Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Państwa oczekiwania. Podczas korzystania z serwisu pliki te są zapisywane w pamięci urządzenia. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej o plikach cookies możesz przeczytać tutaj.

Gospodarka więcej

Lista skarg pasażerów

Lista skarg pasażerów
źródło: wikipedia

W ubiegłym roku do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęło 1151 skarg od pasażerów. Dotyczyły brak głównie higieny i komfortu oraz niewystarczającą jakość obsługi.

22 proc. korespondencji kierowanej przez pasażerów dotyczyła m.in. niedziałającej klimatyzacji lub ogrzewania w pociągach, nieczynnych lub brudnych toalet, a także niewłaściwego zachowania drużyn konduktorskich czy pracowników kas biletowych.

W 17 proc. zgłoszeń pasażerowie mieli roszczenia finansowe. Skargi takie dotyczyły głównie decyzji reklamacyjnych w przypadkach odmów wypłaty odszkodowań za opóźnienia pociągów czy nieuwzględnienia odwołań od wezwań do zapłaty wystawionych przez kontrolerów. Na niesatysfakcjonujący rozkład jazdy poskarżyło się 19 proc. podróżnych. W zgłoszeniach tych znalazły się uwagi dotyczące niedogodnych czasowo połączeń kolejowych, braku skomunikowania z innymi pociągami czy likwidacji kursów.

Zbyt długie kolejki do kas, za mało czynnych okienek czy niewłaściwe godziny otwarcia były tematem 13 proc. skarg - wynika z danych UTK. W tej kategorii coraz więcej zastrzeżeń dotyczyło działania internetowych systemów sprzedaży i aplikacji mobilnych. W zgłoszeniach dotyczących informacji pasażerskiej i oznakowania pociągów (14 proc.) podróżni opisywali przypadki nieprawidłowości czy rozbieżności między informacjami podawanymi przez megafony, a wyświetlanymi na tablicach. Dostrzeżono również błędy lub nieaktualne treści na tablicach kierunkowych pociągów.

Niezadowoleni pasażerowie najczęściej wysyłali skargi mailem (819 zgłoszeń). Popularną formą przesyłania skarg był również formularz kontaktowy na stronie internetowej – 140 zgłoszeń. Pocztą tradycyjną dotarło do Urzędu 68 skarg, za pośrednictwem e-PUAP – 6, a jedna osoba wniosła skargę osobiście.

W Urzędzie Transportu Kolejowego pod numerem 22 460 40 80 dyżurują pracownicy, którzy informują pasażerów o przysługujących im prawach. W ubiegłym roku udzielono 1063 porad, z czego 117 zakończyło się złożeniem skargi na przedsiębiorstwa kolejowe.

źródło: utk.gov.pl

Komentarze 0 skomentuj »
Musisz być zalogowany, aby publikować komentarze.

mBlogi więcej

  • Avatar

    Księga Rodzaju 12,17-20

  • Avatar

    Kogo zobaczymy na listach PO wśród kandydatów PE?

  • Avatar

    Księga Rodzaju 12,14-16

  • Avatar

    Najważniejsze wydarzenia minionych tygodni - Maj 2018

    Połowa maja już za nami. W artykule analizujemy najważniejsze wydarzenia ze świata, które miały miejsce na przestrzeni ostatnich tygodni.

  • Avatar

    Kukiza żałobny rapsod

    Dwa dni temu pojawił się sondaż, w którym to PiS dostał 36 procent, PO 22 proc. na trzecim miejscu SLD (6 proc.) i Kukiz'15 (5 proc.). Poza Sejmem znalazłyby się Nowoczesna (4 proc.), PSL (4 proc.), Partia Wolność (2 proc.) i Partia Razem

  • Avatar

    Księga Rodzaju 12,10-13

  • Avatar

    Kazachstan - kto po Nazarbajewie?

  • Avatar

    Biedny kraj biednych ludzi

    Po "nawiedzeniu" przez Lecha Wałęsę w sejmie protestujących nie powinni oni mieć chyba już żadnych złudzeń jak niezwykle cynicznie i instrumentalnie totalna opozycja wykorzystuje ich obecność w sejmie i ich protest do własnych

  • Avatar

    Genewa: liczy się krowa, a nie Wilhelm Tell

  • Avatar

    Księga Rodzaju 12,6-9

  • Avatar

    OPOZYCJA CHCE PRZEMOCY

    Lewica i liberałowie niczym w orwelowskim déjà vu z uporem tępych sierżantów bezpieki powtarzają jak mantrę frazesy o demokracji, wolności, tolerancji, a równocześnie w praktyce promują przemoc, agresję i nieustannie prowokują licząc,

  • Avatar

    Księga Rodzaju 12,1-5

  • Avatar

    Unio! Montenegro ante portas!

Dziękujemy za wizytę.

Cieszymy się, że odwiedziłeś naszą stronę. Polub nas na Facebooku lub obserwuj na Twitterze.