Estetyczna patologia i Gorzów Great Again
Znany prezenter i satyryk Szymon Majewski pokazuje na swoim Facebooku gadżety z Gorzowa, „Wielka Pajęczyca” króluje w jednym z odcinków Make Poland Great Again, a w reklamie Plusa promującej duży zasięg Internetu LTE ktoś przesunął Gorzów.
Większość polskich miast coraz chętniej wykorzystuje nowe technologie do działań promocyjnych. Wprawdzie zazwyczaj do promowania własnych uroków pokazuje się miejsca warte zwrócenia uwagi – w sensie pozytywnym. Jednak jak mówią Amerykanie, nie ważne jak - dobrze, czy źle, ważne żeby mówili, a Polska wygląda jak wygląda. W kolejnym odcinku satyrycznego programu Make Poland Great Again prezenterzy z dystansem komentują wizualną rzeczywistość polskich miast. Skoro Warszawa ma swój Pałac Kultury, to Gorzów może mieć swojego pająka – budowlę nagrodzoną m.in. w konkursach takich jak Makabryła. - Nie można zwalać na targowice tego, że jakiś architekt z Gorzowa w 2007 nie mógł się powstrzymać przed budowaniem takiego budynku, który wygląda jak połączenie odysei kosmicznej z kiełbasą podwawelską – podsumowują blogerzy z Make Poland Great Again gorzowski cud estetyczny, od lat budzący wiele kontrowersji. Nie wstydźmy się własnych słabości.
To nie jedyne medialne lokowanie miasta w ostatnim czasie. W ogólnopolskiej reklamie sieci komórkowej Plus z udziałem Szymona Majewskiego prezenter stwierdza ze zdziwieniem, że ktoś przesunął Gorzów, a po kilku dniach chwali się na swoim facebookowym profilu gadżetami z miasta. - Po tym jak wystąpiłem wraz z Gorzowem Wielkopolskim w reklamie Plusa, dużo ciepłych słów przypłynęło do mnie z tego miasta. Od razu, od tego skoczył mi korzystny biomet i mimo zimy wiosennie się zazieleniłem! Pozdrawiam więc wszystkich Gorzowian serdecznie!! Dziękuje za pamiątki! Na takich kasetach z Gorzowa słuchałem ulubionych kapel! Dziękuję!– pisze Majewski.
Marketing miast to ogromne narzędzie służące budowaniu rozpoznawalności, a co za tym idzie przyciąganiu turystów i inwestorów. Czym komunikuje się Gorzów? Czy marka „W sam raz” wciąż żyje i czy jest coś na czym można opierać pozycjonowanie miasta? Może dystans? Wielu wciąż go brakuje.
Źródło zdjęcia: Szymon Majewski/ Facebook Szymon Majewski