hiszpania i region Murcji. Bo współpraca już istnieje, należy ją tylko sformalizować – mówiła dzisiaj marszałek Elżbieta Anna Polak.
Promocja gospodarcza regionu ma trwać pięć dni, które będą kosztowały 227 500 zł. Fundusze pochodzą częściowo z Regionalnego Programu Operacyjnego - Lubuskie 2020, a misja organizowana jest w ramach projektu ”Promocja gospodarcza województwa lubuskiego poprzez organizację i udział w zagranicznych targach i misjach gospodarczych”.