Magia sobotnich doręczeń, czyli akcja „Sowia Poczta”
W sobotę, 22 października DHL Parcel doręczył ponad 4 tys. paczek, na które z niecierpliwością czekali fani Harry’ego Pottera w całej Polsce. Firma była oficjalnym partnerem „Sowiej Poczty” – akcji organizowanej przez DHL Parcel wspólnie z wydawnictwem Media Rodzina i serwisem Allegro.
Usługa doręczenia przesyłek w sobotę obecna jest w ofercie DHL Parcel od początku działalności firmy. Obecnie klienci decydują się na nią coraz częściej wiedząc, że sobota to jeden z niewielu dni, kiedy spokojnie mogą odebrać przesyłkę z rąk kuriera. Tym razem jednak doręczane paczki miały szczególny charakter nie tylko ze względu na swoją zawartość ale i fakt, że było ich zdecydowanie więcej niż zwykle.
- Średnia liczba paczek doręczanych w sobotę wynosi na ogół ponad 3 000 sztuk. Tym razem jednak musieliśmy poradzić sobie z ponad dwukrotnie większą ilością, związaną z udziałem w akcji „Sowia Poczta”. Aby sprostać temu wyzwaniu przeorganizowaliśmy standardowy proces, angażując do tego przedsięwzięcia odpowiednią ilość kurierów. Cieszę się, że i tym razem świetnie sobie poradziliśmy. To znak, że nieustanny rozwój i słuchanie głosu Klientów są kluczowymi elementami sukcesu – wyjaśnia Agnieszka Świerszcz, Dyrektor ds. Operacji DHL Parcel.
Przygotowania do tak dużej akcji wymagały dokładnego rozplanowania sieci połączeń obejmujących całą Polskę, natomiast zakres doręczeń wiązał się z modyfikacją programów odpowiedzialnych za nadanie przesyłek. Należało przewidzieć jak przygotować terminale do obsługi dodatkowych paczek oraz ilu kurierów będzie potrzebnych w każdej z tych lokalizacji. To ogromne przedsięwzięcie, które wymagało elastyczności w działaniu oraz współpracy całej grupy doświadczonych specjalistów.
-To co było dla nas wyzwaniem to fakt, że baza odbiorców zmieniała się aż do dnia nadania. W związku z tym, musieliśmy być bardzo elastyczni oraz kreatywni, aby zapewnić naszym Klientom oczekiwany poziom usług. Do ostatniego momentu dopasowywaliśmy obsadę kurierów tak, aby mieć możliwość dostarczenia wszystkich przesyłek. Oczywiście, pozostawaliśmy także w stałym kontakcie z naszymi partnerami biznesowymi, dzięki czemu udało się niemal w 100% przewidzieć ilości obsłużonych przez nas wysyłek. Dziś można już śmiało powiedzieć, że wszystko przebiegło zgodnie z planem i nie zawiedliśmy naszych Klientów – opowiada Marta Martycz, Kierownik ds. Rozwiązań Logistycznych DHL Parcel.
Dzięki „Sowiej Poczcie” już w dniu premiery, paczkę z magiczną zawartością otrzymali wszyscy, którzy w przedsprzedaży zamówili egzemplarze książki korzystając ze strony mediarodzina.pl bądź serwisu allegro.pl. Przesyłki z książką opowiadającą o dalszych losach słynnego czarodzieja, klienci mieli szansę odebrać z rąk nietypowego doręczyciela. Kurierzy DHL Parcel wyposażeni byli w okolicznościowe identyfikatory, a niektórzy z nich pojawili się u klientów w towarzystwie… sowy.
źródło i zdjęcie: DHL