Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Gospodarka więcej

Lista skarg pasażerów

Lista skarg pasażerów
źródło: wikipedia

W ubiegłym roku do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęło 1151 skarg od pasażerów. Dotyczyły brak głównie higieny i komfortu oraz niewystarczającą jakość obsługi.

22 proc. korespondencji kierowanej przez pasażerów dotyczyła m.in. niedziałającej klimatyzacji lub ogrzewania w pociągach, nieczynnych lub brudnych toalet, a także niewłaściwego zachowania drużyn konduktorskich czy pracowników kas biletowych.

W 17 proc. zgłoszeń pasażerowie mieli roszczenia finansowe. Skargi takie dotyczyły głównie decyzji reklamacyjnych w przypadkach odmów wypłaty odszkodowań za opóźnienia pociągów czy nieuwzględnienia odwołań od wezwań do zapłaty wystawionych przez kontrolerów. Na niesatysfakcjonujący rozkład jazdy poskarżyło się 19 proc. podróżnych. W zgłoszeniach tych znalazły się uwagi dotyczące niedogodnych czasowo połączeń kolejowych, braku skomunikowania z innymi pociągami czy likwidacji kursów.

Zbyt długie kolejki do kas, za mało czynnych okienek czy niewłaściwe godziny otwarcia były tematem 13 proc. skarg - wynika z danych UTK. W tej kategorii coraz więcej zastrzeżeń dotyczyło działania internetowych systemów sprzedaży i aplikacji mobilnych. W zgłoszeniach dotyczących informacji pasażerskiej i oznakowania pociągów (14 proc.) podróżni opisywali przypadki nieprawidłowości czy rozbieżności między informacjami podawanymi przez megafony, a wyświetlanymi na tablicach. Dostrzeżono również błędy lub nieaktualne treści na tablicach kierunkowych pociągów.

Niezadowoleni pasażerowie najczęściej wysyłali skargi mailem (819 zgłoszeń). Popularną formą przesyłania skarg był również formularz kontaktowy na stronie internetowej – 140 zgłoszeń. Pocztą tradycyjną dotarło do Urzędu 68 skarg, za pośrednictwem e-PUAP – 6, a jedna osoba wniosła skargę osobiście.

W Urzędzie Transportu Kolejowego pod numerem 22 460 40 80 dyżurują pracownicy, którzy informują pasażerów o przysługujących im prawach. W ubiegłym roku udzielono 1063 porad, z czego 117 zakończyło się złożeniem skargi na przedsiębiorstwa kolejowe.

źródło: utk.gov.pl

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.

mBlogi więcej

  • Avatar

    Księga Rodzaju 36,6-11

  • Avatar

    Po Marszu!..

    Marsz Niepodległości znów stał się dla opozycji i dla "zagranicy" orężem walki o władzę...

  • Avatar

    Księga Rodzaju 36,1-5

  • Avatar

    Księga Rodzaju 35,25-29

  • Avatar

    Marsz Niepodległości: Stwórzmy fundusz na mandaty za race

    Polska Policja już wystawiła pierwszy mandat za odpalenie racy na jubileuszowym Marszu Niepodległości z okazji 100 rocznicy odzyskania niepodległości. Tym samym, za który wylewnie dziękowały najwyższe władze RP. Mam propozycję stwórzmy

  • Avatar

    Kapitalistyczne świnie i Wielki Marsz

    Istnieje system idei, które budują obraz tego, co widzimy dookoła. Nazywamy to rzeczywistością. wokół ideowego szkieletu rozciągamy też mglisty zarys kształtów, do ich budowy używamy

  • Avatar

    Księga Rodzaju 35,22-24

  • Avatar

    Co gra „trębacz z Samarkandy”?

  • Avatar

    Krótko o Marszu Ćwierci Miliona Wolnych Polaków

    Trudno nie wyrazić podziwu na narodu polskiego, dla zwykłych ludzi. To czego oni dokonują jest czymś niesamowitym. Chodzi nie tylko o ten spontaniczny Marsz ćwierci miliona Polaków ale o mnóstwo inicjatyw lokalnych i indywidualnych. Zwykli

  • Avatar

    Księga Rodzaju 35,19-21

  • Avatar

    Z WYŻYN DOKTORSKICH DO SUTEREN PUBLICYSTYCZNYCH

    ŻYDOWSKA BANDERÓWKA W 100 - LECIE ODZYSKANIA PRZEZ POLSKĘ NIEPODLEGŁOŚCI `

  • Avatar

    Hymn Polski

    ZAŁĄCZNIK Nr 4 Hymn państwowy Rzeczypospolitej Polskiej "Mazurek Dąbrowskiego" Słowa: Józef Wybicki, 1797 r.

  • Avatar

    Księga Rodzaju 35,16-18

Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.